K: Roostevaba keevitamine tavalise...

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

K: Roostevaba keevitamine tavalise...

Postitus Postitas Laisu »

Tahaks siis teada siinsete inimeste arvamust, kas annab roostevaba toru keevitada tavalise poolautomaadiga? Põhjus väga lihtne, endal roostevaba keevitust ei ole, kuid vaja uut sumpsi ning põhimõtteliselt juba tahan ma enda autol teha niipaljugi kui võimalik ise.
Olen siin ka uurinud natuke, mõni väidab et vabalt saab teised räägivad et üldse ei saa. Ise olen tegelikult ka näinud kus on roostevaba keevitatud tavalise poolautomaadiga ning tulemus oli igati ok. Tavalist terast olen keevitanud piisavalt, kahjuks roostevabaga kogemus puudub.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

saab, aga välja paistab TIG'iga palju parem
seda ei oska öelda kas oamdustelt jääb sama hea, aga endal pole midgai paha juhtunud... :)
Kasutaja avatar
Jesper
Postitusi: 135
Liitunud: 29.10.2006 20:58

Postitus Postitas Jesper »

Saab küll, aga siis tuleks ka roostevaba traati osta ning kaitsegaasiks oleks hea kasutada seda argoonist ja värkidest tehtud segu, mitte süsihappegaasi.
750il
Postitusi: 76
Liitunud: 17.11.2005 19:09
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas 750il »

ei ole vaja roostevaba traati,argoon ei pea ka olema,

argoonon parem,kuid mitte kõige odavam,
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Muidugi ei pea rv traat olema, ainult keevituskoht hakkab roostetama :lol: .
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Aga seda aega millal see keevituskoht läbi roostetab ilmselt ühe auto peal ei näe, kui just sinna auto otsa elama ei kavatseta jääda.

Minul siiani kõik summutid nii tehtud ja õigustab TIG keevituse hinnavahe ära.
Pole siiani probleeme tekkinud.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Jesper
Postitusi: 135
Liitunud: 29.10.2006 20:58

Postitus Postitas Jesper »

Jah noh ma mõtlesin et kui juba samas lauses TIG-i mainitakse, siis... :) Muidugi saab ilma rv traadita ka (kui näiteks lihtsalt mingi auk ära parandada on vaja vms), anoh kui nullist hakata suuremat torustikku tegema, siis pole ju mõtet roostevaba toru peale mega pappi magama panna, kui ühenduskohad tavalise traadiga on tehtud.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kust otsast see tava traat täpsemalt tunda annab?
76mm materjali ilsmelt RV-na lihtsam kätte saada kui tavalisena.
Ja siiski on keevituskohta asja kõige paksem lüli.

Probleem ka selles, et paljudel ei tasu see TIG aparaadi muretsemine ära ja pealegi peab sellega korralikult keevitada ka oskama.
MIG tuleb lihtsalt odavam.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Jesper
Postitusi: 135
Liitunud: 29.10.2006 20:58

Postitus Postitas Jesper »

Sealt annabki tunda et koledaks ja roosteseks läheb :) Kui rv toru on lihtsam/odavam saada, siis on muidugi teine asi, aga noh üldjuhul on must toru ju kordades odavam. Ehk sõltub sellest, mis selle rv kasutamise eesmärk üldse on. Tugevuses vast tõesti mingit märgatavat vahet pole, kui ei kavatse just dragsteri raami või lennuki tiibu kokku keevitama hakata.

Täiendus: tavalise traadiga keevitatud rv toru roostetab läbi ikka keevituse koha pealt. Ma keevitasin ühele väsinud rv pütile uue sissemineva toru ja lõpuks kukkus ta ikka just sealt keevituskohast uuesti pooleks. Seal võisid muidugi muud tegurid ka olla, ma alles harjutasin asja jne, aga ma pakuks ikka et see õmblus roostetab kiiremini kui rv toru seal kõrval.
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

aga kas selle roostetamise vastu ei aita(loe: pikenda eluiga) need aerosoolid mis on mõeldudki selleks et peale keevitamist peale lasta?

to Jesper: ehk oli selle püti ärakukkumises ka see viga, et kui keevitasid, siis kasutasid liiga väikest voolu, et tihtipeale keevitatakse küll asi kinni, kuid see murdub kergesti lahti kuna see keevitus on lihtsalt peale keevitatud ning need metallid ei ole korralikult kokku sulanud.
quattromees
Postitusi: 79
Liitunud: 07.12.2004 1:04
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas quattromees »

Roostevabat võib vabalt keevitada tavalise traadi ja isegi co2 gaasiga - õnnestub sama hästi, kui seguga. Keevituskoht tõmbub muidugi pruuniks, aga läbiroostetamist keevituskohast võib ootama jäädagi...
1/8 mile - 8.628 @132.49km/h with slipping clutch...
creese
Postitusi: 205
Liitunud: 28.12.2004 15:29

Postitus Postitas creese »

Mihkel kirjutas: 76mm materjali ilsmelt RV-na lihtsam kätte saada kui tavalisena.

tavalist 76mm bosali sumbutaja toru saab osta näiteks Laagri autopartnerist ja on ikka tunduvalt odavam kui roostevaba
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

creese kirjutas:
Mihkel kirjutas: 76mm materjali ilsmelt RV-na lihtsam kätte saada kui tavalisena.

tavalist 76mm bosali sumbutaja toru saab osta näiteks Laagri autopartnerist ja on ikka tunduvalt odavam kui roostevaba

Hinda ei mäleta?
creese
Postitusi: 205
Liitunud: 28.12.2004 15:29

Postitus Postitas creese »

Laisu kirjutas: Hinda ei mäleta?
täpselt ei tea, aga minumeelest on 2 meetrine tükk mingi 200-300 krooni, aga võin eksida.
Vasta