Kuuno kirjutas:maximum boostis oli mingi selline lause:for turbocharged engines it is good to us short runners as it keeps bottom good and turbo keeps high end up...
Sa praegu panid peast? Ma tsiteerin enda Max Boosti
"Here, it is sufficient to say that higher-speed engines will tend toward shorter intake runners. Low-speed and mid-range torque generally shows gains from longer runners. Turbo applications will generally find best results with long runners, which provide a broad, flat torque curve at low speeds, while the turbo keeps the top end strong."
Samas on aftermarket kaante tootjad stangile küll pikemad runnerid pannud kõrgematele pööretele. Näiteks 12"runneritega on nagu stock, 12.2" idle-6500 ja 13" oli 1500-7500, eks nad erinevatel tootjatel erinevad ka, aga ikkagi. Mulle ei meeldi nende puhul nende sees olev 180kraadi pööre, mis ei saa ju ometi kasuks olla aerodünaamiliselt (upper manifold),samuti tuleb õhk paremalt poolt sisse, aga võiks tulla otse eest (tulevikus). Lisaks kõigele kaalub ka see efi variant päris palju, aga karburaatori variandist saab ainult alumisest osast suurepäraseid asju ehitada, vähemalt seda tehakse ja tihti. Iseasi on muidugi suur auk keskel vs 8eraldi, et efi kaane alumisel osal on kõik "runnerid" samapikad, kui ülemine osa leiutada, siis saaks mingi kompromissi runnerite pikkuse ja voolavuse vahel ehk, mahtu peaks igal juhul seguklapi ja klappide vahele kõvasti jääma?
Max Boost "Individual runners from a plenum are useful design features" Kas ühes torus tekib impulside tõttu rohkem keeriseid?

Ja mida kaugemal klappidest on ühenduskoht, seda vähem see mõjutab?
Kas enne pihustit võib sisselase olla päris sile? Paljudel võidusõitjatel (mitte ainult veerandmiil) on ju iseleiutatud sisselase, raceboy-l pole ka ka eriti karestatud piltide järgi.
oeh, neid küsimusi on rohkem kui paar
