...

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Siim-R
Postitusi: 101
Liitunud: 05.02.2006 12:56

...

Postitus Postitas Siim-R »

.
Viimati muutis Siim-R, 10.11.2010 10:53, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Re: Terv

Postitus Postitas Fos »

Siim-R kirjutas:Olen ka huvitatud omale Turbo panemisest---kuna siin on ka just selliseid variante-kus on stock autole lisatud Turbo-siis mul oleks mõnele küsimusele abi vaja...
On juba olemas tagavara kollektor-ja Mercedes-Benz Veoka turbo :p -ilus asi siuke :p .
Millest ma peaksin üldse alustama-ja teadma kas liigun õiges suunas-Saan aru et kõigepealt on vaja sobitada kolle ja Turbo-aga samas on ka vaja ju Õlitus turbole.?-Peale selle-on vaja kuskilt romulast Mingi masina "Turbo KIT" maha lammutada...
Muide kas keegi teostab ka mingit Turbo tõõd??
mis mõttes turbo kit? kõigepealt tee selgeks, kuidas asi töötab ja siis pole enam mingeid küsimusi, mida vaja on ja mida mitte.
Tee ka selgeks, mida su aju arvab sellest, kui sisselaskesse tuleb ülerõhk, või on tal ainult õhukogus teada jne...

tekkis küsimus... mis asi on mercedes-benz veoka turbo???
ma saaks aru, kui sa räägid näiteks nissan s13, s14, s15, jne... aga ...
äkki mõni kiri turbo peal? kkk arvatavasti?
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kasutaja avatar
raxx
Postitusi: 98
Liitunud: 01.04.2005 14:03
Asukoht: tartu

Postitus Postitas raxx »

MB kasutab jah kkk ja schwitzer-i turbosid kuid uldjuhul on nad ikka liiga suured tanaval soitva auto jaoks.Sobiks vast selline suur turbo sulle juhul kui teeksid dragi autot.
Siim-R
Postitusi: 101
Liitunud: 05.02.2006 12:56

Postitus Postitas Siim-R »

.
Viimati muutis Siim-R, 10.11.2010 10:53, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
raxx
Postitusi: 98
Liitunud: 01.04.2005 14:03
Asukoht: tartu

Postitus Postitas raxx »

no rohku kull keerad ise aga kui ikka rekka turbo on siis boost tuleb sul alles 5000rpm+suured rekka turbod tootavad hasti alles 1,5-2,0bar-i :idea:
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Siim-R kirjutas:..Turbo Kit nagu sellesmõttes kõik sellega seonduv-torud,intercooler,jjne---
Mersu veoka turbo on jah...Mina ei tea mis tähendba KKK-või mingi muu markeeringuga turbo :? aga küll ma saan teada,äkki räägite sellest?????????
Mis vahet on Turbo suurusel....(see on lihtslat olemas mul)???Rõhu ma panen ise ju!!
Aju jah...eriti kui tegu on Peukariga :? :? -seda saabki alles siis teada kui see asi tõõtab... 8) ....
Plaanis oleks mitte üle 0.3 või 0.4 rõhku tõsta...
KKK on firma, edasised numbrid omavad juba olenevalt firmale tähendust.
näiteks kiri garrett'i kompressori poolel "a/r.60 m24 e1-1"
= gt28r, Ball-Bearing, .60 a/r, mõõt 60mm, 60 trim, flow 31 lb/min (nissan 200sx s14), oleks "a/r.60 m24 e1-2" oleks juba s15 turbo, ehk siis silvia pealt. aga samuti nn "t28", täpsemalt gt28rs, millel compressori trim juba 62.

Turbo juures on paar tähtsat asja, mida esmalt omale selgeks teha:
1) iga turbo on tehtud teatud litraaziga mootorile = mesa bussi turbo pole sinu autole!
3) Laias laastus on nii, et millal turbo "pöördesse läheb" spoolib, oleneb külma poole (turbine) ja kuuma poole (compressor) labade mõõtudest ja nende omavahelisest suhtest.
4) turbo üldised pöörded olenevad A/R suhtest. Ehk, mida väiksem on a/r, seda kiiremini turbo spoolib. Samas, mida suurem on a/r, seda rohkem väänet avaldatakse turbiini labadele väljalaske gaasi poolt. Siit ka maakeeli öeldes, suurem tigu = ikka suurem jõud. (a- teo ristlõike pindala, r- selle lõike kaugus keskpunktist)
suurem a/r = rohkem jõudu, väiksem a/r = kiirem spoolimine

5)kompressori effektiivsus:
saadakse võrreldes rõhku ja temperatuuri.
suure effektiivsusega turbo on siis näiteks 75% effektiivne turbo, mis tähendab, et näiteks 2.0 bar rõhu juures on väljuva õhu temp 250 kraadi, samas, kui näitex 50% effektiivsusega turbo annab 250 kraadist õhku juba 1,5 bar juures.
mida suurem on effektiivsus, seda parem turbo, seda jahedamat õhku annab

6) õli jahutusega või õli/vesi jahutusega:
õli/vesi jahutusega on pikem eluiga, muud suurt vahet pole

7) BB ehk Ball Bearing ehk siis kuul-laagritega turbo vs puksidega turbo.
kuul-laagrid = kiirem spoolimine, kuna kuullaager avaldab vähem rõõrdetakistust

jne jne jne jne jne..... ;)
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Siim-R
Postitusi: 101
Liitunud: 05.02.2006 12:56

Postitus Postitas Siim-R »

....
Viimati muutis Siim-R, 10.11.2010 10:53, muudetud 1 kord kokku.
Siim-R
Postitusi: 101
Liitunud: 05.02.2006 12:56

Postitus Postitas Siim-R »

.
Viimati muutis Siim-R, 10.11.2010 10:53, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
raxx
Postitusi: 98
Liitunud: 01.04.2005 14:03
Asukoht: tartu

Postitus Postitas raxx »

no rekka mootor on ju 8-16l ja sinul ainult 2l tee omad jareldused miks ta sul nii hilja jargi tuleb :)
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

ühesõnaga, kui tahad madalat boosti, pane väike turbo.. mingi k26 või midagi sellist, anna kolvid minu kätte, ma lasen sul tsipa madalamaks need, tõmmab kompressiooni alla ja happy boosting....

EDIT:

kõige paremini õpetab praktika...
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Siim-R
Postitusi: 101
Liitunud: 05.02.2006 12:56

Postitus Postitas Siim-R »

...
Viimati muutis Siim-R, 10.11.2010 10:54, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

k26 on audide peal suht levinud... pole küll audi mees, aga arvan, et audi 10v turbo mootor on k26'ega varustatud.

sepistamisest mai rääkind midagi.... tood 4 kolbi minu kätte, ma lasen nii palju maha, kui soovid, mingi 100 krooni kolb.

arvestades sellega, et sa suurt boosti ega suurt hp gain'i ei taha, siis pole sul sepistatud kolbe vaja.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kasutaja avatar
rosco
Postitusi: 246
Liitunud: 14.01.2005 19:26

Postitus Postitas rosco »

k26 firmalt KKK. See võib iga auto peal olla ,millele sobib.
Aga kui ma ei eksi,siis audi turbo mootoritel k26 kasutatud.

EDIT:: Ette jõuti juba :)
Marko
Postitusi: 760
Liitunud: 02.02.2005 17:43

Postitus Postitas Marko »

Siim-R kirjutas:Mul on Peso 405 haruldane 1.9 MI-16 16v 108 kw-neid on eestis ca.8-9 .millest kindlalt sõidavad ainult 5-6 masinat(minu andmete järgi)
Surveaste on 9.7
Palju läheb maksma siis nende kolbide madalamaks tegemine...kas siin on mingi sepistamise teema?
Vist tõesti on mitte just kõige parem mõte veoka turbot peale panna-aga Mis turbo on K26-mis auto oma?

kui kavatsed sõitma hakata kõigest 0,5bari boosti siis kolbide fteesimisel küll mingisugust mõtet pole... vaata ehk on saada vähe paksemat plokikaane tihendit ja OK. K26 on hea kuid sellega pead arvestame et boosti tõstmisega sa eriti üle pingutada ei tohi, lisaks kolbidele on mootoris veel teisigi asju mis saba võivad anda.
Panter kulges samuti originaal kepsu ja kolviga 0,4...0,5bari rõhuga ja mingit probleemi polnud. samas sinu masinad erinevad ja keegi sellise lahenduse peale pead anda ei saa, et midagi saba ei anna ;) nii teed odava lahenduse kuid töökindlust ei ole...
ja kui tõesti odav projekt siis hangi mitte K26 vaid midagi veel väiksemat, saad kiiremini boosti taha...
Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
Siim-R
Postitusi: 101
Liitunud: 05.02.2006 12:56

Postitus Postitas Siim-R »

...
Viimati muutis Siim-R, 10.11.2010 10:54, muudetud 1 kord kokku.
Vasta