siduriketta tugevdamine

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

siduriketta tugevdamine

Postitus Postitas jk »

On olemas 50% tugevam sidurikorv, aga kettast ei raatsinud osta. On olemas üks suhteliselt heas korras Nissani originaal ketas. Kas sellest annaks midagi teha ja kelle poole pöörduda? Kogemused?
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

mul on endal sama tee ees, kui uus komplekt jõuab kohale. kettaid tugevdatakse pidurimeistris, lubati 1.5 tunniga ära teha ja hind jäi vist 500 krooni piiresse. 555vrx sõitis terve hooaja sellise tugevdatud originaal kettaga ja pidas hästi valule vastu ja nii palju kui ma kuulnud olen ka mart pere oma vectraga kasutab sama lahendust ja peab vastu küll.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
creese
Postitusi: 205
Liitunud: 28.12.2004 15:29

Postitus Postitas creese »

see pidurimeistri varjant on jah suht hea. ise lasin ka seal teha. värvitakse veel ilusti ära ka ja hind on jah 500.-
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

No aga 4x4 turbo opeli ketas on juba tehasest teise tugevusega kui sx oma
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

mis materjalist katted tulid? Tean, et seal saab lasta ka Kevlarist katted peale :roll:
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
VectraT
Postitusi: 35
Liitunud: 23.03.2005 23:56
Asukoht: Tallinn,GSM 5036826

Postitus Postitas VectraT »

Vectral, jah, originaal ketas+pidurimeistri tugevamad katted (need mis kuulujärgi Subarutele pannakse...),korv on Sachs Race Engineeringult.
Sõitnud sellise komplektiga 2 hooaega, on vastu pidanud.(Sülitan 3x üle õla....)
jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas jk »

Aga rääkige täpsemalt, milline pöördemoment on teie autol, kui suur on ketta läbimõõt ja mis tugevusega on korv. Minu auto hetkel ~330Nm, 225mm ja uus korv 750kgf.
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
VectraT
Postitusi: 35
Liitunud: 23.03.2005 23:56
Asukoht: Tallinn,GSM 5036826

Postitus Postitas VectraT »

Hmmm......hea küsimus....
Ketta läbimõõt on 230mm ,korvi ja pöördemomendi kohta ei oska öelda...
Tehase andmed 204HP ja 280Nm, hetke andmed puuduvad-pole stendis käinud...Viimase septembrikuise vajutamise tulemuseks oli 3 kõverat tehase kepsu....ju seal seda momenti siis on....äkki pidas korv vastu 450Nm, ei mäleta....
Aga sidur on ausalt vastu pidanud, arvestades 4x4 ja startides kasutatud 5K pööretel paugust siduri päästmist....
jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas jk »

Et sellised katted pannakse Pidurimeistris
Pilt
Pilt
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Mu Audile on neid korra pandud aga tundub et varsti on jälle vaja vahetada - mõningad lumes ja mudas müttamised ei ole sidurile hästi mõjunud.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
riceboy
Postitusi: 236
Liitunud: 13.12.2004 1:09

Postitus Postitas riceboy »

jk kirjutas:Minu auto hetkel ~330Nm, 225mm ja uus korv 750kgf.
Nendest kgf-ist ei saa aru 1 KGF-M = 9.81 NM

Mul oli siduri peal 1200kgf / 11800N

Kust ma nüüd sellest tean mitu NM ta talub??

Muidu olen uurind et 225mm hyper single peaks pidama 54kgm / 537NM

(exedy ütleb lihtsalt et kuni 400hj masinatele OK :) )
[color=blue]Tuuningjupid otse Jaapanist...[/color] http://www.zone.ee/riceboy/Rice.htm
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

riceboy kirjutas:
jk kirjutas:Minu auto hetkel ~330Nm, 225mm ja uus korv 750kgf.
Nendest kgf-ist ei saa aru 1 KGF-M = 9.81 NM ] <---- viga KGM peab olema

Mul oli siduri peal 1200kgf / 11800N

Kust ma nüüd sellest tean mitu NM ta talub??

Muidu olen uurind et 225mm hyper single peaks pidama 54kgm / 537NM

(exedy ütleb lihtsalt et kuni 400hj masinatele OK :) )
KGF on siis 9.81NF ehk siis ~3NM

See F on feet ehk jalg, üks jalg on 0,3 meetrit.
MossOpel
Postitusi: 31
Liitunud: 29.11.2004 18:39
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas MossOpel »

Nüüd läks natuke puusse. See f näitab seal, et tegu on jõuga (füüsikas F= jõu tähis ju). Selle 11800 N järgi ei arvuta veel midagi. Puudu on veel hõõrdetegur ketta ja hooratta vahel.

Võtame täiesti lambist näiteks hõõrdeteguriks 0.7 (ausõna mul pole õrna aimu ka mis ta päriselus olla võib), seega jõust jääb järgi 11800*0,7= 8260 (N). Kui siduriketas oleks 24 cm lai, siis raadius on 12 cm. Jagame nüüd 12/100, see siis 0.12, mis siis omakorda tuleks korrutada 8260'ga. Seega võiks öelda, et antud sidur kannataks ära ca 990 njuutonmeetrit väänet.

Ärge nüüd mind kividega loopima hakake, kui selle mõttekäigu järgi valitud sidurid teil libisema hakkavad :lol: Vähemalt mulle tundus nii loogiline...

EDIT: Powershifti muidugi teha ei tasu kui selline njuuton mootorist välja tuleb.
Viimati muutis MossOpel, 26.03.2005 17:56, muudetud 1 kord kokku.
eks näis mis tulevik toob...
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

'F' on jõu tähis, 'n' on selle ühik. Sellist asja, et nad kõrvuti on, ei saa olla.
see 'F' tähistab midagi muud.. :idea:
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

MossOpel kirjutas:Nüüd läks natuke puusse. See f näitab seal, et tegu on jõuga (füüsikas F= jõu tähis ju). Selle 11800 N järgi ei arvuta veel midagi. Puudu on veel hõõrdetegur ketta ja hooratta vahel.

Võtame täiesti lambist näiteks hõõrdeteguriks 0.7 (ausõna mul pole õrna aimu ka mis ta päriselus olla võib), seega jõust jääb järgi 11800*0,7= 8260 (N). Kui siduriketas oleks 24 cm lai, siis raadius on 12 cm. Jagame nüüd 12/100, see siis 0.12, mis siis omakorda tuleks korrutada 8260'ga. Seega võiks öelda, et antud sidur kannataks ära ca 990 njuutonmeetrit väänet.

Ärge nüüd mind kividega loopima hakake, kui selle mõttekäigu järgi valitud sidurid teil libisema hakkavad :lol: Vähemalt mulle tundus nii loogiline...
Minu loogika tuli sellest, et on olemas kgf ja kgm. Kui kgm on nm, siis kgf peaks olema nf.

Või sellist asja nagu kgm ei olegi???

Edit: Ja 12000KGF ümberarvutatuna teeb 400NM, mis on igati reaalne
Vasta