BMW M5 S63Tu Engine, Electric Turbocharger

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Ultron
Postitusi: 82
Liitunud: 03.10.2009 16:27
Asukoht: Tln

BMW M5 S63Tu Engine, Electric Turbocharger

Postitus Postitas Ultron »

Viimati muutis Ultron, 04.11.2011 17:18, muudetud 1 kord kokku.
M62B44 & 2x HX35
11,09@1/4 mile
300km/h@1mile
Kasutaja avatar
topgear
Postitusi: 390
Liitunud: 05.03.2005 18:01
Asukoht: .EU
Kontakt:

Re: BMW M5 S63Tu Engine

Postitus Postitas topgear »

Hasti-natuke keeruline mootor.
Miks ei saa kasutada Two Way Turbo systeem.
Mille jaoks kasutada 2 mootori aju ? ja nendele jahuti ??? seal 100ghz proc ?
Catid mis on kapoti all ????
Nii keeruline ja ainult 413kw ?
huvitav palju on sellel tooresursi ?
_siim_
Postitusi: 415
Liitunud: 21.01.2008 15:16
Asukoht: Helsinki

Re: BMW M5 S63Tu Engine

Postitus Postitas _siim_ »

Mehaaniku õudusunenägu saab sellest kindlasti :)
Huvitav lahendus on mootori peale jooksev väljalase ja katid,karmid jahutussüsteemid jne.

Seal on rõhutud väga suurele powerbandile ja ökonoomsusele niivõrd kui selle võimsuse juures võimalik on.
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: BMW M5 S63Tu Engine

Postitus Postitas Maik »

Lohutada saab ainult sellega preagu,et varsti on palju-palju keerulisemad mootorid. Elektri-vesiniku hübriidid :) jpm. selliseid.


Antud mootor oma keerukuse tõttu... uhhu,esimesed 3-5a on kindlasti hea sõita, aga tahaks näha kes seda 10a hiljem hullult tahab...
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Ultron
Postitusi: 82
Liitunud: 03.10.2009 16:27
Asukoht: Tln

Re: BMW M5 S63Tu Engine

Postitus Postitas Ultron »

topgear kirjutas:Miks ei saa kasutada Two Way Turbo systeem.
AFAIK siis mootori disainimisel lastakse kõik inseneridele pähe tulevad variandid superarvutitest läbi ja kõige paremate numbritega projekt läheb edasi arendamisele.
topgear kirjutas:Mille jaoks kasutada 2 mootori aju ? ja nendele jahuti ??? seal 100ghz proc ? Catid mis on kapoti all ????
Su küsimuses on vastus olemas, kat ja ECU lähestikku. Sellest ka jahutusvajadus. Kaks ECU't vbla selle pärast et polnud piisavalt kuumakindlaid datakaableid või äkki liiga palju paremkurve sõites saab üks ECUdest kuumarabanduse ;)
topgear kirjutas:Nii keeruline ja ainult 413kw ?
Pigem 413kW ja 9,9 sajale keskmine küttekulu pea kahe tonnise auto juures. 413kW aga max vääne juba 1500 pöörde juures. Milline teine 2t 413kW auto eraldab EU testis 232.0 g/km CO2'te ?
topgear kirjutas:huvitav palju on sellel tooresursi ?
Turbote eluiga ilmselt sõltub muude asjade seas palju Sport/Sport+ nuppu näpitakse. Usun ressurss ei saa väga halb olla. BMW'l on kliente kes mööda bahni ühest linnast teise hakkavad selliste autodega >200 km/h'ga sõitma iga päev ja aastane läbisõit tuleb päris korralik.

Üritab mitte pushrod vs DOHC* (Overhead cam jah mitte vastupidi) teemaks siin ära minna. Loomulikult on mootor mehaaniku õudusunenägu aga uued saaste- ja CO2 normid panevad mängu paika. Vabalt hingava ja palju lihtsama V10 asemel on firmale kasulikum toota sellist aretust. Ühest otsast on kurb vaadata, et mõne liitrise kütusesäästu nimel tehakse näiteks 3x keerulisem mootor aga tootjad on suht sundseisus. Kui on võimalus asendada 357.0 g/km CO2 emissiooniga mootor 232.0 g/km isendiga siis nii tehakse, sest trahvid/maksud kõrge CO2 eraldusega autodele EU's kaaluvad miinused üles. USA head lihtsad pushrod V8'd lähevad samuti pensionile, kuna ei täida tuleviku saastenorme. Asemele tuleb DOHC ja üle laetud kuue silindrilised nagu Euroopas. 2013 astal tuleb Corvette üllatus üllatus tõenäoliselt 3L kahe turboga mootoriga. Keerulisuse kasv kapoti all pakun väga analoogne M5'ga. Jutu iva selles, et pole mõtet insenere kiruda, neile seatud ülesanded tulevad erinevatest regulatsioonidest, mida pole võimalik uute mootorite arendamisel ignoreerida. Teisisõnu nagu kasutaja Maik mainis, tulevik ongi keeruline.
Viimati muutis Ultron, 25.09.2011 14:15, muudetud 1 kord kokku.
M62B44 & 2x HX35
11,09@1/4 mile
300km/h@1mile
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: BMW M5 S63Tu Engine

Postitus Postitas mitsu_manic »

Keskmist kütusekulu ja väänet/kw küll ühekorraga patta panna ei saa.

Selle keskmise küttekulu juures on sul see vääne/kw a la 25%.

Mine sõida 100km maantee/linn/bahn, kus kõik võrdsed maad. Linnas rahulikult, maanteel lubatud kiirus ja bahn max võimsus, kus ka 413kw töös.
Siis räägime uuesti keskmisest kulust.

Aga ulme aretus küll. Samuti ei mõelda läbi, mis see tootmises maksma läheb looduse arvelt. Kõik ressursid ja saasted. See kütusekulu on siin küll kõige väiksem piisk merre.
Nagu nii on see roheline teema kinni makstud autotootjate-ostjate taskust. Maksame, et Rohelised jobud meid koiniksid.

DOHC ikka.....

:car
Ultron
Postitusi: 82
Liitunud: 03.10.2009 16:27
Asukoht: Tln

Re: BMW M5 S63Tu Engine

Postitus Postitas Ultron »

mitsu_manic kirjutas:...räägime uuesti keskmisest kulust.
Keskmisel kulul on ainult 1 standard ja see on EU tsükkel. Loomulikult ei kasutata sellel tsüklil max jõudu jms, iva on ikka mootori võimekuses olla oma võimsuse juures vajadusel säästlik.
mitsu_manic kirjutas:Aga ulme aretus küll. Samuti ei mõelda läbi, mis see tootmises maksma läheb looduse arvelt. Kõik ressursid ja saasted. See kütusekulu on siin küll kõige väiksem piisk merre.
Nagu nii on see roheline teema kinni makstud autotootjate-ostjate taskust. Maksame, et Rohelised jobud meid koiniksid.
Öko jah ainult mingite regulatsioonide järgi. Täpselt nagu Prius oma akudega on öko :lol:
mitsu_manic kirjutas:DOHC ikka.....
overHead Cam jah mitte vastupidi, my bad.
M62B44 & 2x HX35
11,09@1/4 mile
300km/h@1mile
junsu
Postitusi: 541
Liitunud: 12.10.2006 20:47
Asukoht: tallinn/lähiümbrus

Re: BMW M5 S63Tu Engine

Postitus Postitas junsu »

tutvusringkonnas kolm tegelast uuemate bemmidega (2-5a vanad) ja ei saa mina ega nemad aru, kust need kulunumbrid võetud on. kuskil peegelsiledal asfaldil 165 rehvide, enne soojaks aetud mootori, taganttuule ja 70kmh maanteel ja linnas 50kmh ilma foorideta heal juhul. pigem ikka tehasekulu X-1,5 ja peale. talvel asi eriti hull veel. puhas turunduspask
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
Ultron
Postitusi: 82
Liitunud: 03.10.2009 16:27
Asukoht: Tln

Re: BMW M5 S63Tu Engine

Postitus Postitas Ultron »

EU tsükli kulu saavad tootjad autot rullide peal veeretades, antud masinal siis maantee osa ilmselt 7s käik sees 1500rpm nagu diislil. 550i peal on analoogse N63B44 V8-biturbo mootoril näiteks kasutada 8-käiku. Asjata ei aeta väänet võimalikult madalaks ja käikude arvu üles. IMHO ei osta keegi 300+kW autosi, et pensionäride moodi liigelda, seega tavaline kasutaja saab alati suuremad kulunumbrid. Lisaks ei näpita kindlasti EU tsükli ajal sport ja sport+ nuppe mis turborõhku kõrgemal hoiavad jne. Meie talv+kütus kindlasti positiivselt kulusse ei panusta. TM on minu teada teinud teste ja näidanud kuidas reaalne elu ja tootjate kulunumbrid reaalses elus varieeruvad.
OT: Ainuke kord kus tean uuema BMW juhti kütusekulu üle positiivselt rõõmustamas oli üks 320d omanik. Sai vist 4,3 lubatud 4,1 asemel maanteel Leedus käies, mis tähendas talle igakuiselt väga suurt kokkuhoidu.
M62B44 & 2x HX35
11,09@1/4 mile
300km/h@1mile
Kustas
Postitusi: 2
Liitunud: 23.10.2007 20:17
Asukoht: Michigan

Re: BMW M5 S63Tu Engine

Postitus Postitas Kustas »

Ei hakanud uut teemat tegema, loodan, et ei ole hullu kui siia postitan.

BMW'lt veel turbo uudiseid:

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=597327

Võimalik on, et see tehnoloogia tuleb uuel M3 sedaanil (F80) ja M4 kupeel (F82) kasutusele koos V6 mootoriga.
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: BMW M5 S63Tu Engine

Postitus Postitas KaroK »

Kustas kirjutas:Ei hakanud uut teemat tegema,....
Normaalne - KERS turbole :-D
Iseenesest on idee ülikõva - muidu oli veokatel turbokompaund, mis mehaaniliselt vajadusel energiat üle kandis, aga nüüd niikuinii elektrimootorid ja muud asjad mootorile lisaks, kuni rattamootoritega süsteemideni välja, kus sisepõlemismootorit ainult generaatorina kasutatakse jne.
Ultron
Postitusi: 82
Liitunud: 03.10.2009 16:27
Asukoht: Tln

Re: BMW M5 S63Tu Engine

Postitus Postitas Ultron »

Muutsin teema pealkirja sisule täpsemaks.
V6 M3 ? Tundub et tagurpidi hingav üle laetud V-mootor on BMW'le siis väga meeldima hakanud :lol:
Patendi idee jah ülikõva, wastegate asemel pidurdab genekas labasi ning idee poolest saab kasutada suuremaid turbosi, kuna alumine ots on elektrimootori abiga järgi aidatud. BMW läheb hetkel (aftermarket tuunijate kurvastuseks) oma rida4/6 mootoritel üle kahe turboga lahendustelt ühe twinscroll turboga lahenduste peale. M-mootorid on traditsiooniliselt olnud kõrge pöörete piirajaga ning isegi twinscroll turbo lahendusega ei pruugi nii pikka powerbandi ära katta. Loogiline oleks suurem vile (isegi kui on twinscroll) mis pöörete alt elektriga järgi aidatud. Praegu arendab BMW B20B20 (2l bensiiniturbo) 180kW, siis lähitulevikus näeme tõenäoliselt >200kW bensiiniturboid.
Arvestades kui kiiresti käivad turbo võllid ja kui kergelt kogu kupatus tasakaalust välja võib minna, siis pöördesse aetud elektrimootori siduriga taha ühendamine kõrgel temperatuuril töötava turbiini läheduses pole ilmselt niisama lihtne ülesanne.
M62B44 & 2x HX35
11,09@1/4 mile
300km/h@1mile
Vasta