Eellugu:
Mõned nädalad tagasi hakkasin otsima endale mingit "elamussõidukit", millega talvel oleks mõnus jäärajal hullata ning millega saaks sõita kaasa rahvarallit.
Peaaegu olin juba ära ostmas sõbra 2003 aasta Subaru Impreza WRX Prodrive paketiga masinat, aga pärast pikki tunde interneti foorumites tuhlamist otsustasin siiski enne ära proovida STI (pidavat olema ehitatud juba tugevamatest ja vastupidavamatest detailidest kui WRX).
Kuna A24 oli just ilmunud 2004 STI, helistasin kiiresti müüjale ning kokku sai lepitud ka proovisõit.
Auto oli tehniliselt ja visuaalselt päris ok, aga jubedalt jäi mind häirima see, et turbo tuleb alles suhteliselt kõrgetel pööretel vaakumist välja ja enne seda ei toimunud mitte midagi (nagu 1,2 liitrise mootoriga vabalthingav).Samuti jäi häirima see, et Subaru insenerid oleks STI kuuese kasti nagu vägisi teinud - neljandalt viiendale vahetades 5500 rpm-i pealt kukuvad pöörded ainult 1000 pügala võrra ning kuuenda käiguga 90 km/h sõites ei toimu gaasipedaali vajutamisel absoluutselt mitte midagi.
Proovisõidu tulemusena kadus minus igasugune huvi Imprezade vastu ja tabasin end A24-st hoopis teisi autosid vaatamast.
Kui olin omadega jõudnud Mitsubishi EVO-deni, leidsin suht hea hinnaga EVO VII.Kõne sugulastele tõi positiivseid noote auto kohta ja Margus isegi ütles, et see auto olevat 2002 aastast alates ainult tema juures hoolduses käinud.
Ega jäänudki muud üle kui helistada auto müüjale, leppida kokku proovisõit ja hakata liisingupabereid ajama

Tegemist on 14.05.2002 AGR-ist ostetud autoga - seda sellepärast, et veel 2002 aasta, nt Silberauto kodulehel, ei teatud Mitsubishi EVO mudelitest midagi kuna neil puudus Euroopa tüübikinnitus.
Antud auto puhul on tegemist nn. "sportautoga, kasutamiseks treening ning võistlusperioodil", mis omakorda eeldab selle omanikult EAL-i sõitjalitsensi omamist.
Autol on olnud enne mind 3 omaniku Eestis.
Läbisõit on tänaseks päevaks 22 600 miili.
Autot on hooldanud algusest saati minu sugulane (Margus Murakas), kes mulle seda autot ka tungivalt soovitas (autot ei ole kunagi tuunitud ega saanud ühtegi tugevamat laksu).
Autost:
Tehasest on antud auto välja veerenud 2-liitrise turbomootoriga, millel 206 kW ja 383Nm.
Auto peaks kaaluma 1400 kg ringis.
Inglaste tehtud testide tulemusel peaks see auto kiirendama 0-60 mph 4,6 sekundiga.
Varustusest:
Loomulikult ilustavad EVO 7 interjööri Recaro korvtoolid, mis on kaetud äärtest musta sametiga ja keskelt sinise tugeva riidega ning MOMO sportrool.
Keegi auto eelmistest omanikest on sellele paigaldanud Alpine raadio, alarmi, K&N paneelfiltri ja mootori ning tagadifri pansserid.
Õnneks on tehas autole pannud peale elektrilised peeglid ning aknad, konditsioneeri, ABS pidurid, käetoe ja roolivõimendi - vähemalt mingisugunegi mugavusvarustus.
Autol on aktiiv differ (võimalik seadistada lumi, kruus ja asfalt).
Auto välimust ilmestavad loomilikult laiendatud rattakoopad, Brembo pidurisuportid, kapoti scoop ja pagasnikul asetsev antitiib.
Auto spidomeeter vajab harjumist kuna kergesti nähtav (loe suurem) numbritabloo on miilides, kilomeetrites on kiiruse numbrid pisikeselt suure numbrilaua sees.
Plaanidest:
Plaanis on kõigepealt kõrvaldada jaapanlastele omased vead - isegi kokkupõrge suuremat sorti kärbsega jätab auto värvkattesse oma jälje.
Kindlasti tuleb autole installida porilapakad ning loomulikult lisanduvad ühe näpuliigutusega saadavalolevad lisa 30 hobujõudu.
Paar fotod, mis võetud auto müügikuulutusest:


