Subaru 1800 4wd Turbo ´jeff01

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Subaru 1800 4wd Turbo ´jeff01

Postitus Postitas jeff01 »

Sai siis ostetud omale selline punn:
Pilt

Originaal mootor: 1,8 karburaator 63kw
Uus mootor: 1,8 turbo sissepritse 100kw
Vedav sild: 4wd (4 käiku)
Kaal: stockis 1100kg sisu eemaldades sain kaalu 950nele aga uus mootor lisab siiski paarkümmend lisa kg
Kahjuks ei garanteeri mulle keegi selle mootori töökorda ja see selgub alles käivitades....selleni on aga veel palju aega
Viimati muutis jeff01, 21.01.2008 21:55, muudetud 3 korda kokku.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

EDIT: kustutasin
Viimati muutis jeff01, 19.11.2007 22:38, muudetud 1 kord kokku.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Enamus juhtmestikust nüüd peal....vaja veel süütepoolid kinnitada ja need kaabeldada, ning andurite jaoks mõned otsad veel külge pigistada. Peale sai ka esialgne kütusetorustik ja pump. Pump läheb lähimas tulevikus vahetusse, aga sain selle näkatsi järgi vähemalt koha tekitatud ja asjad umbes paika pandud (Praegune garaazist leitud pump vaid 145L @2,5 bari...kui keegi teab mitmekümne hp jaoks se piisav on siis oleks tore kuulda :-D ) Keegi võiks aidata teemal, kuidas Ühendada juhtmed poolide ja pihustite taha...st et kuidas koondada 4 pihustit kahe väljundi taha (Kas kokku need silindrid mis koos laes käivad või vastupidi) ja kuidas ühendada A;B;C;D ga märgistatud süütedriverid poolidega :roll:
EDIT: MS juhib vist kõiki pihusteid anyway korraga nii et vahet pole mis juhe mis pihusti taga :roll: Jääb üle vaid küsimus süütepoolide juhtmete kohta.
Pilt
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Vahepeal sai siis proovimiste käigus aju maha põletatud aga saab ehk sellegi kuidagi korda.
Originaal kollektori asemele sai tene tehtud ja turbo asub nüüd seal kus ennem aku paiknes.
originaal: http://porsche-foorum.ee/album/albums/u ... IM3990.JPG
uus: http://porsche-foorum.ee/album/albums/u ... rmal_8.JPG
Süütepoolid said siiski ruumipuuduse tõttu juhtmetega paigaldatud:
http://porsche-foorum.ee/album/albums/u ... IM4936.JPG
Veel 2 pildi koldest:
http://porsche-foorum.ee/album/albums/u ... im4933.JPG
http://porsche-foorum.ee/album/albums/u ... im4932.JPG
originaal IHI asemel on nüüd 2 liitrise SAABi turbo (Samas mõõtkavas t25ga) lahti saan ka katakast ja 32-40mm väljalaskest. Pean leidma ka sobiva õhk-õhk tüüpi intercooleri, kuna originaalis puudub cooler sootuks. Ettenähtud 91 bensiini asemel on tänapäeval õnneks ka "vingemaid" bensiine olemas :) lahti saab ka idiootsest jagajast, sisselaske küttest ja õhulugejast. kui kõik toimima saab siis tahaks ettenähtud 0,5 barise turborõhu kahekordistada
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Ajutiselt siis turbo ja mõned torud peal aga tuleb nad siiski uuesti maha võtta, kuna plokikaanest on keermed maha keeratud, kui kellelgi häid nõuandeid siis ootan huviga. :roll:
Turbo ebatavaliselt viltu aga nii paistis mulle parim variant olevat kuna kõigele saab kenasti ligi ja külma osa torustik tuleb kah nii lühike kui võimalik.
Pilt
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Postitus Postitas Molotov51 »

Mul jäi pilk pidama sellele karbussi pilli küttefiltrile mis rõhuga kooskõlla kohe üldse ei sobi. Suht riskantne värk - pane ikka metallkorpusega korralik filter mis midagi filtreerib kah.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

jah, to seal niisama ajutiselt, et näha mis sealt paagist üldse tuleb :)
Asjalood siis niipalju muutunud, et plokikaaned sai uuesti keermestatud ja sinna lasin treialil teha astmega poldid, mis kaantesse punase locktite keermeliimiga said pandud (varasema 3 asemel nüüd kolle krralikult 8 poldig akinni) Vahele said tehtud ka raudasbestist tihendid, mis sumbutaja tihendus pastaga vahele said pandud.
Sellele autole tellitud squirdil andis prose saba ja peale sai pandud teine (edise jaoks kohandatud) squirt 1 ver 2.2 Siin 1 pooleli oleva töö pilt kraamist mis kindalaeka asemele läks:
Pilt
Sai just auto juurest tuldud ja tulemus pole just kiita, st et pöördeid ta millegi pärast ei loe....loeb küll mingeid nelja punni ühe väntvõlli ringi kohta mis mul seal triggeri kinnituseks on tehtud aga 36/1 triggerit ei loe kohe üldse. Peab ilmselt proovima triggerit veel rihtida ja ehk ka andurit vahetada, muidu nende nelja punni lugemisel oli mingi säde isegi olemas, nii et juhtmestik vist õigesti tehtud :) Kui kohe kuidagi ei saa, siis hakkan fordi originaal rihmaseibi koos triggeriga otsima ja subarule sobitama. Lootust on, et saab lähinädalail siiski käivitamist proovida, kuigi sellest proovisõiduni on siiksi veel pikk maa kuna väga palju asju on nö ajutiselt ja vedelevad hetkel niisama mootori peal. :-D
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kuidas sa pihustite asja lahendasid?
Ma näen ainult kahte takistit.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Mihkel kirjutas:Kuidas sa pihustite asja lahendasid?
Ma näen ainult kahte takistit.
Pidin 4 panema? :roll:
Panin takistid kumbagi pihustiahelasse jadamisi ja pihustid omavahel rööbiti. Pihusti takistus ~2,5 oomi ja lisatakisti 6,8
pihustid rööbiti teevad takistuseks 2,5:2= 1,25 oomi ja lisatakistiga kokku teeb se kummagi ahela üldtakistuseks 6,6+1,25= 7,25oomi mis teeb sama välja kui kasutada 14,5 oomiseid pihusteid rööbiti mida peetakse juba kõrgeoomisteks ;)
TPSI sain samuti tööle ja selle kalibreeringut ja muid seadeid ta ära ei unusta aga megatune näitab käivitades vaid mingeid deafult kellasid mitte minu valituid.
Jama on aga triggeri lugemisega, millega ta absoluutselt toime ei tule (Kui olen võtnud korraks ajult või ediselt toite tagant ära, siis hetkeks lööb 200rpmi ette aga see kukub kohe nulli ja rohkem seal mingeid numbreid peale nulli ei näe kuni järgmise resetini.
Nalja pärast panin ka anduri triggeri kinnitus poltide kohale ja oh imet, mingid numbrid loeb siiski kokku nende nelja mutri pealt (starteriga lastes 200rpmi kandis) ja kuna mul 1 kinnitusmutter asub tsentrile veidi ligemal kui teised, sisi tolle koha peal on ka pöörete kiirus hetkeks teine. Huvi pärast panin ka süütepooli külge ja isegi mingi säde oli olemas aga jah mis ajal? :lol:
Ei teagi, kas peaksin otsima uue triggeri (ehk mõni mis edisele loodud töötab paremini) või peaksin proovima mõnd muud andurit :roll:
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Seda 2-e takistiga lahendust ei peeta just kõige paremaks.
Kui sa MegaSquirti lehte loed, siis seal ka põhjendus.

You should use one resistor (20-25 Watts) in series with each injector, otherwise the injectors may not all draw the same current, and the failure modes become complicated and difficult to diagnose. As well, you would need a very large resistor to handle more injectors. For example, if you allowed 2 Amps through two 2.5 Ohm injectors wired in parallel (1.25 Ohms total) to one 6.8 Ohm resistor, the power dissipated would be:

P = V * I = 13.5 Volts * 2 amps x 2 injectors = 54 Watts!

Sinu puhul siis olenevalt laadimispingest on asi üle takisti võimsuspiiri.

Kas sa oma pihusti takistusest ikka ohmmeetri juhtmete takistuse lahutasid maha?
Mida väiksem takistus on pihustil seda võimsamat takistit on tarvis.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Need takistid kannatavad kenasti kaks väiksemat pihustit ära, tean konkreetseid autosid, millel sama takisti järel 1600cc 0.8 oomised pihustid ja pole mingit probleemi.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Mind isiklikult pani mõtlema just see lause:
The injectors may not all draw the same current.
Sellest peaks sõltuma ka pihustite juhtmine, ehk siis ei pruugita neid kahte pihustit identselt kontrollida.
See 134.- eek kahe lisatakisti eest mind isiklikult ei tapa ja ei olnud tahtmist hakata 600cc+ pihustitega katsetama ka kas süsteem toimib või mitte.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Asi polnud mitte kokkuhoius vaid teadmatuses ja selles et jootsin nad sinna pühapäevasel päeval ja sain ned 2 tk peebu käest. Ruumi seal on ja alati võimalus 2tk juurde panna aga praegu ajan alles mootoripöördeid taga ja sellega on veel tiba aega. :) Kui nüüd mõtlema hakata, siis võivad 4 takisti takistused ka veidi muutuda (ehk umbes samapalju, kui se kahe pihusti koostöö võib erineda juhul kui kasutatakse ühte takistit ahela kohta) aga mida mina ka elektroonikast tean :lol:
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Lõppudelõpuks ta täna siiski käivitus peale eetriga äratamist ja kui sõrmedega sisselaske kolde auke sulgeda hakkas ka 1000 pöördega käima :) Kuna kõik õli augud olid lahti siis lendas mootorile suht palju õli ja pidin ta ära suretama aga esimene turbovile on käes :-D Nüüd on oi oi kui palju ajutisi asju vaja vähe püsivamateks muuta...

Puudub torustik mis ühendaks turbot sisselaskega
karterituulutuse otsad lahti
Endine jagaja koht lahti
Mootor pole veel päris kinni käppade küljes
õli vaja paar korda ära vahetada kuna mingi tökat sees
WB lambda paigaldada
juhtmestik vähe kinni tõmmata et vastu kuumi kohti poleks
Sisselaske koldes umbes 10 auku kinni panna
radikas ja selle torustik paigaldada/välja mõelda.
Temp andurid paigaldada
Ja siis ehk esimesi seadeid muutma....
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Sai jälle 1000+ krooni autole kulutatud kuna autot ilusti käima pole saanud ja mingeid trikke teevad pihustid (Et aju genereeriks tabeli, millega auto käib pean 200 ste pihustite väärtuseks panema umbes 100 või alla selle....kui ka käivitusküte on igatepidi põhja aetud ei käivitu auto ilma eetrita jne jne)
Sai siis ostetud igale pihustile, oma takisti (Kusagil peab ju se viga olema)
Kaableid, lüliteid, releesid jne, et ajutisi asju püsivamaks muuta
Karteri tuulutus torusid, riste, klambreid jne et kõik 4 otsa omavahel kokku viia
Bensu rõhku näitav kell ja Õlirõhku näitav kell

Nüüd läheb veidi aega kui ma nad külge saan ja saab jälle katsetama hakata....
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Vasta