Plasmet 1000 EUR Race 2006 - 8. juuli Tartu Raadi lennuväli

Klubi üritused, ametlikud võistlused ja igasugused muud autodega seonduvad üritused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Renn
Postitusi: 387
Liitunud: 04.02.2005 22:50
Asukoht: Tartu/Tallinn

Postitus Postitas Renn »

njah - eks see iseehitamine ka üks paras n*ss ole
preagu kaklen AstroMotoga, kus väntvõlli lihviti paar kuud tagasi
vaja leida põhjus, miks ikkagi hakkas raamsaale juba peale 1000 km sissesõitu häält tegema ja nüüd ka kepsu lõpuks ringi tõmbas
uus väntvõll olemas, kuid kahjuks firma ei taha tunnistada seda, et nende black on olnud vända lihvimine(tõenäoliselt alamõõdus teine)
pärnus tuleb vist leppida tsikli bracketiga, Air Jam`iks aga 110 % valmisolek :)
Renn @ Apuracing.com
NisMo history: 3x 200sx S13, 1x Pulsar GTiR , 1x S14A ...to be continued
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Renn kirjutas:njah - eks see iseehitamine ka üks paras n*ss ole
preagu kaklen AstroMotoga, kus väntvõlli lihviti paar kuud tagasi
vaja leida põhjus, miks ikkagi hakkas raamsaale juba peale 1000 km sissesõitu häält tegema ja nüüd ka kepsu lõpuks ringi tõmbas
uus väntvõll olemas, kuid kahjuks firma ei taha tunnistada seda, et nende black on olnud vända lihvimine(tõenäoliselt alamõõdus teine)
pärnus tuleb vist leppida tsikli bracketiga, Air Jam`iks aga 110 % valmisolek :)
Renn @ Apuracing.com
Ja huvitav, milline tuuningfirma eestis ise väntvõlle lihvib? :)
Seda ikka lastakse teha, tuleb lihtsalt õigetes kohtades seda teha lasta.
Viies auto kuhugi firmasse, kus taolist enne tehtud pole, võid sama hästi selle töö ise selgeks õppida, kui nemadki. Ja tegemine ei tähenda kuskil "liivakastis" mootori kokkuladumist, vaid korralikes tingimustes tööd. Enamik kipub ikka alahindama mootori kokkupaneku juures tarvilikku puhtust: mitte ainult liiv on lubamatu, vaid ka tavapärane peentolm jms.

EDIT: ja huvitav, Taavo-Erkki Vitsut on ka oma auto minu teada suht ise ehitanud, aga täna ABCS-l sõitis oma teisel sõidul häälest ära autoga uue mitteametliku Eesti rekordi 9,5xx s @ 256 km/h.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Raceboy kirjutas: EDIT: ja huvitav, Taavo-Erkki Vitsut on ka oma auto minu teada suht ise ehitanud, aga täna ABCS-l sõitis oma teisel sõidul häälest ära autoga uue mitteametliku Eesti rekordi 9,5xx s @ 256 km/h.
no müts maha tema ees siis. kahju, et temasuguseid eetis palju pole. Kõige nukram on ikka see tõsiasi, et enamus, kellel on raha et ehitada tõsiseid autosi, lasevad seda teistel teha.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

Kle, see ikka päris nii ei ole...ma ei us iialgi et siin leidub mees kes 100% ise kõik on teinud, alates cooleri ja kollede keevitamisest lõpetades auto värvimise jms-ga. Siin ei saa mingit joont tõmmata iseehitejate ja nende vahel kes lasevad osad tööd mujal teha. Selleks puuduvad aeg ja oskused, aga samas teadmised kuidas peaks ehitama on olemas. Minu arust on see normaalne et lased ehitada, asjad tulevad parema kvaliteediga ja kestavad ka seeläbi kauem!
Kahjuks pean ka mainima, et ei pea suurt lugu ka nendest, kes lasevad endale ehitada. Minuarvates oleks aus, kui võistluste kokkuvõtte tabelis oleks iga ES'is ehitatud auto taga nimi ES tuning, mitte see, kes niiöelda sponsoreeris.
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

[quote="Fos"Kõige nukram on ikka see tõsiasi, et enamus, kellel on raha et ehitada tõsiseid autosi, lasevad seda teistel teha.[/quote]
veel nukram variant on ikka, et inimesed, kes ei oska ise teha ja pole ka raha, et lasta teistel teha ikka teevad mingeid odavaid välimuse/võimsuse muutusi. kindlasti on ka palju odavaid ja lihtsalt hoolikalt nokitsemist vajavaid stiilseid lahendusi kuid tihti tõmbab neile joone peale maitse puudumine või teadmised lisandunud hobujõudude seadistamisest.
tuunimise eest maksmine aga minu meelest igati tervitatav. sageli puuduvad ju nii võimalused, oskused kui ka aeg, et ise ehitada. tuunimisspetsialistide käe all on ka võimalus, et midagi p***e läheb viidud miinimumile oluliselt lähedale. pealegi tuleb ikkagi visioon mida tuunida ikkagi auto omanikult ja tuunimisfirma lihtsalt veenab klienti, et asi oleks ikka mõistuse piirides. linna peal on palju näiteid, kus tuunimisega liiale mindud, et ainult rahast hea tulemuse saavutamiseks ei piisa.
muidugi müts maha inimeste ees, kes suudavad ise ehtada ja selleks suure vaevaga ka võimalusi leiavad ning häid tulemusi saavutavad.
ei taha hakata maitse üle vaidlema, kuid ise eelistan kui auto võimsus/kiirus on harmoonias välimusega. st. et ntx 100hp auto ei ole välimuselt nagu dtm või wrc auto.
kahju, et nüüd ise siin soodustan teemast kõrvalekaldumist, äkki moded tõstavad teema kuskile ümber
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Nii ei toimu kahjuks erilist progressi eestis tuningu alal. See, kui iga mees ise mõtleb ja teeb ja proovib, tekitab palju erinevaid ja võibolla ka uusi lahendusi, mis on minumeelest igati teretulnud. Nukker on, kui küsida mõne ilusa/kiire auto omanikult, et "kuidas sa seda tegid" ja vastuseks tuleb "mai tea, ma lasin seal teha"

Välimus on maitse asi. Ega see ei tähenda, et on ilus, kui on dc-ice's tehtud (mitte, et mul midagi ice tööde vastu oleks, lihtsalt näide) Papi eest saab kõike osta, mina hindan seda, mis on ise tehtud, isegi, kui on sitem.

njah... kisub mölaks ära, nõustun, sry.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Selle iseehitamisega on ikka nii, et piiri tõmbab raha/oskuste balanss. Iseehitamise all mina isiklikult ei pea silmas seda, et lihvid väntvõlli ise või hoonid silindri seinu. Aga isetegemine on minu arvates näiteks see, kui kollektori, cooleri vms disaini enda auto jaoks otsustad ise ja nii palju kui võimalik, teed ka ise.
Iseehitamise tipp on muidugi Ville Oksanen, kes näiteks tegi turbo kuumaosa ka ise :)
Ahjaa, Vitsut ju tegi ise (tegelikult Pärtliga kahekesi) terve toruraami, millele auto kokku pandigi, ja ennäe, sõitis teine täitsa otse eile :) Respekt!

EDIT:
Fos kirjutas: Papi eest saab kõike osta, mina hindan seda, mis on ise tehtud, isegi, kui on sitem.
Nõustun 100protsendiliselt!
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
faca
Postitusi: 16
Liitunud: 23.02.2006 22:04

OT jätk

Postitus Postitas faca »

Raceboy kirjutas: EDIT:
Fos kirjutas: Papi eest saab kõike osta, mina hindan seda, mis on ise tehtud, isegi, kui on sitem.
Nõustun 100protsendiliselt!
Ei nõustu üldse (kui sitasti siis uuesti), kuigi kiidan isetegijaid. Ise õnneks midagi teha ei oska.
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Re: OT jätk

Postitus Postitas mart154 »

faca kirjutas:
Raceboy kirjutas: EDIT:
Fos kirjutas: Papi eest saab kõike osta, mina hindan seda, mis on ise tehtud, isegi, kui on sitem.
Nõustun 100protsendiliselt!
Ei nõustu üldse (kui sitasti siis uuesti), kuigi kiidan isetegijaid. Ise õnneks midagi teha ei oska.
RÄME OFFTOPIC:

vähemalt teeb ise, mitte ei mölise! esimene katse tavaliselt ikka läheb aiataha. aga vähemat teadmised tulevad.

Parem sitasti ja ise (kogemuste hankimine) kui kusagil mujal (ainult papi köhimine)

Ise olin kah kunagi loll, alustasin suht 0-st
Praegu on 2 auto kered korda tehtud (ja viimased tulemused juba suht siledad kah)
Ja mitu VW õhkjahutusmootorit 0-st üles ehitatud. Esimest mootorit võtsin 5 või 6 korda laiali ja tegin uuesti, enne kui käima hakkas. aga tegin ise, ja nüüd võin VW Type1 või Type4 mootorit kinnisilmi kokku lappida.

Oleks võinud selle tegemise eest ainult pappi köhida. Jah, asjad oleks tunduvalt kiiremini valmis saand, a mis see kõik mulle andnud oleks? suht sittagi. Minu jaoks poleks nondel autodel mingit väärtust.
altz
Postitusi: 244
Liitunud: 15.01.2005 1:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas altz »

Kuna teema pealkiri ja see tekst mis ma kirjutan ei lähe kokku siis vabandan ette juba ära aga isetegemise juures minu arvates pole küsimus selles , et lased kellelgi teha ja maksad pappi vaid selles , et kui midagi head-ilusat valmis saad siis on endal ikka mega hea tunne pärast. Ja üldse, selle jaoks me ju autosid ehitamegi , et olla ise rahul või mis? :)
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Ise, ise ja ise. Ärgem muutugem emotsionaalseks, pole oluline kes kui palju ise teinud on.Mõni mees ehitab raha eest autosid Teistele ja enda oma kasutab sihtotstarbeliselt punktist A punkti B liikumiseks. On ta siis kehvem? Või paremate finants võimalustega tegelane, kes on suurepärane teoreetik laseb autot endast Osavamatel ehitada, miks ta siis kehvem on? Minupoolt respect, et suutis selle raha teenida ja asja nii ära orgunnida (mis pole ka mitte väike töö).
Mina, näiteks olen sellepärast siinse foorumi lugeja, et enamus Inimesi siin on auto sooritusvõime parandus huvilised ja teavad mida nad kirjutavad, ja mitte ei meeldi mulle neid liigitada isetegijateks, enamaltjaolt istetegijateks, rahaeest teha laskjateks ja teoreetikuteks.
Ja kui keegi tunneb, et suure raha eest ehitatud autod ja ise ehitatud autod ei ole rajal võrdses seisus, siis so what? elu ongi ebavõrdne. ;)

P.S ja kust Tehalaskjad pappi said, äkki odavast eluasemelaenust?peace... [/b]
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

väheke erinevat teed vist läheb vestlus...arvan et esialgne point oli see, et KUI on lastud teha, siis võiks see olal ära märgitud mitte ei ole paha asjaolu et auto on mujal tehtud. Ehitati ntx ES'is siis väga hea..nende amet ja las ehitavad. Ega need inimesed kõvemad pole kes kodus ise leiba teevad kui need kes leiburit ostavad, aga kui toitlustamis üritusele lähed leiburi leivaga siis ei ütle et ise kodus tegid ;) :D ektreemne näide aga umbes nii saan mina asjast aru :P

ise olen enmasti ise teinud kõik mis võimalik, aga mida ei saa seda olen lasknud teha:väntvõlli lihv, silindrite puurimine ja hoonimine, paljud keevitustööd(kolle)

lõikan ja punktin asjad ise kokku, vbl ka keevitan varsti :)
aju panen ise paika ja seadesse kah
mootor kah ise kokku, aga seal aitab targem inimene suuremate teadmistega kui endal puudu tuleb= saan ise kah targemaks

ega asjal muud ei ole tglt kui pealehakkamist ja 10 korda mõõda 1 kord lõika teadmist-siis on ka lõpptulemus parem. Esimene turboprojekt sai koos es'iga teha kui nemad alles õppisid ja mina lihtsalt ei osanud, julenud midagi teha kuna polnud midagi varem näppinud, nemad aga lihtsalt hakkasid tegema :)
lõpuks ytleks ikka et jõudu iseehitajatele ja ka nendele kes lasevad ehitada, sest nemad teenivad selleks tööd tehes raha ja samas aitavad teistel raha teenida :)
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Mulle meeldib näiteks enda puhul selline lahendus, et mida ei oska ise teha, seda lasen selle ala spetsil teha aga samas vahetades tegijaga mõtteid ja ideid,
et asi võimalikult hea saaks. Näiteks keevitustööde puhul, ise ma ei oska nii hästi õmbluseid teha kui proff aga samas ei pruugi proff teada kõike
turbo auto summuti teoreetilisest poolest ja konkreetsest setupist. Korraliku keevitustki pole endale mõtet osta,
sest see ei teeniks ennast kunagi tagasi ainult enda autot tehes. Siin astungi mina oma auto juures mängu ja
loen seega selle tüki põhimõtteliselt ise tehtuks, kuna teine inimene ainult keevitab aga idee tuleb siiski minu poolt.
Rohkem spetsiifilisemad tööd lasengi proffesionaalidel teha (alu keevitus, klapipesade lõikamine jne).
Mõnda asja ei saagi korralikult koduste vahenditega teha või ei ole selle töö jaoks aparatuuri ostmine lihtsalt otstarbekas.
Autot ei kuku ma samuti ise üleni värvima, kuna 99% ma ei oleks lõpptulemusega rahul.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

Eks iga inimene teeb vastavalt võimalustele. Mulle ka meeldiks kõike ise teha, huvi on olemas, aga puudub kõik ülejäänud vajalik. 1. Aeg - ma ei kujuta ette kuidas töö ja muu elu kõrvalt kõike seda teha/õppida jõuaks. 2. Kuna hobiauto on ka igapäevaauto, siis enda katsetamise ja putitamise juures ei leiaks nii pikaks perioodiks asendusautot. 3. Puudub korralik koht kus ise nokitseda

Pealgi minu arust on isegi rumal ise asju leiutama hakata kui keegi on Eestis juba sama tehnikat pikalt ehitanud ja oskusteave olemas. ES oli u. aasta aega Zenja autot ehitanud ja edukalt võistlustel esinenud kui mina sinna enda auto viisin. Kui on kogemustega firma kus tehakse korralikku tööd ja on aus suhtumine, siis miks peaksin ma ise kuskil midagi leiutama hakkama? :) Kui eesmärk on kvaliteetselt ehitatud igapäevasõitudeks mõeldud hobiauto, kas siis üldse on mõtet ise ehitama hakata? Minu eesmärk on saavutatud - igapäevasõitudeks sobiv masin, mille kiiruseomadused (ja mingis osas kindlasti ka juhitavus) on samal tasemel 10 korda kallimate uute superautodega.
Vasta