Mitsubishi Lancer Evolution VII´2002 - tt

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

tt
Postitusi: 285
Liitunud: 08.02.2005 17:06
Asukoht: TLN

Mitsubishi Lancer Evolution VII´2002 - tt

Postitus Postitas tt »

Lõpuks on täitunud minu pikaaegne "märg" unistus - omada sellist rariteeti nagu Mitsubishi EVO mudel.

Eellugu:
Mõned nädalad tagasi hakkasin otsima endale mingit "elamussõidukit", millega talvel oleks mõnus jäärajal hullata ning millega saaks sõita kaasa rahvarallit.
Peaaegu olin juba ära ostmas sõbra 2003 aasta Subaru Impreza WRX Prodrive paketiga masinat, aga pärast pikki tunde interneti foorumites tuhlamist otsustasin siiski enne ära proovida STI (pidavat olema ehitatud juba tugevamatest ja vastupidavamatest detailidest kui WRX).
Kuna A24 oli just ilmunud 2004 STI, helistasin kiiresti müüjale ning kokku sai lepitud ka proovisõit.
Auto oli tehniliselt ja visuaalselt päris ok, aga jubedalt jäi mind häirima see, et turbo tuleb alles suhteliselt kõrgetel pööretel vaakumist välja ja enne seda ei toimunud mitte midagi (nagu 1,2 liitrise mootoriga vabalthingav).Samuti jäi häirima see, et Subaru insenerid oleks STI kuuese kasti nagu vägisi teinud - neljandalt viiendale vahetades 5500 rpm-i pealt kukuvad pöörded ainult 1000 pügala võrra ning kuuenda käiguga 90 km/h sõites ei toimu gaasipedaali vajutamisel absoluutselt mitte midagi.
Proovisõidu tulemusena kadus minus igasugune huvi Imprezade vastu ja tabasin end A24-st hoopis teisi autosid vaatamast.
Kui olin omadega jõudnud Mitsubishi EVO-deni, leidsin suht hea hinnaga EVO VII.Kõne sugulastele tõi positiivseid noote auto kohta ja Margus isegi ütles, et see auto olevat 2002 aastast alates ainult tema juures hoolduses käinud.
Ega jäänudki muud üle kui helistada auto müüjale, leppida kokku proovisõit ja hakata liisingupabereid ajama :wink:
Tegemist on 14.05.2002 AGR-ist ostetud autoga - seda sellepärast, et veel 2002 aasta, nt Silberauto kodulehel, ei teatud Mitsubishi EVO mudelitest midagi kuna neil puudus Euroopa tüübikinnitus.
Antud auto puhul on tegemist nn. "sportautoga, kasutamiseks treening ning võistlusperioodil", mis omakorda eeldab selle omanikult EAL-i sõitjalitsensi omamist.
Autol on olnud enne mind 3 omaniku Eestis.
Läbisõit on tänaseks päevaks 22 600 miili.
Autot on hooldanud algusest saati minu sugulane (Margus Murakas), kes mulle seda autot ka tungivalt soovitas (autot ei ole kunagi tuunitud ega saanud ühtegi tugevamat laksu).

Autost:
Tehasest on antud auto välja veerenud 2-liitrise turbomootoriga, millel 206 kW ja 383Nm.
Auto peaks kaaluma 1400 kg ringis.
Inglaste tehtud testide tulemusel peaks see auto kiirendama 0-60 mph 4,6 sekundiga.

Varustusest:
Loomulikult ilustavad EVO 7 interjööri Recaro korvtoolid, mis on kaetud äärtest musta sametiga ja keskelt sinise tugeva riidega ning MOMO sportrool.
Keegi auto eelmistest omanikest on sellele paigaldanud Alpine raadio, alarmi, K&N paneelfiltri ja mootori ning tagadifri pansserid.
Õnneks on tehas autole pannud peale elektrilised peeglid ning aknad, konditsioneeri, ABS pidurid, käetoe ja roolivõimendi - vähemalt mingisugunegi mugavusvarustus.
Autol on aktiiv differ (võimalik seadistada lumi, kruus ja asfalt).
Auto välimust ilmestavad loomilikult laiendatud rattakoopad, Brembo pidurisuportid, kapoti scoop ja pagasnikul asetsev antitiib.
Auto spidomeeter vajab harjumist kuna kergesti nähtav (loe suurem) numbritabloo on miilides, kilomeetrites on kiiruse numbrid pisikeselt suure numbrilaua sees.

Plaanidest:
Plaanis on kõigepealt kõrvaldada jaapanlastele omased vead - isegi kokkupõrge suuremat sorti kärbsega jätab auto värvkattesse oma jälje.
Kindlasti tuleb autole installida porilapakad ning loomulikult lisanduvad ühe näpuliigutusega saadavalolevad lisa 30 hobujõudu.

Paar fotod, mis võetud auto müügikuulutusest:

Pilt

Pilt

Pilt
intc1
Postitusi: 6
Liitunud: 10.11.2007 21:03
Asukoht: Tabasalu

Postitus Postitas intc1 »

asine püss :) (Y)
Opel Omega
Miku
Postitusi: 19
Liitunud: 10.02.2006 12:12
Kontakt:

Postitus Postitas Miku »

Tore et ka selliseid autosid siia lisandub.
Huvitav kas peale talverõõmude nautimist on sul ikka armastus audi 4wd vastu sama suur kui ennem.
tt
Postitusi: 285
Liitunud: 08.02.2005 17:06
Asukoht: TLN

Postitus Postitas tt »

Kas just Audi quattro süsteemi vastu, aga kindlasti jääb endiseks armastus Audide vastu ;)
Miku
Postitusi: 19
Liitunud: 10.02.2006 12:12
Kontakt:

Postitus Postitas Miku »

Pidasin tõesti silmas quattro süsteemi!
Audid on jah tõesti väga mugavad ja kiired autod igapäevaseks sõitmiseks.
www.evonet.ee
223kw/523nm
Kelm
Postitusi: 41
Liitunud: 28.12.2006 18:01
Asukoht: Evo istmel

Postitus Postitas Kelm »

Ilus masin!
kui piiki plaanid alla panna kust leiad väiksed pidurid??? Enda evol suured brembod mis ei lase alla 17" velje masinale külge kruvida ja talvel ju 17 veljega suht mõtetu sõita.
Kas on siis suur vahe Impreza STi ja Evo minekul?
Mitsubishi Lancer Evo 6
Mitsubishi Lancer Evo 2
Opel Omega MV6
altz
Postitusi: 244
Liitunud: 15.01.2005 1:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas altz »

Omaltpoolt küsiks, et kuidas teadjamad mehed kommenteerivad evo nelikveo kestvust? Just suure jõu ja hea pidamise puhul. Kuidas suhtub clutch-drop startidesse jne?
enkei
Postitusi: 66
Liitunud: 04.05.2006 18:35

Postitus Postitas enkei »

suurt mineku vahet seal küll pole minu arust.
enkei
Postitusi: 66
Liitunud: 04.05.2006 18:35

Postitus Postitas enkei »

asfaldi peal paigalt starti küll ei soovita.siduri surm
peepp
Postitusi: 129
Liitunud: 09.10.2006 14:47
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas peepp »

Õnnitlused, Evo on Sportauto suure tähega. Neli ust ja mahukas pagass on vaid hea maskeering. Kui ma ise elus esimest korda Evo'ga sõitsin ja see oli 10 aastat tagasi, siis peale paari ringi jäärajal ütlesin endale, "selle ma ükspäev ostan". Ja nii läks, ehk kes ei taha järjekordse auto otsa kukkuda, siis ärge Evo't proovige. Sisendage endale, et kindlasti on teie praegune auto, mille tuunimiseks olete kulutanud mõõtmatul hulgal higi, verd ja närve, rahast rääkimata, palju parem...teadmatus on vahel kasulik 8)
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

peepp kirjutas:Evo't proovige. Sisendage endale, et kindlasti on teie praegune auto, mille tuunimiseks olete kulutanud mõõtmatul hulgal higi, verd ja närve, rahast rääkimata, palju parem...teadmatus on vahel kasulik 8)
Teadmatus aitab tihtipeale kergemini elada, aga teadlik valik on veelgi parem variant. Muidugi teadliku valiku õigsususe tagab vaid pikk kogemus.
EVO on kindlasti Jaapani autotööstuse pärl ja kuulub kindlalt maailma tippude hulka, päris "usku pöörama" ta mind näiteks siiski ei pannud :)
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
peepp
Postitusi: 129
Liitunud: 09.10.2006 14:47
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas peepp »

Kõigel on hind, ka hingeseisundil. Ja evousuliste kogudusega liitumine on odavam, kui näiteks 911 jüngrite hulka astumine. Ja valgus langeb ülevalt nende peale samamoodi. :lol:
MeelisV
Postitusi: 64
Liitunud: 31.12.2006 14:12

Postitus Postitas MeelisV »

peepp kirjutas:Õnnitlused, Evo on Sportauto suure tähega. Neli ust ja mahukas pagass on vaid hea maskeering....
OT:
veel parem maskeering on VR4-jal :badgrin:
ok ok ei ole just päris evo kuid ega väga palju ei puudu kah ju. :roll:
ehk jah milleks on autot vaja, kui ei käi rallimas vaid igapäevaselt kulged siis Kiire auto tunde annab VR4 sama moodi nagu EVO.

vähem teadlikele: VR4 (ma mõtlen 8 gen.) on siis kah pidev nelivedu 50:50, ja 2,5 TT mootoriga 206 kw, aga hind võrreldes EVO-dega on tavainimesele mõistlikum.
tt
Postitusi: 285
Liitunud: 08.02.2005 17:06
Asukoht: TLN

Postitus Postitas tt »

Ma ei pea ennast EVO-de ja STI-de eksperdiks kuid minu kogemuste põhjal liigub EVO 7 2004 a STI-st küll paremini ja mis minu jaoks peamine - EVO-ga on võimalik sõita linnas 2000 rpm-il nii, et gaasi vajutades auto ka kohe liigub.
Minu kõrvadele tundus ka EVO sõidumüra inimsõbralikum.
Piike ma sellele autole kunagi alla ei pane ja ühtegi meetrit kruusateed see auto ka "kähku" ei läbi.
Ma ei ostnud seda autot endale lõhkumiseks vaid harrastaja tasemel sõitmiseks ning autoga hästi sõitma õppimiseks.
Tuunima seda autot ma ei haka, plaanis on sõita ja nautida seda, mida see auto ka tehasekonditsioonis juba piisavalt pakub.
Kõigepealt peavad mehe võimed saama üle auto võimetest ja alles siis võib mõtlema hakata auto täiustamisele.
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

2000 pööret Subaruga jääb nagu veidi väheks küll. Need nagu rohkem kohapealt mineku pöörded. Subarul ka ebaühtlasem jõujaotus saadaolevas pööretevahemikus, aga vaevalt ta palju nõrgem on madala pöördega. Pigem tekitabki selle erineva tunde see, et teatud pöördest lisandub tunduvalt tormilisemalt jõudu, kui EVO-l.
STI-l vist pöördemomenti tegelikult vist veidi rohkem, kui EVO-l ja kiirendus
0-100-ni samuti on mõnes testis olnud parem. Sellekohta kumb igapäevakasutuses parem on samuti seinast-seina arvamusi. Ühed arvavad ühtepidi, teised vastupidi. Rahaliselt Subaru hooldus-remont veidi odavam.
Suletud