* Mida saavutatakse sellise ühendusega?
* Need W valged lähevad mõlemad aku peale.
* * Ülemine W on a la 6mm jäme laadimis-juhe ja alumine 4mm funktsioon jääb segaseks.
Genekas "näeb" aku pinget, mitte enda poolt tehtud pinget. Ehk siis olenemata geneka ja aku vahelise ühenduse pingelangust ja/või lisaseadetest mis sealt võidakse otse võtta, on ergutusahela sense just aku peal, kuna seal olevat pinget tuleb hoida.Astrona kirjutas:
* Mida saavutatakse sellise ühendusega?
* Need W valged lähevad mõlemad aku peale.
* * Ülemine W on a la 6mm jäme laadimis-juhe ja alumine 4mm funktsioon jääb segaseks.
Toimibkilplane kirjutas:et kui töötava mootoriga testriga akult otse pinget mõõta saab teistsuguse näidu kui geneka klemmidelt?
või hoopis 12V akult ja 14 genekalt?
ei toimi.
Vana trikk suurema pinge saamiseks on 1-2 dioodi sense otsa vahele "õiget pidi", kuna dioodil on pärisuunas umbes 0.5V pingelangu, siis näeb "sense" 0.5 ... 1.0V madalamat pinget ning tulemuseks on 13.7 voldi asemel 14.2 ... 14.7V süsteemipinge.If the “sense” voltage is significantly higher than the battery voltage, you need to re-wire the “sense” wire. Properly, the “sense” wire should connect directly to the primary battery being charged. That way the regulator will base charging on the actual voltage in the battery that you care about. Very often the “sense” wire is connected directly to the output of the alternator. This means that the battery voltage will be lower than the “sense” voltage, which will cause greatly reduced charge rates. This is especially true if you have a battery isolator, which will cause nearly a one-volt drop. Long, undersize wire can cause that much loss too.
Seda lugedes tekib küsimus, miks sa oma esimeses postis seda just eitasid.kilplane kirjutas:see et tuledes on 11 volti on tingitud paljalt juhtme takistusest.
toon näite: paned endale vägeva woofri pagassi ja kui võimendini vead mingi 5ruutmm ja 5m pika juhtme ja töötamise ajal võimendi toite pinget loed, kukub see isegi töötava mootoriga 9 voldi peale.
geneka pinge kõigub aga vaevalt see vahelduvvool on.
jah genekas teeb vahelduvvoolu, aga see läbib inverteri, mis teeb temast alalisvoolu.
ja se inverter ei suuda voolu täielikult ära siluda.
kas see teine juhe pole mitte ergutusvool. pmtselt et teha elektrit on vaja elektrit?
püsimagnetitega genekat olen näinud.. vaevalt, et seda kapotialla tahad mahutada.
see juhe võib ilmselt tarbimist näha küll tegelikult..
küll aga mitte aku pinget.
akul, kui tarbimine on olematu on geneka pinge.. kui aga tuleb suurem tarbimine, siis aku pinge langeb tiba rohkem kui geneka oma.
seda pinge vahet näeb geneka regulaator, mis tekitab genekasse suurema magentvälja. tulemuseks rohkem voolu.
ehk kui aku "täis" ja tarbimist ei ole, siis genekas ei lae üldse. et genekas laeks, peab olema kusagil mingi tarbimine. (või väga tühi aku)
kui aku suure koormuse all, siis peab ka geneas rohkem tööd tegema.
Sa küsisid mida sellise ühendusega tehases saavutatakse, kas see ka reaalselt nii tähtis on, on juba teine teema. Projekteeritud on selle aja autod ikka natukene ka kestma mitta nagu tänapäevased. Seega võiks oletada, et kindlustati 20A teesoola ja kuumatsüklite tööd nendele juhtmetele ja klemmidele.Astrona kirjutas:Tänx Fog. Makes Sense.
Aga miks see "sense" siis nii jäme (päris mitu mm2) peab olema?
Saan ma õigesti aru, et "ergutus" lihtsalt lülitab ergutuse-transi lahti, millest hakkab jooksma suurem ergutus-vool mööda seda "sense" juhet? Vanakooli genekatel oli too siis juba seest otse veetud, ja pinge kõikuski, kui tarbijaid lülitada?
Antud genekal käib ka väline kondekas, mida antud skeemil pole.
Tänu sellele genekapinge kõikumisele, suudavad G-tech jms seadmed sigaretisüütajast mootori kiirust lugeda. Kusjuures, nissanil see gtech mingist 7000+rpm'ist enam ei suutnud lugeda - kahtlustan, et too kondekas. suutis siis liiga palju ära siluda. Aga nuh vahet pole.
Vean siis tolle lihtsalt aku klemmi peale Enne oli releekarbi alt kokku ühendatud, kusjuures ühtegi tarbijat enne seda laadimisjuhtme küljes ei käi.
Mul genekast akusse 1m ja starterist 0.5m. Teoorias võiksin siis ka starteri juhtme 8x peenema panna, et lubada selle peal sama pingelangu.Fog kirjutas:Sa küsisid mida sellise ühendusega tehases saavutatakse, kas see ka reaalselt nii tähtis on, on juba teine teema.
F @ kõik need juhtmed geneka juures kokku ühendatud ning aju pinge logi järgi 13.5 -- 13.8
Genekast akusse 5 meetrit kaablit, 4m starteri oma ja 1m mingi 6mm2. Ühtegi lisaühendust kuni akuni pole.
* Õigus, andurite mass tuleb ikka anduritest aju klemmile ja mujale ei ühendata (sa siiski süvenedFog kirjutas:Igatahes, massilüliti peab auto ka seiskama, geneka pealt ei tohi käima jääda.
Minul on "massi"lüliti hoopis plussi vahel:
Ahel algab genekast, sealt starteri plussi, sealt akusse.
Akust teine samajäme "massi"lülitisse ja sealt kogu jura laiali.
Mis sellega saavutasin:
1) Pingelang ajus on käivitamise ajal väike.
2) Auto sureb kui lüliti välja keerata, kuna mõlemad voolu andvad jubinad on ühel pool lülitit.
3) Starter ei tööta, kui mass väljas, kuna starteri juhtvool tuleb teiselt poolt lülitit.
4) Geneka müra on minimaalne, kuna akust alates tulen eraldi ahelaga.
Andurite mass ei tohiks üleüldse mootori ega kere massis olla. Kuna enamustes ajudes on sensorite +5 ja sensor_gnd lahti sidestatud dc-dc muunduriga.
Selleks on normaalsetel massilülititel eraldi klemmipaar, mis põhimassi lahti ühendades ühendab klemmid ja kust pluss läbi takisti massi juhitakse.Astrona kirjutas: Lahti lülitamisel on kogu süsteemist siis nii aku kui geneka mass eemaldatud, aga genekas ise pole eemaldatud. Käimise pealt aku juhtme maha tõstmine (massi lülitamine) pole muidugi soovitav.
Jälle olen mingi ebanormaalse otsa sattunudRaceboy kirjutas:Selleks on normaalsetel massilülititel eraldi klemmipaar, mis põhimassi lahti ühendades ühendab klemmid ja kust pluss läbi takisti massi juhitakse.Astrona kirjutas: Lahti lülitamisel on kogu süsteemist siis nii aku kui geneka mass eemaldatud, aga genekas ise pole eemaldatud. Käimise pealt aku juhtme maha tõstmine (massi lülitamine) pole muidugi soovitav.
Kuna lisareeglid on ülemuslikud, siis vast kahte lülitit pole vajaTehnilised Reeglid 2009 kirjutas:2.2.1 Juhul, kui aku ei asu sõiduki originaalasukohas, peab aku läheduses olema
täiendav massilüliti.
11.499s ja kiiremad:
9.2 Sõidukil peab olema väline peavoolulüliti (mille asukoht peab olema sõiduki tagaosal), mis peab katkestama aku, generaatori, tuled, süüte ja muud vooluahelad ja seiskama mootori