Turbolaadimine vs port flow.

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas jk »

Palju juttu, vähe villa. Tahaks ikka lõpuks mõne valemi ka saada kuidas kindlaks teha, et kaan on piisava voolavusega või hakkab kaan piirama. Konkreetne näide elust:

Fretsi teemast http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=19&start=45
Mida siin teemas sõna võtnud isikud siis sellest portimisest arvavad? Paljuks Mazda standardkaan kõlbab? Milleks porditud? Mis nukka on vaja kasutada, et portitud kaant ära kasutada?
Viimati muutis jk, 14.03.2006 12:05, muudetud 1 kord kokku.
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

kustutatud
Viimati muutis henri, 29.03.2006 0:40, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

henri kirjutas: Mina kahtlen et portimisega on võimalik spoolupi ja lagi vähendaa, pigem suurendab ta neid. Samas kindlasti võidad tippvõimsuses, ehk siis rohkem on/off stiilis.
Portimisega on võimalik spoolupi kiirendada ja lagi vähendada, kuigi ma ei mõista, mis mõtet on kahte asja korraga välja kirjutada - kirjeldavad sama protsessi. Portida tuleb õigeid asju, kaane portimine ei mõjuta kindlasti nii palju, kui väljalaske kolde ja turbo sisselaske portimine.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Fos kirjutas:
henri kirjutas: Mina kahtlen et portimisega on võimalik spoolupi ja lagi vähendaa, pigem suurendab ta neid. Samas kindlasti võidad tippvõimsuses, ehk siis rohkem on/off stiilis.
Portimisega on võimalik spoolupi kiirendada ja lagi vähendada, kuigi ma ei mõista, mis mõtet on kahte asja korraga välja kirjutada - kirjeldavad sama protsessi. Portida tuleb õigeid asju, kaane portimine ei mõjuta kindlasti nii palju, kui väljalaske kolde ja turbo sisselaske portimine.
Portimise teemal ei ole mul enam midagi lisada, eks vaata et tõestasin endalegi et on kasulik, kuigi ei poolda seda.

Aga kas spoolup ja lagi vahe ei ole selles et üks näitab mis pööretel turbo rõhku hakab puhuma ja teine kirjeldab kui kaua võtab aega turbol rühu kogumiseks tema kõige "magusamas" piirkonnas?
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

henri kirjutas:
Fos kirjutas:
henri kirjutas: Mina kahtlen et portimisega on võimalik spoolupi ja lagi vähendaa, pigem suurendab ta neid. Samas kindlasti võidad tippvõimsuses, ehk siis rohkem on/off stiilis.
Portimisega on võimalik spoolupi kiirendada ja lagi vähendada, kuigi ma ei mõista, mis mõtet on kahte asja korraga välja kirjutada - kirjeldavad sama protsessi. Portida tuleb õigeid asju, kaane portimine ei mõjuta kindlasti nii palju, kui väljalaske kolde ja turbo sisselaske portimine.
Portimise teemal ei ole mul enam midagi lisada, eks vaata et tõestasin endalegi et on kasulik, kuigi ei poolda seda.

Aga kas spoolup ja lagi vahe ei ole selles et üks näitab mis pööretel turbo rõhku hakab puhuma ja teine kirjeldab kui kaua võtab aega turbol rühu kogumiseks tema kõige "magusamas" piirkonnas?
täpselt nii ongi.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

Portimisega võib ka spoolupi täiesti peeti keerata ja seda tehakse just väljalaske kanalit näppides. Need kes teemat 100% ei jaga, soovitan jätta väljalaske kanal puutumata.

Markus
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
rookierice
Postitusi: 133
Liitunud: 29.11.2004 16:18

Postitus Postitas rookierice »

Aga lisaks portimisele on võimalik valida ka paljude aftermarket sisselasete hulgast. Vabalthingaval mootoril annab maksimaalse võimsuse lühike ja "otse" sisselase, aga turbomootoril on ikkagi mõtekam pikemate runneritega (ja kahjuks suurema takistusega) kaas, mis madalaid ja kõrgeid pöördeid "aitab"? Ehk siis ei ole mõtet hj liigselt taga ajada vaid üritada seda pööretevahemikku "enne turbot" palju uppida?
Kaks lihtsat näidet EFI kaantest, millest üks on lühike ja karpakaane baasil.
http://www.mrturbo.co.za/completemanifold.jpg ja sinna peale tuleb siis kohe throttle body
http://www.pacificaperformance.com/imag ... 500003.jpg

Kui karpa asukohale seguklappi mitte panna, vaid see ikkagi veidi kaugemale viia, kas siis midagi muutub? (peale selle, et response tibake aeglustub). Kas madalate pöörete jaoks on oluline sisselaske suur mahtuvus või peab kindlasti igal silindril pikk oma kanal olema? :roll:
Aitäh!
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

maximum boostis oli mingi selline lause:for turbocharged engines it is good to us short runners as it keeps bottom good and turbo keeps high end up...
rookierice
Postitusi: 133
Liitunud: 29.11.2004 16:18

Postitus Postitas rookierice »

Kuuno kirjutas:maximum boostis oli mingi selline lause:for turbocharged engines it is good to us short runners as it keeps bottom good and turbo keeps high end up...
Sa praegu panid peast? Ma tsiteerin enda Max Boosti
"Here, it is sufficient to say that higher-speed engines will tend toward shorter intake runners. Low-speed and mid-range torque generally shows gains from longer runners. Turbo applications will generally find best results with long runners, which provide a broad, flat torque curve at low speeds, while the turbo keeps the top end strong."
Samas on aftermarket kaante tootjad stangile küll pikemad runnerid pannud kõrgematele pööretele. Näiteks 12"runneritega on nagu stock, 12.2" idle-6500 ja 13" oli 1500-7500, eks nad erinevatel tootjatel erinevad ka, aga ikkagi. Mulle ei meeldi nende puhul nende sees olev 180kraadi pööre, mis ei saa ju ometi kasuks olla aerodünaamiliselt (upper manifold),samuti tuleb õhk paremalt poolt sisse, aga võiks tulla otse eest (tulevikus). Lisaks kõigele kaalub ka see efi variant päris palju, aga karburaatori variandist saab ainult alumisest osast suurepäraseid asju ehitada, vähemalt seda tehakse ja tihti. Iseasi on muidugi suur auk keskel vs 8eraldi, et efi kaane alumisel osal on kõik "runnerid" samapikad, kui ülemine osa leiutada, siis saaks mingi kompromissi runnerite pikkuse ja voolavuse vahel ehk, mahtu peaks igal juhul seguklapi ja klappide vahele kõvasti jääma?
Max Boost "Individual runners from a plenum are useful design features" Kas ühes torus tekib impulside tõttu rohkem keeriseid? :roll: Ja mida kaugemal klappidest on ühenduskoht, seda vähem see mõjutab?
Kas enne pihustit võib sisselase olla päris sile? Paljudel võidusõitjatel (mitte ainult veerandmiil) on ju iseleiutatud sisselase, raceboy-l pole ka ka eriti karestatud piltide järgi.
oeh, neid küsimusi on rohkem kui paar :oops:
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

rookierice kirjutas:
Kuuno kirjutas:maximum boostis oli mingi selline lause:for turbocharged engines it is good to us short runners as it keeps bottom good and turbo keeps high end up...
Sa praegu panid peast?
my bad ja tglt kyll..
mõtlesin kas vaatan järgi, aga suht kindel olin endas niiet nii mööda hoopiski sai :S
altz
Postitusi: 244
Liitunud: 15.01.2005 1:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas altz »

Minu küsimus küll tõrvatilk meepotis kuid mis asi on ITB? :roll:
intake....midagi?
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

Individual Throttle Body!
"I" suhtes võin eksida, aga idee on sama - iga silindri jaoks eraldi siiber.
valdz
Postitusi: 218
Liitunud: 19.01.2005 15:16
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Postitus Postitas valdz »

Miq kirjutas:Individual Throttle Body!
"I" suhtes võin eksida, aga idee on sama - iga silindri jaoks eraldi siiber.
Siin hea artikkel homemade ITB :shock:

http://www.homemadeturbo.com/tech_projects/itb/

Üks pilt ka.
Pilt
altz
Postitusi: 244
Liitunud: 15.01.2005 1:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas altz »

Ja milleks ta hea on? individual vs. single? Pinda on rohkem võrreldes ühe suurega?
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

altz kirjutas:Ja milleks ta hea on? individual vs. single? Pinda on rohkem võrreldes ühe suurega?
erksus, karmi nukkvõlliga mootoritel ühtlasem tühikäik
Vasta