DIY bypass bov'iks !?

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Tühikäigul on klapp avatud kuna vaakum tõmbab lahti, aga kiirendades sulgeb klapi rõhk.
CA18DET best et 11.1s 205kmh
aibast
Postitusi: 121
Liitunud: 27.06.2005 10:11

Postitus Postitas aibast »

enda Vulvaril ikka By-pass ning väga rahul. Hea ja vaikne, ei ole mingit riisipoisilikku rämedat möla kostmas pssst asja näol. Kui tuleb tehase poolt BOV'ga siis tulgu aga jah raha selle alla suht mõttetu panna, mõlemad ju teevad oma töö ära.
Volvo 740 kaubik - varsti fööniga.
Volvo S80 D5 - igapäeva liikur
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

zoom1 kirjutas:Tühikäigul on klapp avatud kuna vaakum tõmbab lahti, aga kiirendades sulgeb klapi rõhk.
Vedru hoiab kinni.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
crisp
Postitusi: 221
Liitunud: 27.02.2005 1:18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas crisp »

minul on audi bypass peal ja üks ots lahti teeb kah seda "tsõhh" häält vaese mehe blow off :)
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Silwer kirjutas:
zoom1 kirjutas:Tühikäigul on klapp avatud kuna vaakum tõmbab lahti, aga kiirendades sulgeb klapi rõhk.
Vedru hoiab kinni.
kujuures ei hoia, vaakum ületab selle tugevalt. (Boschi 110 klappiga siis tegu)
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kasutaja avatar
Simpson
Postitusi: 131
Liitunud: 07.03.2005 22:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Simpson »

zoom1 kirjutas:
Silwer kirjutas:
zoom1 kirjutas:Tühikäigul on klapp avatud kuna vaakum tõmbab lahti, aga kiirendades sulgeb klapi rõhk.
Vedru hoiab kinni.
kujuures ei hoia, vaakum ületab selle tugevalt. (Boschi 110 klappiga siis tegu)
Samamoodi on vaakumiga minu bypass lahti.
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

zoom1 kirjutas:
Silwer kirjutas:
zoom1 kirjutas:Tühikäigul on klapp avatud kuna vaakum tõmbab lahti, aga kiirendades sulgeb klapi rõhk.
Vedru hoiab kinni.
kujuures ei hoia, vaakum ületab selle tugevalt. (Boschi 110 klappiga siis tegu)
Võib olla siis tõesti...
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

siis on vast vedru ära väsinud. nii bov kui by-pass peavad avanema alles siis, kui gaasiklapp sulgub, et rõhk turbosse tagasi ei löö. Nende vedrudega on nii, et need enamvähem tehaxe standard, tugevama vaakum autodel tõmbabki lahti. Bov'il on selle jaoks kruvi, by-passil pole, kuna pmst lisaõhku ta ei saa, aga hea pole ikkagi, kui õhk madala boostiu peal õhulugeja ette tagasi läheb.
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Ostsin uue boschi 110 sport by-passi millel tugevam vedru ja ikka on avatud tühikäigul. Kui sul klapp ei avane siis sul mootoris väike vaakum.
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

üldiselt suurt vahet ei ole by-passi puhul, aga bov'i puhul küll. Kui tahate by-passi bov'ina kasutada, siis selline by-pass, mis tühikäigul lahti seisab ei kõlba kohe kindlasti... sisselaskesse läheb muidu õhk, mis pole läbi õhulugeja käinud. mootor hakkab tuterdama, sureb välja.

To zoom1: Siiski ma ütleks, et by-pass võiks ka olla kohe alguses suletud, siis ei läheks rõhu üles saamiseks nii kaua aega...
Tuleb õhk õhulugejast, suundub turbsi, sealt läheb nii sisselaskesse, kui ka by-passi kaudu tagasi turbo ette, ehk siis osa rõhust läheb uuele ringile(ei lähe mootorisse kohe), peaks tekkima suurem lag. Selline olukord säilib seni, kuni turbo saab ülesse suuremad pöörded ja sisselaskest kaob vaakum. Siis lihtsalt sulgub by-pass ja kogu rõhk läheb otse mootorisse. Isiklikult arvan nii.
Kuna tegelen bov'ide tegemisega, siis võin omadest kogemustest öelda, et väga väga raske on teha sellist universaalset klappi, mis kõikide autode peal ennast tühikäigul kinni hoiaks. Kuna by-pass võib teoreetiliselt lahti olla tühikäigul, siis pakun, et on lihtsalt hoitud raha kokku reguleerimise süsteemi pealt.
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Sisselaskest kaob vaakum hetkega kui sa gaasi puudutad ja by-pass sulgub pm. sellel samal hetkel, ja kõvasti enne kui boost üles tuleb. Nii et turbo reageerimisaega see ei mõjuta :)
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

zoom1 kirjutas:Sisselaskest kaob vaakum hetkega kui sa gaasi puudutad ja by-pass sulgub pm.
igaksjuhuks täpsustaks, et vaakum kaob siis kui siiber/gaasiklapp on täiesti avatud, või pisut varem - olenevalt pööretest.
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

teema küll suhteliselt aegunud, aga lisan omalt poolt veel seda, et ei soovita kasutada bov'i, kui pole g-maf'i. Ühesõnaga kui õhu atmosfäri laskimne toimuba õhulugeja ja sisselaske vahel. Ja ei tasu ka arvata, et kui õhulugeja tõsta vahetult enne sisselaset, et ta siis rõhu all olevat õhku lugedes annab õige tulemuse.

teeb häält küll ägedat, aga performancile mõjub halvasti... segu läheb kangeks ja aju hakkab fuel trimi sättima. Pealegi teeb by-pass ka suht kõrvulukustavat häält, kui just 0,5 bar'iga ei sõida.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kasutaja avatar
Telepoiss
Postitusi: 12
Liitunud: 30.11.2004 20:27

Postitus Postitas Telepoiss »

Kas keegi on katsetanud juba seda süsteemi?
:roll:
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

Telepoiss kirjutas:Kas keegi on katsetanud juba seda süsteemi?
:roll:
kui sa pead silmas bypassil tagasivoolu otsa lahti jätmist siis jah. töötab nagu päris ehtne bov.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Vasta