Subaru Impreza WRX turborõhk

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

explorer
Postitusi: 20
Liitunud: 01.10.2008 21:43
Asukoht: otepää

Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas explorer »

Tere, probleem siis Subaru Impreza WRX 2003a turbo rõhuga. Täpsemalt siis viga selles et vahel on normaalse 0.9 bar asemel maksimum 0.5-0.4 bari turborõhku. Võibolla on see lihtsalt kokkusattumus aga tundub et rõhk kaob tihtipeale just siis ära kui mootor läheb soojaks kuigi ühtegi rõhuleket pole kuskilt tuvastanud ning vaakum on ka normis. Ise kahtlustan et viga on wastegate solenoid valves. Ehk on olnud veel kellelgil samasugune probleem.Kui ühendada otse rõhupoolelt voolik wastegate acutatorisse (ilma solenoidita) siis on maximum rõhk samuti 0.5 bari. Siis selline küsimus et kas on võimalik keerata wg varrast niipalju lühemaks et niimodi otse wg rõhupoolele ühendades (ilma solenoid klapita) oleks turborõhk 0.9 bari maksimum. Niimodi vabaneksin sellest solenoidist mida ma kahtlustan. Sai proovitud manual boost controllerit solenoidi asemele kuid tollega venib turbo lag vastikult pikaks ning seda õiget äkilisust ikka pole. Segane tekst sai kuid ehk on kellelgil mõni hea idee mida kontrollida....ise alles suhteliselt võhik turboautode osas.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas Mihkel »

See 0.5bar on actuaatori baasrõhk ehk tegelikult ajule safe mode.
Soovitan ajule arvuti taha lükata ja vaadata veakoode ning andurite parameetreid.
Testsõitudega saab logides ehk näha, miks boost maha tõmmatakse.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
erx
Postitusi: 15
Liitunud: 13.11.2007 10:15
Asukoht: keila

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas erx »

sama lugu minul -

Autoks on 97 JDM WRX, probleem järgmine - aju jookseb safe modesse, kui vähe kiiremini sõita ja hakkab turborõhku piirama, aitab ainult akujuhe maha veerandtunniks ja peale tagasi, kui silmaga hoolikalt rõhukella jälgida ja ülerõhk mingi ~1 bar peal hoida, pole midagi häda, maksimum mis välja puhub on üldse 1.25, ja kui sellega lasta natuke, on varsti limp home reziim ja 0,65 rõhku ainult...

Ma oleks hirmus rahul kui saaks ta kuidagi 1.1 peale näiteks kasvõi seadistada, aga kust üldse alustada probleemi lahkamist? panna manual boostcontroller vahele, visata solenoid kus kurat? Kas sellel kuidagi hirmsad tagajärjed ei oleks, kui ikkagi mingil hetkel safe modesse läheb aju, ja siis 1.1 boost peale lajatatakse?

wastgate aktuaator ei ole regullitav, pulk tuleb otse membraanist ja on kohe selle hoova küljes otse, seda juba mujal soovitati...

kus osatakse jdm aju veakoode lugeda üldse?
hetkel tundub et on midagi kusagil moditud, ja antakse .15 liiga palju igatepidi seda rõhku...kui arvestada et tavaline avariireziim peaks 0.5 olema
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas Mihkel »

Vanematele Impreza mootoritele saab ligi kas esinduse Select Monitoriga või siis saad veakoode lugeda check engine tuld vilgutades.
Selleks peab armatuuri all 2 pistikut omavahel kokku ühendama.
Boosti saab maha ka originaal solenoidiga, tuleb vaadata kõigepealt ega keegi neid voolikuid näppimas ei ole käinud.
Kuna voolikute "manipuleerimisega" saab boosti tõsta ja langetada. Vajab veidi mängimist, et soovitav boost leida.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
erx
Postitusi: 15
Liitunud: 13.11.2007 10:15
Asukoht: keila

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas erx »

nende pistikute ühendamisega olen veakoode proovinud korra juba vaadata, igaks petteks proovisin täna uuesti - no umbes 50. vilgutuse peal sai lugemisest isu täis, ega seal midagi ei muutu, vilgub lihtsalt ühtlaselt...ilma ühegi erineva pausita.
explorer
Postitusi: 20
Liitunud: 01.10.2008 21:43
Asukoht: otepää

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas explorer »

endal sai probleem lahenduse tankides 95 asemel 98-t kuna meenus, et see jama tekkis peale seda kui hakkasime sõitma 95-ga. Siiamaani pole enam probleemi olnud. Enne vea leidmist sai logitud, uuritud, puuritud ja loetud igasugu variante.Üks asi mis meenub on restrictor pill. Wastegatest läheb kolmikust yks voolik turbo rõhupoolele ja teine wastegate solenoidi....kolmiku ja solenoidi vahelises voolikus peaks olema sees aga restrictor pill. Võibolla on keegi kunagi tolle vooliku ära vahetanud ilma et uude restrictori asemele pannud?
erx
Postitusi: 15
Liitunud: 13.11.2007 10:15
Asukoht: keila

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas erx »

pill on voolikus sees, sõidan ainult statoili 98'ga.

proovin järgmine nädal kusagil käia, kus juhtmed külge aetakse ja üritatakse välja lugeda, et mis toimub.
explorer
Postitusi: 20
Liitunud: 01.10.2008 21:43
Asukoht: otepää

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas explorer »

Selle solenoidi põhimõttest ma ei saa üldse aru. Logides oli wastegate solenoid valve duty sirge joonena 100%. Ehk keegi targem oskab õelda milleks seda solenoidi sinna üldse vaja on. Loogiliselt mõeldes siis rõhku reguleerib tegelikult ainult restrictor. Ega juhuslikult sul wg kinni pole jäänud?
erx
Postitusi: 15
Liitunud: 13.11.2007 10:15
Asukoht: keila

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas erx »

kui 100% duty, siis lasigi koguaeg boostida, kordagi tagasi ei tõmmanud...

solenoid laseb lihtsalt sisselaskesse tagasi selle pisikese osa(restrictor pill ei lase liiga palju kaotsi minna), siis kui boost on lubatud, suht loll systeem, ehk siis kui on boosti piiratakse, siis solenoid läheb kinni, wg actuator saab rõhu selga, ja lükkab klapi lahti. ainult sellise tööpõhimõtte leidsin mina seda voolikuosakonda vaadates.

lisaks on mingi imetabane solenoidi moodi vidin veel enne MAP'i, selle põhimõtet ei suutnudki välja tuletada, miks peab enne MAP'i olema mingi klapp, millel väljanägemise järgi veel ka atmosfääri ventileerimise avad küljes...või on see bleedi jaoks?

äkki teen pildi kompotist, ja keegi seletab, mille jaoks milline vidin täpselt on?

Mihkel, räägi täpsemalt, mida tähendab antud kontekstis "voolikutega manipuleerimine", ja kuidas seda tuvastada?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas Mihkel »

Sama MAP andurit kasutatakse ka barometric correctioni jaoks, sellepärast selle solenoidiga mängitaksegi sisselaske ja atmosfääri vahel.
Manipuleerimise all mõtlesin selle düüsiga mängimist ning peaks see käima ikkagi turbo väljundi ja wg actuaatori vahele enne kolmikut, kui mälu ei peta.
WG baasrõhk peaks olema 0.5bar seega kui restrictor puudu, siis on boosti ainult 0.5bar.
Ilma restrictorita ei suuda see solenoid rõhku tõsta.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
erx
Postitusi: 15
Liitunud: 13.11.2007 10:15
Asukoht: keila

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas erx »

restrictor on täiesti omas kohas, selles voolikujupis, mis turbo küljest tuleb, ja enne kolmikut, mis on wg ja turbo enda vahel siis.

auto boostib ilusti, aga lausa liiga ilusti, 1.25 on liiga palju talle vist, ja siis keeratakse lihtsalt safe modesse, ja jääbki ainult 0,5-0,6..imelik tegelikult et aju seda veana ei näita.

Aga mis krdi pärast ta siis ikkagi nii palju boostib - MAP on korras, kuna ülerõhk ju mõõdetakse ära, muidu ta ju safe modesse ei lähekski, kas peaks siis ajusse vaatama üldse, kas seal pole mingit isetegevust tehtud? plaanis see igatahes juba oli...eile sai proovitud korra, panin wg poolsele otsale pimeda ette, auto oli endiselt safe modes, ja paar kiirendust tehtud, töötas kõrvaga kuulates ja tagumikuga tunnetades igatahes ilusti, ja arvestades et ajus vekoodi kui sellist ei ole, siis äkki lahendangi asja lihtsalt manual boost controlleriga...keegi norm hinnaga elektroonilise müüks, siis paneks selle isegi vast...
Viimati muutis erx, 28.07.2011 9:53, muudetud 1 kord kokku.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas Mihkel »

Tee restrictor imevähe suuremaks.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
erx
Postitusi: 15
Liitunud: 13.11.2007 10:15
Asukoht: keila

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas erx »

kui viitsid, seleta ka ära mehhaanika, kuidas see aitama peaks?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas Mihkel »

See tõstab wg juhtrõhku kõrgemaks ehk wg hakkab varem avanema.
Täiesti tavaline MBC ideoloogia. Stockis peaks olema seal 0.7mm düüs.
Kui sul on väiksem siis asenda 0.7mm düüsiga, kui standard, siis proovi 0.8mm düüsi näiteks.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
erx
Postitusi: 15
Liitunud: 13.11.2007 10:15
Asukoht: keila

Re: Subaru Impreza WRX turborõhk

Postitus Postitas erx »

tõepoolest, makes sense...

juhe on hommikuti vähe kinni mul vist :)
Vasta