Asjast - hommikul vaikselt veeresin Liguri juurde - lambda piirkonnas hoidis segu nagu ikka, aga kergelt lahja ja EGT näitas 100C rohkem kui vana binary'ga ehk 800C @ 115kmh ja 90 pealt 675C. Kohta leida oli lihtne kui juba Nuiasse jõudsin - 1. koht kus autoga seotud reklaamid tee ääres, ja tal õuepeal ca 20 rallikat.
Üldiselt esimene düno oli auto ehitamise protsessis väga emotsioonikas. Piduritest sädemeid lendas ja kettad olid momentaalselt punased kui pidurit puutus

Auto ja mootor tõmblesid korralikult kui gaas maha lasti jne. Müraaa sumpast tulev oli ca 10% kogu mürast - rehvid kisasid nii valjult, et jooksin vahepeal ruumist välja. Breatherist tuli silmnähtavalt suitsu täiskoormusel jne. YouTube hiti oleks saand

1. Ülirikka seguga tõmme näitas 230hj ja 350Nm mõlemad @ 5000RPM - rohkem ei läinudki. Surveregulaatist bena vähemaks ei saand keerata, kuna originaal regulaator on kah vahel. Seega ei jäändki muud üle kui proovida ilma. Ligur rahulikult jälgis segusid - deto-klapid peas jne. Lasime põhimõttelistl 5 tõmmet, aga enamus olid mõttetud - aint 1 oli suht ok ehk siis
306hj@6700RPM 350Nm @4800RPM - rõhk tuli 500rpm võrra hiljem üles, kui ülirikkaga, kuna boosti tekkimise vahemikus oli segu lahja. Piiraja ST3 chipil ikkagi vist 6800 peal ja tarkvara natuke filtreerib kah seega praktikas võis max hj olla piirajas.
Millegipärast langes 1.1bar 0.9 peale @ max power - arvatavasti WG või manual boost controller kalab. Aga mis põhiline, pöördemoment ei langenud rohkem kui boost - ehk siis hoiab täiega kuni piirajani - potentsiaal on kõva - tüüp kah kiitis.
Korra sai proovitud kogemata vaakumlekkega, mis tegelt tähendas seda et rõhku ei lastud lahti aga boosti-näidik kah ei näidanud ja parasjagu ei joonistanud graafikut.

Korra suutis ka turbo lõdviku lahti lüüa - 15min mõtlesime, miks enam käima ei lähe - tuju oli huvitav
1 asi oli veel, aga sellest ei tohi vist rääkida.
Üldiselt ütles, et detonatsioonist ei olnud haisugi ja segu üldiselt turvaline. Otsustasime, et asi on mõtetu ja on vaja regullitavat aju.
MegaSquirti tõin garaazist nüüd juba tuppa ja vanast ajust saan adapterile pistiku. 12x12 tabel võib jääda ebatäpseks, aga arvan, et õigete RPM ja MAP valikutega on piisav.
Selgus ka, et mul peaks tagasilla ülekanne olema 3.9:1 või 4.15:1. 5. käik üle 240 ei läind, mitte aga std VLSD 3.691:1 - ehk võtan aja maha ja OMC jääb vahele, kuna ülekannet ei hakka vahetama ja MSiga võib minna kauem aega. MS külge tuleb ka elektrooniline boostkontroller jms
Vend ise arvas algul, et 230hj ju päris hea

Pärast oli umbes sama jutt 306hj juures, kuigi tunda oli, et asi hakkas talle meeldima

ja oleks hea meelega sealt 0.9bar peal segu ja süüte muutmisega veel 15hj juurde taht. Pealselle lasime cooleri kah soojaks, mida sõiduajal ei juhtu. Nohja see tähendab ka seda, et kui ka rõhk stabiilne - on võimalik 350hj@1.1bar, mis on selle turbo graafiku alumine kesk osa, ehk turbo graafiku üla serva poole liikudes, ei tohiks 400hj probleem ollab (Garret ise reklaamib kuni 480HP). Seal tehakse coast down kah, ja kõik hobujõud on vastavalt kompenseeritud mootori võimsus, mitte võimus rattast.
Aga muidu super asjalik tegija!!!
Soovitan!!! Aga ilma regullitava ajuta suht mõtetu käik. Antud juhul tunnen, et sain targemaks, ja tasus ära, kuigi odav polnd.
Pildi graafikust panen hiljem.
Mihkel kirjutas:Sa oled ka ikka paras komöödia vend

Tead ikka, et sitta ei tasu viimasel hetkel torkida, läheb haisema,
nagu sa ka ilmekalt paaris eelmises postis tõestasid

Nagu Robotexil ükski robot ei tööta, kuna kõik on viimane öö "ära parandatud".
Raceboy kirjutas:MS oleks pidanud esimene asi olema, mis tööle panna kui auto sõitma sai mitte viimane häda.
Just on õige aeg MS peale minna

- muidu oleks emulaator käranud küll - originaal nissani ajul pole muud viga kui seadistamis võimusi kohe pole - sellega on ka 700hj juhitud jne. Romulaatoriga juba mootorijuhtimiseks piisav. MSiga saab muidugi ka muid kasulikke vidinaid, mida sõidu ajal vaja alati polegi - launch control ja muud vidinad.
Enne 400hj pidama ei jää, kuna vastasel juhul pole nii suurel turbol mõtet. Ja kui mootor tahab rohkem, siis takistama kah ei hakka.
Tõsiselt hindan, muretsete, aga "sulanud kolvid" jutt on natuke kohatu. Kui aju on mappidtud 444cc peale, aga mina sama PW'ga jooksutan 534cc pihusteid siis sulamisest on asi kaugel. Nimelt 4000RPM pealt oli juba 10:1 ja 6000RPM peal suri mootor üldse välja, kuna nii uppunud oli. Ilma surve regulaatori vaakum voolikuta 5000 peal 10.5:1 ja sealt rikastus ikka nii palju, et 5700 juures oli juba nii rikas, et tõmbas jõugraafikusse jõnksud sisse, aga 6500 juures läks 10:1 peale tagasi. Samas ilma voolikuta oli 3500-4500 segu ca 14.0-14.3:1 ehk ohtlikult lahja. Pump ise hoiab ilusti survet. Voolavus on ruutjuur rõhu muutusest, seega rõhu langetamisest 20% langeb kütusekogus 10%! Arvan kui stock mootril oleks sama kivi ja pihustid, siis upuks see juba 3000 peal ära
Öösel 2h puhanud ja 400km seljataga - panen graafiku padja alla.