Intercooleri küsimus
Intercooleri küsimus
Selline küsimus, et kas on mingit erilist vahet kasuteguris intercoolerite vahel kui kärje suurus on sama, aga ühel intercooleril on õhu sisse ja välja vool ainult ühelt poolt ja teisel cooleril klassikaline lahendus ehk ühest vannist õhk sisse ja teisest vannist välja ?
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Sellest peaks Maximum Boost raamatus juttu olema.
Endale coolerit valides uurisin asja aga enam peast ei mäleta kahjuks.
Minuteada peaks lugema ainult kärje pindala.
Torude paigutus mõjutab rõhu langust, juhul kui kanalite arv muutub.
Segane jutt aga loodan, et saad mõttest aru.
Nii ma praegu kiiruga Maximum Boosti sirvides meelde tuletasin.
Endale coolerit valides uurisin asja aga enam peast ei mäleta kahjuks.
Minuteada peaks lugema ainult kärje pindala.
Torude paigutus mõjutab rõhu langust, juhul kui kanalite arv muutub.
Segane jutt aga loodan, et saad mõttest aru.
Nii ma praegu kiiruga Maximum Boosti sirvides meelde tuletasin.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ragz, proovi lähtuda elektrivoolust, kui see ala sulle selgem ehk on - õhuvool elektrivool, vahet pole.
"takistus on võrdeline juhi(toru/kärje) pikkuse ja eritakistuse(erinevatel torudel/kärgedel ka erinev takistus) korrutisega, ning pöördvõreline juhi ristlõike pindalaga." --midagi sellist ta oli :P
Selles mõttes, et üks asi on kasutegur(suurem temp. langust), aga mis kasu on sul paremast kasutegurist, kui selle kahjuks räägib suur takistus, e. läbilaske võime.
Proovi selle tsiteeritud 'valemi' järgi arvutada. Peast u. arvutamisel jõuan mina tulemuseni, et ühest-otsast-sisse-välja IC puhul on takistus 4 korda suurem. -> rõhulang 4 korda suurem -> jõu kadu 4 x eeta(kasutegur) korda suurem.
ps! Max boost, üldiselt mainis kasutegurit võrdeliselt kärje pindalaga.
// peab ikka magama minema.. :P
"takistus on võrdeline juhi(toru/kärje) pikkuse ja eritakistuse(erinevatel torudel/kärgedel ka erinev takistus) korrutisega, ning pöördvõreline juhi ristlõike pindalaga." --midagi sellist ta oli :P
Selles mõttes, et üks asi on kasutegur(suurem temp. langust), aga mis kasu on sul paremast kasutegurist, kui selle kahjuks räägib suur takistus, e. läbilaske võime.
Proovi selle tsiteeritud 'valemi' järgi arvutada. Peast u. arvutamisel jõuan mina tulemuseni, et ühest-otsast-sisse-välja IC puhul on takistus 4 korda suurem. -> rõhulang 4 korda suurem -> jõu kadu 4 x eeta(kasutegur) korda suurem.
ps! Max boost, üldiselt mainis kasutegurit võrdeliselt kärje pindalaga.
// peab ikka magama minema.. :P
Täpselt sama tahtsin öelda, mida Pantergi.
Kanalite (torude) arvust sõltub ju takistus.
Mida rohkem kanaleid seda väiksem takistus.
Maximum Boostis ka kirjas, et õige cooleri suurendamine on kanalite juurde lisamine.
Ühest otsast sisse, teisest välja cooleril on kanaleid ju vähem tavaliselt, kui ülevalt alla vooluga cooleritel.
Mul tegi cooleri valiku lihtsamaks see, et mõõtmed olid piiratud ja
sisse ning välja pidi tulema kindlasti ühelt poolt (ülevalt alla vooluga siis),
kuna kompressori väljalase on sisselaske kollektori avaga samal pool.
Kanalite (torude) arvust sõltub ju takistus.
Mida rohkem kanaleid seda väiksem takistus.
Maximum Boostis ka kirjas, et õige cooleri suurendamine on kanalite juurde lisamine.
Ühest otsast sisse, teisest välja cooleril on kanaleid ju vähem tavaliselt, kui ülevalt alla vooluga cooleritel.
Mul tegi cooleri valiku lihtsamaks see, et mõõtmed olid piiratud ja
sisse ning välja pidi tulema kindlasti ühelt poolt (ülevalt alla vooluga siis),
kuna kompressori väljalase on sisselaske kollektori avaga samal pool.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Aga palju tegelikult pikemad torud ja painded reaalselt mootori jõudlust vähendavad,
kui kasutada korralike roostevabast torusid ja silikoonvoolikut kasutada ainult ühenduskohtades?
Tegelikult saab hakkama ju isegi ilma keevituskohtadeta, kui lasta torud šablooni järgi painutada.
Lääg ehk kasvab sellest natuke, kuna torude ruumala on suurem aga ei usu, et seda eriti tunda on.
Ragz kas sul on vaja midagi sellist?

(Mul on täpselt identne sellega)
kui kasutada korralike roostevabast torusid ja silikoonvoolikut kasutada ainult ühenduskohtades?
Tegelikult saab hakkama ju isegi ilma keevituskohtadeta, kui lasta torud šablooni järgi painutada.
Lääg ehk kasvab sellest natuke, kuna torude ruumala on suurem aga ei usu, et seda eriti tunda on.
Ragz kas sul on vaja midagi sellist?

(Mul on täpselt identne sellega)
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
nad ei tohiks jõudlust üldse väheneda..suureneb ainult läg kuna "õhul on pikem tee" mootorisse jõudmiseks. Ennem täidetakse torud ja IC pms õhuga ja siis jõuab se edasi mootorisse.
Saab hakkama küll aga arvan et vbl pole hea lahendus..sõltub kui palju vaja lahti kakkuda..kui sageli laiali siis kergeb lahti ühendada..kuigi reaalselt ei kaku jah koguaeg asja laiali....
Saab hakkama küll aga arvan et vbl pole hea lahendus..sõltub kui palju vaja lahti kakkuda..kui sageli laiali siis kergeb lahti ühendada..kuigi reaalselt ei kaku jah koguaeg asja laiali....
Kompressori puhul ei tohiks need pikemad torud siis eriti mõju avaldada, kuna kompressor toodab ka tühikäigul rõhku aga üleliigne lastakse lihtsalt tagasivoolu.
Kui enda omale tagasivoolu ette BOV-i panin oli tühikäigul 0.3bar ülerõhku vist, ega ma peast ei mäleta ka.
Turbol peaks siis ju asja saama torude jämedusega ja tootlikusega korrigeerida.
Kui on vähetootlik turbo panna ka peenemad torud.
Suurel kõrvitsal ei ole torude hetkelise täitmisega ilmselt probleeme.
Viimane lõik on lihtsalt üks mõttelõng
Kui enda omale tagasivoolu ette BOV-i panin oli tühikäigul 0.3bar ülerõhku vist, ega ma peast ei mäleta ka.
Turbol peaks siis ju asja saama torude jämedusega ja tootlikusega korrigeerida.
Kui on vähetootlik turbo panna ka peenemad torud.
Suurel kõrvitsal ei ole torude hetkelise täitmisega ilmselt probleeme.
Viimane lõik on lihtsalt üks mõttelõng

Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Ma sain enda oma creese käest ja ega tol hetkel polnud muud valida ka.
2,5k uue cooleri eest peaks suht normaalne hind olema.
Ainuke mis mind muretsema paneb on see, et kui hea voolavusega need vannid on, kuna need on valatud.
2,5k uue cooleri eest peaks suht normaalne hind olema.
Ainuke mis mind muretsema paneb on see, et kui hea voolavusega need vannid on, kuna need on valatud.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.