Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Sa oled ka ikka paras komöödia vend :-D

Tead ikka, et sitta ei tasu viimasel hetkel torkida, läheb haisema,
nagu sa ka ilmekalt paaris eelmises postis tõestasid :-D
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Asjast - hommikul vaikselt veeresin Liguri juurde - lambda piirkonnas hoidis segu nagu ikka, aga kergelt lahja ja EGT näitas 100C rohkem kui vana binary'ga ehk 800C @ 115kmh ja 90 pealt 675C. Kohta leida oli lihtne kui juba Nuiasse jõudsin - 1. koht kus autoga seotud reklaamid tee ääres, ja tal õuepeal ca 20 rallikat.
Üldiselt esimene düno oli auto ehitamise protsessis väga emotsioonikas. Piduritest sädemeid lendas ja kettad olid momentaalselt punased kui pidurit puutus :x Auto ja mootor tõmblesid korralikult kui gaas maha lasti jne. Müraaa sumpast tulev oli ca 10% kogu mürast - rehvid kisasid nii valjult, et jooksin vahepeal ruumist välja. Breatherist tuli silmnähtavalt suitsu täiskoormusel jne. YouTube hiti oleks saand :)
1. Ülirikka seguga tõmme näitas 230hj ja 350Nm mõlemad @ 5000RPM - rohkem ei läinudki. Surveregulaatist bena vähemaks ei saand keerata, kuna originaal regulaator on kah vahel. Seega ei jäändki muud üle kui proovida ilma. Ligur rahulikult jälgis segusid - deto-klapid peas jne. Lasime põhimõttelistl 5 tõmmet, aga enamus olid mõttetud - aint 1 oli suht ok ehk siis 306hj@6700RPM 350Nm @4800RPM - rõhk tuli 500rpm võrra hiljem üles, kui ülirikkaga, kuna boosti tekkimise vahemikus oli segu lahja. Piiraja ST3 chipil ikkagi vist 6800 peal ja tarkvara natuke filtreerib kah seega praktikas võis max hj olla piirajas.
Millegipärast langes 1.1bar 0.9 peale @ max power - arvatavasti WG või manual boost controller kalab. Aga mis põhiline, pöördemoment ei langenud rohkem kui boost - ehk siis hoiab täiega kuni piirajani - potentsiaal on kõva - tüüp kah kiitis.
Korra sai proovitud kogemata vaakumlekkega, mis tegelt tähendas seda et rõhku ei lastud lahti aga boosti-näidik kah ei näidanud ja parasjagu ei joonistanud graafikut. :shock: Korra suutis ka turbo lõdviku lahti lüüa - 15min mõtlesime, miks enam käima ei lähe - tuju oli huvitav :evil:
1 asi oli veel, aga sellest ei tohi vist rääkida. ;)

Üldiselt ütles, et detonatsioonist ei olnud haisugi ja segu üldiselt turvaline. Otsustasime, et asi on mõtetu ja on vaja regullitavat aju. MegaSquirti tõin garaazist nüüd juba tuppa ja vanast ajust saan adapterile pistiku. 12x12 tabel võib jääda ebatäpseks, aga arvan, et õigete RPM ja MAP valikutega on piisav.
Selgus ka, et mul peaks tagasilla ülekanne olema 3.9:1 või 4.15:1. 5. käik üle 240 ei läind, mitte aga std VLSD 3.691:1 - ehk võtan aja maha ja OMC jääb vahele, kuna ülekannet ei hakka vahetama ja MSiga võib minna kauem aega. MS külge tuleb ka elektrooniline boostkontroller jms
Vend ise arvas algul, et 230hj ju päris hea :lol: Pärast oli umbes sama jutt 306hj juures, kuigi tunda oli, et asi hakkas talle meeldima :lol: ja oleks hea meelega sealt 0.9bar peal segu ja süüte muutmisega veel 15hj juurde taht. Pealselle lasime cooleri kah soojaks, mida sõiduajal ei juhtu. Nohja see tähendab ka seda, et kui ka rõhk stabiilne - on võimalik 350hj@1.1bar, mis on selle turbo graafiku alumine kesk osa, ehk turbo graafiku üla serva poole liikudes, ei tohiks 400hj probleem ollab (Garret ise reklaamib kuni 480HP). Seal tehakse coast down kah, ja kõik hobujõud on vastavalt kompenseeritud mootori võimsus, mitte võimus rattast.
Aga muidu super asjalik tegija!!! Soovitan!!! Aga ilma regullitava ajuta suht mõtetu käik. Antud juhul tunnen, et sain targemaks, ja tasus ära, kuigi odav polnd.
Pildi graafikust panen hiljem.
Mihkel kirjutas:Sa oled ka ikka paras komöödia vend :-D Tead ikka, et sitta ei tasu viimasel hetkel torkida, läheb haisema,
nagu sa ka ilmekalt paaris eelmises postis tõestasid :-D
Nagu Robotexil ükski robot ei tööta, kuna kõik on viimane öö "ära parandatud".
Raceboy kirjutas:MS oleks pidanud esimene asi olema, mis tööle panna kui auto sõitma sai mitte viimane häda.
Just on õige aeg MS peale minna :) - muidu oleks emulaator käranud küll - originaal nissani ajul pole muud viga kui seadistamis võimusi kohe pole - sellega on ka 700hj juhitud jne. Romulaatoriga juba mootorijuhtimiseks piisav. MSiga saab muidugi ka muid kasulikke vidinaid, mida sõidu ajal vaja alati polegi - launch control ja muud vidinad.

Enne 400hj pidama ei jää, kuna vastasel juhul pole nii suurel turbol mõtet. Ja kui mootor tahab rohkem, siis takistama kah ei hakka.

Tõsiselt hindan, muretsete, aga "sulanud kolvid" jutt on natuke kohatu. Kui aju on mappidtud 444cc peale, aga mina sama PW'ga jooksutan 534cc pihusteid siis sulamisest on asi kaugel. Nimelt 4000RPM pealt oli juba 10:1 ja 6000RPM peal suri mootor üldse välja, kuna nii uppunud oli. Ilma surve regulaatori vaakum voolikuta 5000 peal 10.5:1 ja sealt rikastus ikka nii palju, et 5700 juures oli juba nii rikas, et tõmbas jõugraafikusse jõnksud sisse, aga 6500 juures läks 10:1 peale tagasi. Samas ilma voolikuta oli 3500-4500 segu ca 14.0-14.3:1 ehk ohtlikult lahja. Pump ise hoiab ilusti survet. Voolavus on ruutjuur rõhu muutusest, seega rõhu langetamisest 20% langeb kütusekogus 10%! Arvan kui stock mootril oleks sama kivi ja pihustid, siis upuks see juba 3000 peal ära :lol:

Öösel 2h puhanud ja 400km seljataga - panen graafiku padja alla.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Pilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Krt ajasid isu peale, et peaksin Bemmiga Liguri juures ka veel käima :-D
Ma ütlesin, et suht muhe ja asjalik vend on.

Võrdlesite kahe stendi näite ka?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Võrdlesite kahe stendi näite ka?
Mis kahe?
kaks sõitu ülekuti panime graafikule küll jah. Ja see kus 6000 peal välja suri oli ikka jämedam graafik.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Vaata 1 stend on tal see arvuti mis lauapeal on ja teine on see roheline kast mis vasakut kätt ukse kõrval kohe on.
Vähemalt varem toimisid mõlemad, ühed rullid aga mõlemal seadmel erinevad andurid.
Vanem seade mõõdab mõlemalt rullilt korraga ja võrdleb neid, siis ei teki wheelspin-iga mingit umbluu tulemust.
Uus stend vähemalt varem võttis ainult ühe rulli pealt infi ja see hakkas wheelspin-i puhul umbluud näitama.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Suht hullumaja toimus sul seal dünos sul siis :)
300hp on aga tore tulemus kui se veel nii vale seade korral on.
Mind väga huvitab, et kuidas ja kui kaua nissani mootor 400hp-ga kestab nii, et ootan su selle taseme ületamist :)
Edu
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

jeff01 kirjutas:Suht hullumaja toimus sul seal dünos sul siis :)
300hp on aga tore tulemus kui se veel nii vale seade korral on.
Mind väga huvitab, et kuidas ja kui kaua nissani mootor 400hp-ga kestab nii, et ootan su selle taseme ületamist :)
Edu
300 on tore, aga teise ajuga oleks 350ga tagasi tulnud ilma rõhkunäppimata, aga oleks näppind nii, et ...
Luban peale MS seadistust näidata 1. kord 350 ja teine kord 400hj ja kes teab...

kepsud kolvid on üle 500hj reitinguga.
ise kah ei usu, ja ei taha teada kah palju nad ei kesta :lol: - pea asi et kestavad.
Aga kui segu paigas, ja rpm alla 8000... võiks ju kesta - ega see tehas mootor pole.
Tegelt on ammu see piir ületatud, et kaotada on rohkem kui võita.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Toksisin düno graafiku CarTest progesse - Nende järgi peaks veerandmiili peale 13.8@169kmh sisse saama, ja sajani oleks 5.4s ehk mõlemad numbrid ajuemulaatoris oleva custom chipiga olid 0.5sek paremad ja 10kmh tuli ET lõpuks rohkem.
Cartestis ...60kmh on praktiliselt sama 3.0-3.1 mis näitab et numbrite erinevused ei tule pidamise erinevusest vms.
100m sain peale 108kmh, nüüd 101kmh
200m 145.5 vs 136.6kmh

Millest võib järeldada kahte: 1. seadistus on pekkis ( oh uudist, no seda vahet on persega isegi tunda). 2. Liguri düno näitab reaalseid numbreid. 3. siin kirjutamise asemel peaks uut aju ettevalmistama :lol:
Ühe "konkureeriva" düno mõõdetud S13 @ 320hj vms veerandmiili peale üle 167kmh ei saanud ja teine S13 seal 360hj sai 181kmh, ehk kah suht täpne aga 1-3% võiks maha lahutada või Liguri dünole juurde liita, aga noh siin on neid muutujaid tegelikult üle mõistuse.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
booster
Postitusi: 205
Liitunud: 04.06.2005 19:37

Postitus Postitas booster »

krt ise viljandis 30km nuiast kahju ,et teema maha magasin olex pidanud vaatama tulema.Liguri kohta nii palju et mees on hingega asja kallal,keegi muu seal firmas turbokaid ei näpi ka.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

booster kirjutas:krt ise viljandis 30km nuiast kahju ,et teema maha magasin olex pidanud vaatama tulema.Liguri kohta nii palju et mees on hingega asja kallal,keegi muu seal firmas turbokaid ei näpi ka.
Tahad öelda, et Viljandisse polnudki kuulda???
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
umka
Postitusi: 232
Liitunud: 26.02.2006 2:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umka »

Huvitav, mootor 1.8 ja 1.1bari juures naitas ainult 306hp, see ei ole uldse hea tulemus. Mu sobral mootor 1.6, 0.8bar ja 310HP.
Ma ei leidnud, milline segu oli maximum poweri juures?
Honda Civic Coupe 1.6T VTEC
[color=cyan]Powered by Honda-Racing![/color]
www.honda-tuning.org
225HP/305Nm
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

umka kirjutas:Mu sobral mootor 1.6, 0.8bar ja 310HP.
kus dünos see mõõdeti?
nael
Postitusi: 42
Liitunud: 20.10.2005 21:33
Asukoht: tln->kesklinn

Postitus Postitas nael »

umka kirjutas:Huvitav, mootor 1.8 ja 1.1bari juures naitas ainult 306hp, see ei ole uldse hea tulemus. Mu sobral mootor 1.6, 0.8bar ja 310HP.
Ma ei leidnud, milline segu oli maximum poweri juures?
Honda kaaned voolavad tunduvalt paremini kah. :)
Identseid mootoreid võib vast nii võrrelda, kuid muidu on liiga palju erinevaid faktoreid mängus.
umka
Postitusi: 232
Liitunud: 26.02.2006 2:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umka »

RFL kirjutas:
umka kirjutas:Mu sobral mootor 1.6, 0.8bar ja 310HP.
kus dünos see mõõdeti?
Jep, dunograafik ka olemas, aga see on juba OT :!:
P.S.
Astrona, Ma ei leidnud milline segu oli maximum poweri juures?
Honda Civic Coupe 1.6T VTEC
[color=cyan]Powered by Honda-Racing![/color]
www.honda-tuning.org
225HP/305Nm
Vasta