Volvo 480ES turbo Aibast

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
aibast
Postitusi: 121
Liitunud: 27.06.2005 10:11

Volvo 480ES turbo Aibast

Postitus Postitas aibast »

Mõtlesin, et lisaks kah ühe Volvo siia lisaks. Mõni mees sellest foorumis teab millega tegu aga nuh. näitame siis teiseltele ka.

Tegu on Volvo 480 1994 aasta. Kasutab Renault 1,7L rida 4 mootorit. Nahksisu, temperatuurist olenev automaatne istmesoojendus, kompuuter, konditsioneer, kiirusele reageeriv roolivõimendi, veojõu kontrol TRACKS, ABS,SRS. Infokeskus masinal näitab nagu ikka, hetkelist kütusekulu, keskmist kütusekulu, keskmist kiirust, kütusehulka, õli temperatuur, jahutusvedeliku temperatuur ja välis õhu temp. Auto käivitamisel kontrollib üle ka mootori õlitaseme. Lisaks on keskonsoolis tehase poolt, voltmeeter, õlirõhu näidik ja turbo rõhu näidik. Lisa jubinaid nagu pole tervis :D.Turbo arendus töö tellis tehas Porsche poolt lõpptulemuseks Garrett T2 mis võtab surve üles väga kiirelt ja väga madalalt. Masin mis tekitab inimestes alati erinevaid emotsioone, mõni vihkab mõni armastab :)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Seni suures osas veel stock.
Vahetatud vaid vedrud (4cm madaldust, kuna originaal pikkust eestist peale IA ei saa eriti), uued amordid, esispoiler sai tehtud, pidurid vahetatud (ohutus ennekõike). Istub kurvis teel kinni kui naelutatud. Külgkalle peaaegu et olematu. Jõu hulk nagu turbohoolikul ikka, liiga väike.

Ees on Richard Brueni ECU modifikatsioon. Ehk siis väike ajumodimine suuema surve jeoks. Mis paljude jaoks pole suur, kuid hetkel 0,5 bar siis peaks 3-5 käik andma 0,9 bar. Ehk programmeritakse aju ümber tehase erivariandi peale. (tehase ohutu piir 1 bar) Palju nodi elektrooniliselt juhitud.

Hetkel siis

88 kW @ 5500rpm / 175 Nm @ 3300 rpm / 0,5 bar
0-100km/h tehase andmeil 8,7s

kütusekulu

6.4 l/100 km (90 km/h), 8.0 l/100 km (120 km/h), 11 l/100 km (linnas), 8.2 l/100 km (keskmiselt)
aerudünaamiline takistustegur 0,24

Pilt
Viimati muutis aibast, 08.05.2007 14:10, muudetud 6 korda kokku.
Volvo 740 kaubik - varsti fööniga.
Volvo S80 D5 - igapäeva liikur
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

"Triikraud" on vist sellise Volvo hüüdnimi? :)

88kw siis originaalis @ 0,5bar?
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
aibast
Postitusi: 121
Liitunud: 27.06.2005 10:11

Postitus Postitas aibast »

Silwer kirjutas:"Triikraud" on vist sellise Volvo hüüdnimi? :)

88kw siis originaalis @ 0,5bar?
Täitsa õigus sul. Mulle igatahes see masin meedib, vaatamata ta kiiksudele. (toodeti 5 aasta jooksul kokku 80 000 tk)
Volvo 740 kaubik - varsti fööniga.
Volvo S80 D5 - igapäeva liikur
wa666ou
Postitusi: 388
Liitunud: 14.06.2006 22:57

Postitus Postitas wa666ou »

Kahtlustan, et teist 480-t siia foorumisse naljalt ära ei eksi ;)

Kena konnake!
Volvopower @400+
performance
Postitusi: 28
Liitunud: 05.05.2007 19:56
Asukoht: Tallinn Estonia

Postitus Postitas performance »

wa666ou kirjutas:Kahtlustan, et teist 480-t siia foorumisse naljalt ära ei eksi ;)

Kena konnake!
no ma veel oma endise omaniku poolt ärarikutud pilli siia üles ei pane, aga eks aeg annab arutust :)
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Autot eest vaadates ta nagu naeratab. :)
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
aibast
Postitusi: 121
Liitunud: 27.06.2005 10:11

Postitus Postitas aibast »

RICE BURNER kirjutas:Autot eest vaadates ta nagu naeratab. :)
nii ta on. Seda kah enne öeldud.

Mis puutub 480 siis üht teist ikka eestis liigub. vähe aga ikka nähtud neid. Ise sai kah auto ju eestist ostetud. Kuid õnneks õnnestus saada masin enne kui täiesti ää rikutud. Algul oli turbo wastegate kinni roostetanud :S, Amordid läbi ja vedrud pooleks, tagapidurid kinni. Kere enam vähem korras (paar roostetäppi on) elektiosad töötavad (suur haruldus 480 puhul). Nahksisu kah enam vähem ok. Ainus mis hetkel veel häirib on sisustus ja selle naginad ning sõidumüra. Nii, et tulevik vast toob parema heliisolatsiooni ja uued kinnitused polstritele.
Volvo 740 kaubik - varsti fööniga.
Volvo S80 D5 - igapäeva liikur
aibast
Postitusi: 121
Liitunud: 27.06.2005 10:11

Postitus Postitas aibast »

Sai natukese kere kallal tööd tehtud, tiiva äärtest rooste eemaldatud enne kui asi käset läheb, korralik rooste ja kivikaitse lastud koobastesse põhjale jne. Värviparandused ning esispoila kah vähe parandatud
Pilt
Volvo 740 kaubik - varsti fööniga.
Volvo S80 D5 - igapäeva liikur
aibast
Postitusi: 121
Liitunud: 27.06.2005 10:11

Postitus Postitas aibast »

Modifitseeritud süüte ja turbo surve aju tagasi inglismaalt ja peal. Liigub juba päris mehiselt :) Vihmaga 100km/h peal 4 käiguga lappatsi põhja lõkkamisel krabas rattast ringi :D
Volvo 740 kaubik - varsti fööniga.
Volvo S80 D5 - igapäeva liikur
aibast
Postitusi: 121
Liitunud: 27.06.2005 10:11

Postitus Postitas aibast »

No niih, purunes tehase originaal õhuvoolik turbost EBCrisse, tulemus oli plokikaane tihend peetis. Nii, et masin hetkel seisab. Tulekul kah 2,5" otse läbi väljalase eest taha original 2 tollise asemele millel palju veidraid nurkasid sees. Koos sport Catiga ja resonaatoritega. Siin kah pisike video masinast Rapla rajal.
Minu etteaste vast 3ndast minutist.
http://www.youtube.com/watch?v=tTuqk60ev7s
Volvo 740 kaubik - varsti fööniga.
Volvo S80 D5 - igapäeva liikur
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

aibast kirjutas:Vihmaga 100km/h peal 4 käiguga lappatsi põhja lõkkamisel krabas rattast ringi :D
kahjuks on selles süüdi ka muud tegurid nagu veekihi paksus, asfaldi siledus, rehvide mustri sügavus, laius, sillale langev raskusjõud j alõpuks ka mootori enda jõud :) (Mul juhtus vihmaga vaid 100kw auto 180ne pealt ringi võtma viienda käiguga, polnud hea tunne) minule tema kuju meeldib, mootor kah meeldib aga võiks ikka se tagumine ots või 4 ratast vedada :)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
aibast
Postitusi: 121
Liitunud: 27.06.2005 10:11

Postitus Postitas aibast »

eks esirehvid olid jah asjas süüdi :D Need olid peaaegu kiilad. Õnneks uutematega seda probleemi enam pole, ning jõudu pole kah üleliia palju esiveolise igapäeva sõiduki jaoks. Lisaks turbolag ning aju tuuning aitavad selles osas kah kaasa. alla 2800 rpm puhub maks 0,5 bar ja pärast seda tõuseb surve 0,9 peale. Turbo piisavalt suur, et see alles kusagil 2500 pealt ise suudaks üldsegist 0,9 välja lükata selle mootoriga. Nii, et jõu pealetulek mõnusalt pehme ja sujuv. Pole liialt agressiivne. Eks isegi igatseb tagavedu taga ( enne oli ju Volvo 744 Turbo masinaks )
Volvo 740 kaubik - varsti fööniga.
Volvo S80 D5 - igapäeva liikur
aibast
Postitusi: 121
Liitunud: 27.06.2005 10:11

Postitus Postitas aibast »

paneks siis kirja siia ühe kannatuste raja:
andis suuremast momengist ja vanusest otsa mootori tagumine padi
->
see omakorda aga lasi motol nii palju liikuda, et tõmbas pooleks turbo wastegate'i silikoon õhuvooliku (läheb tulemüürilt surve regulaatorist turbosse)
->
see aga lasi surve nii kõrgele, et rikkus ära stock by-pass klapi
->
too aga omakorda keeras peeti compressor surgeiga turbo

Hetkel siis kaan masinal maha võetud, ära puhastatud kanalid, klapitud kokku sisselaske kanalid kollega. Enne olid ikka väga suured randid seal sees takistuseks. Klapid paigas ja turbo remonditud. Ootab kokkupanekut.
aibast
Postitusi: 121
Liitunud: 27.06.2005 10:11

Postitus Postitas aibast »

Masin taas koos. Pisike T2 turbo uuesti tagasi. Igapäeva liikuril ikka see väheke parem kui suur kõrvits. Uus eest taha lõppu 2,5" väljalase. Vahel vaid sport cat ja 2 resonaatorit (teevad helis imesid). Lisaks sai kah alla lõppuks suvised veljed. Vanakooli klassika, mis ikka masina ajastuga sobib ATS Cup'id 15x7 et 28. Ning paar pilti kah.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Volvo 740 kaubik - varsti fööniga.
Volvo S80 D5 - igapäeva liikur
Vasta