Intercooleri küsimus

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Intercooleri küsimus

Postitus Postitas Ragnar »

Selline küsimus, et kas on mingit erilist vahet kasuteguris intercoolerite vahel kui kärje suurus on sama, aga ühel intercooleril on õhu sisse ja välja vool ainult ühelt poolt ja teisel cooleril klassikaline lahendus ehk ühest vannist õhk sisse ja teisest vannist välja ?
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Sellest peaks Maximum Boost raamatus juttu olema.
Endale coolerit valides uurisin asja aga enam peast ei mäleta kahjuks.
Minuteada peaks lugema ainult kärje pindala.
Torude paigutus mõjutab rõhu langust, juhul kui kanalite arv muutub.

Segane jutt aga loodan, et saad mõttest aru.
Nii ma praegu kiiruga Maximum Boosti sirvides meelde tuletasin.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

ragz, proovi lähtuda elektrivoolust, kui see ala sulle selgem ehk on - õhuvool elektrivool, vahet pole.
"takistus on võrdeline juhi(toru/kärje) pikkuse ja eritakistuse(erinevatel torudel/kärgedel ka erinev takistus) korrutisega, ning pöördvõreline juhi ristlõike pindalaga." --midagi sellist ta oli :P

Selles mõttes, et üks asi on kasutegur(suurem temp. langust), aga mis kasu on sul paremast kasutegurist, kui selle kahjuks räägib suur takistus, e. läbilaske võime.

Proovi selle tsiteeritud 'valemi' järgi arvutada. Peast u. arvutamisel jõuan mina tulemuseni, et ühest-otsast-sisse-välja IC puhul on takistus 4 korda suurem. -> rõhulang 4 korda suurem -> jõu kadu 4 x eeta(kasutegur) korda suurem.
ps! Max boost, üldiselt mainis kasutegurit võrdeliselt kärje pindalaga.

// peab ikka magama minema.. :P
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

cooleril ntx sõltub survekadu veel torude arvust..mida rohkem torusid seda väiksem surve kadu ja parem jahutus kui pikemate aga vähema arvu torude korral...
Pilt
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Täpselt sama tahtsin öelda, mida Pantergi.
Kanalite (torude) arvust sõltub ju takistus.
Mida rohkem kanaleid seda väiksem takistus.

Maximum Boostis ka kirjas, et õige cooleri suurendamine on kanalite juurde lisamine.

Ühest otsast sisse, teisest välja cooleril on kanaleid ju vähem tavaliselt, kui ülevalt alla vooluga cooleritel.

Mul tegi cooleri valiku lihtsamaks see, et mõõtmed olid piiratud ja
sisse ning välja pidi tulema kindlasti ühelt poolt (ülevalt alla vooluga siis),
kuna kompressori väljalase on sisselaske kollektori avaga samal pool.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

point on siis ühesõnaga selles, et kui lõdvik peab pikem olema ja teisele poole minema siis see on ikka parem lahendus kui sisse/välja samast otsast !?
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

vaata se viimane pilt mis sellel pildil onj coolerist...keerad alumise vanni teist pidi ja ongi sisse/välja samast otsast ja väga hea asi :)
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Aga palju tegelikult pikemad torud ja painded reaalselt mootori jõudlust vähendavad,
kui kasutada korralike roostevabast torusid ja silikoonvoolikut kasutada ainult ühenduskohtades?
Tegelikult saab hakkama ju isegi ilma keevituskohtadeta, kui lasta torud šablooni järgi painutada.

Lääg ehk kasvab sellest natuke, kuna torude ruumala on suurem aga ei usu, et seda eriti tunda on.

Ragz kas sul on vaja midagi sellist?
Pilt
(Mul on täpselt identne sellega)
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

nad ei tohiks jõudlust üldse väheneda..suureneb ainult läg kuna "õhul on pikem tee" mootorisse jõudmiseks. Ennem täidetakse torud ja IC pms õhuga ja siis jõuab se edasi mootorisse.
Saab hakkama küll aga arvan et vbl pole hea lahendus..sõltub kui palju vaja lahti kakkuda..kui sageli laiali siis kergeb lahti ühendada..kuigi reaalselt ei kaku jah koguaeg asja laiali....
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kompressori puhul ei tohiks need pikemad torud siis eriti mõju avaldada, kuna kompressor toodab ka tühikäigul rõhku aga üleliigne lastakse lihtsalt tagasivoolu.
Kui enda omale tagasivoolu ette BOV-i panin oli tühikäigul 0.3bar ülerõhku vist, ega ma peast ei mäleta ka.

Turbol peaks siis ju asja saama torude jämedusega ja tootlikusega korrigeerida.
Kui on vähetootlik turbo panna ka peenemad torud.
Suurel kõrvitsal ei ole torude hetkelise täitmisega ilmselt probleeme.

Viimane lõik on lihtsalt üks mõttelõng :?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

aga vähetootlikud torud jälle ei lase piisavalt suurema rõhuga läbi ja hakkavad vbl takistama siis!
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

m-tech, see oleks vast ilmselt kõige parem lahendus tootlikkuse ja lag'i suhtes. aga ma kardan, et mul pole sellise cooleri raha välja käia...
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

panter kirjutas:aga vähetootlikud torud jälle ei lase piisavalt suurema rõhuga läbi ja hakkavad vbl takistama siis!
Ameerika keeles:
Pilt

Maadlen hetkel, nende valemite kodustamisega. Kui millegiga valmis saan siis ehk annan teada.. :roll:
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Ma sain enda oma creese käest ja ega tol hetkel polnud muud valida ka.
2,5k uue cooleri eest peaks suht normaalne hind olema.
Ainuke mis mind muretsema paneb on see, et kui hea voolavusega need vannid on, kuna need on valatud.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

2,5 on üli soodukas :) aga räägi mis ta mõõtmed on ?
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Vasta