kergem hooratas
kergem hooratas
mis juhtub kui pannna 7,5 kg asemel 4.3 kg kaaluv hooratas.Kas viib mootori väga balansist välja
küsiks siis head ja vead
küsiks siis head ja vead
Raskendab kohaltvõttu, teeb mootori veidi gaasipedaalile paremini reageerivaks ja võibolla saad paar hj kõrgematel pööretel juurde. Vabalthingaval tänavaautol mõttetu asi, eriti kui see ainuke modifikatsioon on.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Püsival pöörlemissagedusel annab mootor ikka sama võimsuse, pole vahet kui raske see hooratas tal otsas on. Sidurikorv võib ka saba panna üsna kähku kui ratas liiga kerge.Raceboy kirjutas:Raskendab kohaltvõttu, teeb mootori veidi gaasipedaalile paremini reageerivaks ja võibolla saad paar hj kõrgematel pööretel juurde. Vabalthingaval tänavaautol mõttetu asi, eriti kui see ainuke modifikatsioon on.
Veidi annab siiski võimsust juurde (kuid momendikõvera liigutab kõrgemale), kuna mootoril vähem massi ringi ajada. Momendikõver liigub kõrgemale, kuna väiksema pöörleva massiga on vähem kineetilist energiat hoorattasse salvestatud ja, et seda puudust korvata (nt mäest üles sõites), on vaja kõrgemaid pöördeid.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
kas keegi on konkreetselt proovinud vahetada hooratast raskema vastu ja proovinud sellega ringi sõita? näiteks tänaval, rahulikult? vahe on tuntav ja raskema kasuks. mina tänavale ei sooviks mitte kunagi kergemat hooratast, pigem raskemat. see et vahepeal paar kiiremat ringi teha ei kaalu üles alumise otsa kadu. samas ei ole autot mis sobib nii tänavale kui rajale.
suuremate pöörete puhul pole enam oluline suurem hooratas mis peaks "siluma" mootoris töötaktide ajal poolt tekitatud "momendijõnkse
" samas madalamatel pööretel väikse kaaluga hooratta puhul on "jõnksud" tuntavad ja toimub hooratta pöörete kõikumine mis kindlasti ei aita kiirendusele kaasa.
sellest võiks veel pikalt kirjutada aga üks ootab mind all ja ma pean nüüd minema
niikaua võiks välja mõelda kumb kaalub rohkem kas tonn rauda või vatti?
kui mootoris midagi ei muuda siis võimsus jääb ikka samaks. pane näiteks 6000rpm juures koormus peale erinevate massidega hooratastega samavõimsad mootorid, kumb on võimsam?Veidi annab siiski võimsust juurde (kuid momendikõvera liigutab kõrgemale), kuna mootoril vähem massi ringi ajada.
suuremate pöörete puhul pole enam oluline suurem hooratas mis peaks "siluma" mootoris töötaktide ajal poolt tekitatud "momendijõnkse

sellest võiks veel pikalt kirjutada aga üks ootab mind all ja ma pean nüüd minema
niikaua võiks välja mõelda kumb kaalub rohkem kas tonn rauda või vatti?
võtame konkreetse näite: bmw 325i versus 325e
üks on terav ja järsk pill, teine sujuv, rahulik, ökopill, millega linnas kulgeda(ummikutes) on lausa lust. e hooratas on mitu kilo raskem. e-l on ka muud asjad teised kuid sõidusujuvus tuleb sealt.samas ülalt on e uimasem kui i. kohapealt minnes peab i-l gaasi lisama et välja ei sureks, e-l lihtsalt sujuvalt lased siduri lahti ja sõidad.
point on selles et väiksema hoorattaga on mootoril kergem pöördeid tõsta kui suuremaga. võimsust ei lisandu kuskil. kõik peab olema balansis et asi töötaks, mitte et trein julmalt hoorattast maha ja ongi õudne püss valmis
üks on terav ja järsk pill, teine sujuv, rahulik, ökopill, millega linnas kulgeda(ummikutes) on lausa lust. e hooratas on mitu kilo raskem. e-l on ka muud asjad teised kuid sõidusujuvus tuleb sealt.samas ülalt on e uimasem kui i. kohapealt minnes peab i-l gaasi lisama et välja ei sureks, e-l lihtsalt sujuvalt lased siduri lahti ja sõidad.
point on selles et väiksema hoorattaga on mootoril kergem pöördeid tõsta kui suuremaga. võimsust ei lisandu kuskil. kõik peab olema balansis et asi töötaks, mitte et trein julmalt hoorattast maha ja ongi õudne püss valmis
See jutt, et kergendatud hoorattaga tänaval sõita ei saa, on täielik jama (kui me ei räägi täis racing hooratastest, mis kaaluvad alla 3kg). ~5kg hooratas teeb mootori responsi paremaks - mootor läheb paremini pöördesse. Ringrajal on mõnus, stripil eriti kasu ei ole. Tänaval liiklemine jääb enamvähem samaks. Mulle meeldis.
http://www.sportcompactcarweb.com/proje ... index.html
http://www.sportcompactcarweb.com/proje ... index.html
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Minu kogemused sellised, et kohapealt stardist paugutamisel esiveolisega on kergema hoorattta install ainult endale karuteene osutamine.
Ei ole esiveolisel originaal hoorattaga pidamist, veel vähem on seda kergema hoorattaga.
Ise näeks asjal linnasõiduki puhul sisulist mõtet ainult 4WD masinal.
Aga kuna Subarule maksis alu hooratas pea sama palju kui sidurikomplekt, siis ei näinud ma isiklikult asjal mõtet.
See 10k+ saaks mujale otstarbekamalt investeerida.
Ja keegi võiks lahti seletada selle, et mille arvelt need hobujõud täpsemalt tänu kergemale hoorattale lisaks tulevad.
Ja paluks siis füüsikaliste valemitega mingi näidisauto peal tehtud arvutusi.
Ei ole esiveolisel originaal hoorattaga pidamist, veel vähem on seda kergema hoorattaga.
Ise näeks asjal linnasõiduki puhul sisulist mõtet ainult 4WD masinal.
Aga kuna Subarule maksis alu hooratas pea sama palju kui sidurikomplekt, siis ei näinud ma isiklikult asjal mõtet.
See 10k+ saaks mujale otstarbekamalt investeerida.
Ja keegi võiks lahti seletada selle, et mille arvelt need hobujõud täpsemalt tänu kergemale hoorattale lisaks tulevad.
Ja paluks siis füüsikaliste valemitega mingi näidisauto peal tehtud arvutusi.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
mina tegin endale asja selgeks lolli näitega....
pms kui auto panna rullidele siis jõud arvututakse välja nii kui kiiresti auto suudab oma ratastega rulli ringi ajada
kui nyyd võta 2 samasugust autot ainult 1 on palju kergem hooratas, siis see viimane läheb ju kiiremini pöördesse? ehk suudab rullikut kiiremini ringi ajada (mitte kiiremini aga seisvast asendist mingi kiiruseni kiiremini kui raskema hoorattaga:))
ehk siis tuleb hp suurem kui raskema hoorattaga autol
:D selline varahommikune teooria:D
pms kui auto panna rullidele siis jõud arvututakse välja nii kui kiiresti auto suudab oma ratastega rulli ringi ajada
kui nyyd võta 2 samasugust autot ainult 1 on palju kergem hooratas, siis see viimane läheb ju kiiremini pöördesse? ehk suudab rullikut kiiremini ringi ajada (mitte kiiremini aga seisvast asendist mingi kiiruseni kiiremini kui raskema hoorattaga:))
ehk siis tuleb hp suurem kui raskema hoorattaga autol
:D selline varahommikune teooria:D
Kuuno -> tsipa vale teooria. Võimsus ei ole see, mis näitab kui kiiresti ta suudab midagi hakata ringi ajama 
Kuid kergem hooratas ei annagi midagi muud, kui et I ja II käiguga tsipa kiiremini pöördesse astub. Samas inertsi on kergema hoorattaga vähem ja kui on ajutiselt vaja rohkem vedu, siis tuleb pedaali veidi rohkem vajutada. Kui keegi on võrrelda saanud sama autot kergema ja raskema(orig) hoorattaga, siis on selge, et mugavam on liigelda originaaliga.

Kuid kergem hooratas ei annagi midagi muud, kui et I ja II käiguga tsipa kiiremini pöördesse astub. Samas inertsi on kergema hoorattaga vähem ja kui on ajutiselt vaja rohkem vedu, siis tuleb pedaali veidi rohkem vajutada. Kui keegi on võrrelda saanud sama autot kergema ja raskema(orig) hoorattaga, siis on selge, et mugavam on liigelda originaaliga.
