Mis vahe on Diisli ja bensu mootori turbodel

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Siim
Postitusi: 686
Liitunud: 16.12.2004 18:43
Asukoht: Pärnu

Mis vahe on Diisli ja bensu mootori turbodel

Postitus Postitas Siim »

Mis vahe on Diisli ja bensu mootori turbodel? Mulle pakuti Mondeo turbodiisli turbot Garret T25. Samasugne on kyll esmapilgul aga kas ka sisu on sama :?:
302hp/464nm
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Aga viska paar pilti üles igast otsast.
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Siim
Postitusi: 686
Liitunud: 16.12.2004 18:43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Siim »

pole pilte. Ma otsisn ja leidsin selle yhest lammarist. Kollektori ja sumpsi otsa istub. Aga kas mingi vahe on yltse tavaliselt diisli turbodel ja bena omadel. Wastegatei vahe peaks ju ainult olema
302hp/464nm
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

..ja mis sa nende wastgate'de erinevuseks siis nimetaks?
Siim
Postitusi: 686
Liitunud: 16.12.2004 18:43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Siim »

No minu arvust hakkab diiselmootriga masinatek turbo altpoolt vedama, see vahe peaks tulema wastegateist, kui ma ei eksi :oops:
Kuid ikkagi, kas on vahe sees voi ei ole :?: :roll:
302hp/464nm
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

ehitus ja põhimõte on turbotel ikka sama. diislitel, aga jälle projekteeritud nii, et madalatel pööretel juba võimsalt puhuks.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

ragz kirjutas:.. diislitel, aga jälle projekteeritud nii, et madalatel pööretel juba võimsalt puhuks.
Vot see kõlab, mulle sobivalt, hästi :evil:
Kasutaja avatar
riceboy
Postitusi: 236
Liitunud: 13.12.2004 1:09

Postitus Postitas riceboy »

Diislitel on üldjuhul imepisikesed turbod milllel viivitus puudub...samas puudub ka eriline võimsus....

T25 on paljudel autodel peale 200SX võimalik et siikli turbiini ja kompressorri suurused jm - on erinevad. T25 ise-enesest ei ütle kuigi palju
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

Turbodiislid ei ole erilised pöördemasinad, mistõttu turbode konfiguratsioonid = voolu omadused on tehtud efektiivsemaks alumises otsas ning vastavalt väheefektiivseks üleval (väike õhukogus, väike rõhk, liiga kuum õhk kui rõhku tõstma hakata). Igatpidi universaalset turbot on teha keeruline. Seetõttu TD turbod ei sobi kui eesmärgiks on high-performance, madalapöörde väändeks küll.
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Siim
Postitusi: 686
Liitunud: 16.12.2004 18:43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Siim »

Selge. Seega tuleb jätkata turbo otsinguid. :(
302hp/464nm
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

555vrx kirjutas:... Seetõttu TD turbod ei sobi kui eesmärgiks on high-performance, madalapöörde väändeks küll...
Kõlab hästi.. :roll:
siim_106 kirjutas:Selge. Seega tuleb jätkata turbo otsinguid.
äkki ütled, kus/kes sulle seda pakkus?
Siim
Postitusi: 686
Liitunud: 16.12.2004 18:43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Siim »

miq kirjutas:äkki ütled, kus/kes sulle seda pakkus?

OÜ Pro-Anno, Pärnu 447 5155, 508 9015
302hp/464nm
Siim
Postitusi: 686
Liitunud: 16.12.2004 18:43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Siim »

555vrx kirjutas:Turbodiislid ei ole erilised pöördemasinad, mistõttu turbode konfiguratsioonid = voolu omadused on tehtud efektiivsemaks alumises otsas ning vastavalt väheefektiivseks üleval (väike õhukogus, väike rõhk, liiga kuum õhk kui rõhku tõstma hakata). Igatpidi universaalset turbot on teha keeruline. Seetõttu TD turbod ei sobi kui eesmärgiks on high-performance, madalapöörde väändeks küll.
KAs selle Diisli turboga siis kõrgetel pööretel Boosti pole? Sain ma õigesti aru?

äkki keegi teab Nissan 200sx S13 turbo täpset markeeringut, sellest oleks kasu kyll ja rohkem
302hp/464nm
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

Jap, boost langeb ära kõrgetel pööretel.
Garrett TB2525 ; 465795-3 ; 41144-44F01 :roll:
MossOpel
Postitusi: 31
Liitunud: 29.11.2004 18:39
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas MossOpel »

Aga näiteks kui mingise 2,5liitrise diisli pealt, millel tuleb turbo taha kuskil 2000 rpm pealt ja tõsta see 1,6se bensuka peale, siis peaks ju asi enamvähem saama, ütleme 3k-5,5k kus turbo opereerib. Või siiski mitte?
eks näis mis tulevik toob...
Vasta