egr

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
gaiar200
Postitusi: 396
Liitunud: 20.08.2008 9:26
Asukoht: viljandi

egr

Postitus Postitas gaiar200 »

kas ja kui palju annab juurde egr süsteemi eemaldamine.kui kasulik või kahjulik see mootorile on.
http://gaiariauto.yolasite.com/
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: egr

Postitus Postitas taxu »

EGR-id tehakse üldiselt nii, et täisgaasil nad ei aktiveeru. Toimivad ühtlaselt kruisides ja langetavad põlemistemperatuure. Ehk et lisajõudu eemaldamisega ei tule. Pigem tõstab EGR mitmetel põhjustel hoopis mootori kasutegurit.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: egr

Postitus Postitas JLKK »

taxu kirjutas:EGR-id tehakse üldiselt nii, et täisgaasil nad ei aktiveeru. Toimivad ühtlaselt kruisides ja langetavad põlemistemperatuure. Ehk et lisajõudu eemaldamisega ei tule. Pigem tõstab EGR mitmetel põhjustel hoopis mootori kasutegurit.
Kuidas EGR mootori kasutegurit saab tõsta kui põlemistemperatuuri alandamiseks lastakse mootorisse heitgaase ja muudetakse silindris oleva töösegu põlemist kehvemaks?
Veermikuproff OÜ
gaiar200
Postitusi: 396
Liitunud: 20.08.2008 9:26
Asukoht: viljandi

Re: egr

Postitus Postitas gaiar200 »

ja külma õhu asemel laseb egr sinna ju kuuma õhku mis peaks omakorda jõudu vähendama,mina olen aru saand,et see rohkem roheliste jaoks sinna pandud.
http://gaiariauto.yolasite.com/
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: egr

Postitus Postitas taxu »

http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
http://www.swri.org/3pubs/ttoday/Summer ... d-Cool.pdf

Kirjutavad seal muuseas, et kuna egr alandab põlemistemperatuuri, siis saab seda rakendada suurel koormusel segu rikastamise asemel detonatsiooni vastu. See annaks märgatavat kütuse kokkuhoidu.
Viimati muutis taxu, 22.08.2011 10:53, muudetud 1 kord kokku.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Re: egr

Postitus Postitas ahto42 »

Vot sellest loogikast ma ka aru ei saa. O2'e on ju vähem.
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: egr

Postitus Postitas taxu »

ahto42 kirjutas:Vot sellest loogikast ma ka aru ei saa. O2'e on ju vähem.
Turbomootoritest rääkides- mootor ei tooda ju enamasti mingit kindlat võimsusnumbrit mitte seetõttu, et ta rohkem ei suuda, vaid kuna ta rohkem tootes hakkaks lagunema. EGR võimaldab seda piiri nihutada.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Re: egr

Postitus Postitas ahto42 »

By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of nitrous oxides. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. Diesel EGR also increases soot production, though this was mitigated in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters.[5] EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity.
väike Ekonoomsus vs vastupidavus?
Ei ole raske valik, ja seepärast on see mul RV plekiga ära eraldatud.
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: egr

Postitus Postitas taxu »

Sul on diisel? Ise lugesin seda osa, mis käib bensukate kohta.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
ValgeKotkas
Postitusi: 285
Liitunud: 16.03.2009 0:25
Asukoht: Tallinn

Re: egr

Postitus Postitas ValgeKotkas »

Diisel on veidi teine tera jah, ma sellel panin ka kinni, selle puhastamine läheks liiga keerukaks + alaneb ilma sellega veidi kütsikulu ka vist = vähem saastavam. Soojemaks läheb ka kiiremini :-D
Bensukal ei plaani, juhib see süsteem ka vähesel määral põlemata kütust tagasi - vähem kütust peale andma.
"Roheliste teema" suuresti muidugi, kuid miks mitte olla veidi roheline? Asi alandab ikka korralikult NO'd ning seda ning seda oleks vaja.
Nimetagem mind mõttetuks siin klubis, kuid loodust tahaks ma ikka säästa :)
ECI
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: egr

Postitus Postitas taxu »

Juhtusin just eile mingi vana ameeriklase taga sõitma. Ving oli nii vastik, et hoidsin suuremat pikivahet. Mõte läks sinna, et kuidas nad vanasti seal legendaarsetes tipptunniummikutes ellu jäid?! Ehk et see "roheline" on suuresti ka meie endi pärast, oleme ise ka sama rohelise osa.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: egr

Postitus Postitas Maik »

Eks korraliku karbussita ja seadistamata olekus tekib ving üles küll niiisamagi, eriti kuna catte ei ole.

Egas seal usas vägapalju parem preagu ei ole, suur enamus autosid on irl nähtuna ikkagi suured uued suvid ja seal ei ole teps mitte väikesed mootorid ka preagu.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Vasta