kergem hooratas

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
enkei
Postitusi: 66
Liitunud: 04.05.2006 18:35

kergem hooratas

Postitus Postitas enkei »

mis juhtub kui pannna 7,5 kg asemel 4.3 kg kaaluv hooratas.Kas viib mootori väga balansist välja
küsiks siis head ja vead
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Raskendab kohaltvõttu, teeb mootori veidi gaasipedaalile paremini reageerivaks ja võibolla saad paar hj kõrgematel pööretel juurde. Vabalthingaval tänavaautol mõttetu asi, eriti kui see ainuke modifikatsioon on.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Raceboy kirjutas:Raskendab kohaltvõttu, teeb mootori veidi gaasipedaalile paremini reageerivaks ja võibolla saad paar hj kõrgematel pööretel juurde. Vabalthingaval tänavaautol mõttetu asi, eriti kui see ainuke modifikatsioon on.
Püsival pöörlemissagedusel annab mootor ikka sama võimsuse, pole vahet kui raske see hooratas tal otsas on. Sidurikorv võib ka saba panna üsna kähku kui ratas liiga kerge.
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

samas pöörlevast massist iga ära võetud kilogramm annab kiirendusel kenasti tunda
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Veidi annab siiski võimsust juurde (kuid momendikõvera liigutab kõrgemale), kuna mootoril vähem massi ringi ajada. Momendikõver liigub kõrgemale, kuna väiksema pöörleva massiga on vähem kineetilist energiat hoorattasse salvestatud ja, et seda puudust korvata (nt mäest üles sõites), on vaja kõrgemaid pöördeid.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
patrik
Postitusi: 225
Liitunud: 05.11.2006 19:39

Postitus Postitas patrik »

kas keegi on konkreetselt proovinud vahetada hooratast raskema vastu ja proovinud sellega ringi sõita? näiteks tänaval, rahulikult? vahe on tuntav ja raskema kasuks. mina tänavale ei sooviks mitte kunagi kergemat hooratast, pigem raskemat. see et vahepeal paar kiiremat ringi teha ei kaalu üles alumise otsa kadu. samas ei ole autot mis sobib nii tänavale kui rajale.
Veidi annab siiski võimsust juurde (kuid momendikõvera liigutab kõrgemale), kuna mootoril vähem massi ringi ajada.
kui mootoris midagi ei muuda siis võimsus jääb ikka samaks. pane näiteks 6000rpm juures koormus peale erinevate massidega hooratastega samavõimsad mootorid, kumb on võimsam?
suuremate pöörete puhul pole enam oluline suurem hooratas mis peaks "siluma" mootoris töötaktide ajal poolt tekitatud "momendijõnkse :-D " samas madalamatel pööretel väikse kaaluga hooratta puhul on "jõnksud" tuntavad ja toimub hooratta pöörete kõikumine mis kindlasti ei aita kiirendusele kaasa.
sellest võiks veel pikalt kirjutada aga üks ootab mind all ja ma pean nüüd minema
niikaua võiks välja mõelda kumb kaalub rohkem kas tonn rauda või vatti?
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Jaan »

oota, aga selgita: kui võtta näiteks tehase hoorattast 1kg raskem, mis võit sellega kaasneb?
1kg kergem võttes saan ma aru, et kaotan tühikäigu sujuvuses, aga mootor peaks gaasipedaalile vajutades paremini reageerima.
patrik
Postitusi: 225
Liitunud: 05.11.2006 19:39

Postitus Postitas patrik »

võtame konkreetse näite: bmw 325i versus 325e
üks on terav ja järsk pill, teine sujuv, rahulik, ökopill, millega linnas kulgeda(ummikutes) on lausa lust. e hooratas on mitu kilo raskem. e-l on ka muud asjad teised kuid sõidusujuvus tuleb sealt.samas ülalt on e uimasem kui i. kohapealt minnes peab i-l gaasi lisama et välja ei sureks, e-l lihtsalt sujuvalt lased siduri lahti ja sõidad.
point on selles et väiksema hoorattaga on mootoril kergem pöördeid tõsta kui suuremaga. võimsust ei lisandu kuskil. kõik peab olema balansis et asi töötaks, mitte et trein julmalt hoorattast maha ja ongi õudne püss valmis
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Jaan »

max võimsus on mingitel pööretel saadaval, ise väidad ka, et kergema hoorattaga jõuab selle punktini kiiremini ehk on ju siis kergema hoorattaga nö püssim
jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas jk »

See jutt, et kergendatud hoorattaga tänaval sõita ei saa, on täielik jama (kui me ei räägi täis racing hooratastest, mis kaaluvad alla 3kg). ~5kg hooratas teeb mootori responsi paremaks - mootor läheb paremini pöördesse. Ringrajal on mõnus, stripil eriti kasu ei ole. Tänaval liiklemine jääb enamvähem samaks. Mulle meeldis.

http://www.sportcompactcarweb.com/proje ... index.html
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Kasutaja avatar
freddy002
Postitusi: 12
Liitunud: 18.01.2005 8:17
Asukoht: Juuru

Postitus Postitas freddy002 »

mul crx-il 3.4 kg kaaluv hooratas ja kohalt võtu vahet pole peaaegu et tunda a minekus on vahe sees kyll esimese paari käiguga. mingeid töötakte nyyd kyll tunda ei ole. :roll:
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Minu kogemused sellised, et kohapealt stardist paugutamisel esiveolisega on kergema hoorattta install ainult endale karuteene osutamine.
Ei ole esiveolisel originaal hoorattaga pidamist, veel vähem on seda kergema hoorattaga.

Ise näeks asjal linnasõiduki puhul sisulist mõtet ainult 4WD masinal.
Aga kuna Subarule maksis alu hooratas pea sama palju kui sidurikomplekt, siis ei näinud ma isiklikult asjal mõtet.
See 10k+ saaks mujale otstarbekamalt investeerida.

Ja keegi võiks lahti seletada selle, et mille arvelt need hobujõud täpsemalt tänu kergemale hoorattale lisaks tulevad.
Ja paluks siis füüsikaliste valemitega mingi näidisauto peal tehtud arvutusi.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

mina tegin endale asja selgeks lolli näitega....
pms kui auto panna rullidele siis jõud arvututakse välja nii kui kiiresti auto suudab oma ratastega rulli ringi ajada
kui nyyd võta 2 samasugust autot ainult 1 on palju kergem hooratas, siis see viimane läheb ju kiiremini pöördesse? ehk suudab rullikut kiiremini ringi ajada (mitte kiiremini aga seisvast asendist mingi kiiruseni kiiremini kui raskema hoorattaga:))
ehk siis tuleb hp suurem kui raskema hoorattaga autol
:D selline varahommikune teooria:D
margus
Postitusi: 35
Liitunud: 20.09.2006 11:38
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas margus »

Kuuno -> tsipa vale teooria. Võimsus ei ole see, mis näitab kui kiiresti ta suudab midagi hakata ringi ajama :)

Kuid kergem hooratas ei annagi midagi muud, kui et I ja II käiguga tsipa kiiremini pöördesse astub. Samas inertsi on kergema hoorattaga vähem ja kui on ajutiselt vaja rohkem vedu, siis tuleb pedaali veidi rohkem vajutada. Kui keegi on võrrelda saanud sama autot kergema ja raskema(orig) hoorattaga, siis on selge, et mugavam on liigelda originaaliga. :)
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Mulle tundub, et väga kergel hooratal pole mujal mõtet, kui ainult kiirendusauto peal. Ringrajal ja rallis on vaja ka käiguga pidurdada, mida libedam pind seda rohkem ja kerge hoorattaga käiguga pidurdaqmine halveneb. Seal on kindlasti mingid omad piirid, millest kergem pole enam mõtekas.
Vasta