Vormelitel katsetatakse neid aerodünaamikavärke kümnete ja sadade tundide kaupa tuuletunnelites enne, kui saadakse üldiselt sobiv varjant, millel siis mingis ulatuses reguleerimisvõimalused.
Selline tiib peab auto üldise aerodünaamikaga kokku minema. Kui seda ei ole võib teda reguleerida kuidas iganes, õieti tööle ta ei hakka.
Kasvõi ainuüksi tema kinnituskaugusest ning "riiuli" kõrgusest sõltud arvatavasti ühte-teist.
Mul puudub samuti usk mingite suvaliselt peale istutatud tagatiibade juhitavust oluliselt parandavasse mõjusse. Tänavaautole pole seda tegelikult eriti millekski vaja. Teine asi oleks autodega, millega pidevalt sõidetakse kiirustega üle 200. See oleks n.ö. viimane lihv autole, mille juhitavuse koha pealt juba kõik muu ja olulisem tehtud.
Jah, võib tunduda irisemisena, aga väike põhjendus minu arvamusele.
Lugenud, et Porche 911 turbol tõuseb tagatiib ülesse 120 km/h pealt ja siis avaldas ta tagaotsale surujõudu midagi 20-40 kg, täpselt kahjuks ei mäleta. Nii, et teeb sama välja 120-ga sõites, kui pakiruumis on mõnekümnekilone lisaraskus. Kiiruse suurenedes see surujõud muidugi kasvab, eeldusel, et tiib üldse õieti töötab.
Ar21 kirjutas: Nii, et teeb sama välja 120-ga sõites, kui pakiruumis on mõnekümnekilone lisaraskus.
Mnjah aga üks erinevus ikkagi on, auto mass on sama, survejõud millega rehve vastu teepinda surutakse on suurenenud. Ma arvan et kõik teavad mida lisa kilogramm auto kiirendusega teeb. Kuid kehva tiiva puhul on drag (tuuletakistus) see kõige suurem vaenlane.