CA18DET sureb tühikäigul välja

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

Alustan siis ikka agusest.
Mootor seisnud ca. 2 aastat. Sai käima pandud käib normaalselt aga tühikäik oli kuidagi liialt madal. mõned päevad hiljem sai tehtud pisike proovi sõit siis tühikäik kõikus, kord oli ca.800rmp ja järgmine kord ca. 500rmp.(mootor käis mõnusalt pehmelt)
Nüütsek sellest möödas ca. 2 kuud ja nüüd ei taha mootor enam kuidagi tühikäigul käia. Käima panene käib ilusti ca. 1200rmp-ga ja siis hakkab pööre kukkuma, ca. 800rmp peal hakkab mootor värisema juba ja varsti surebki kätte ära. Kui tuuritada siis püsib pööre natuke kauem üleval aga ikkagi jääb seisma mootor.
Said ka uued küünlad peale, kuna vandest ühel oli elektrood ära põlednud (viimasel ajal olen täheldanud, et seda juhtund ikka mitmel ca18detil)
Sai ka lamda ära vahetatud, lamda näitav keskmiselt 0.65V eriti ei taha kõikuda.(kasutatud lamda)
Ja on garaasis ka korralik ving sees, kui jebida selle mootoriga.
Küünlad ka suhteliselt tumedad, mitte süsimustad.

Ise mõtlesin, et äkki on bensiin lahjaks jäänud?
Bensiini pumb on ka mehaanilise pritse oma, kas võimalik, et regulaator ei suuda suuremat survet talitseda piisavalt?
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas kilplane »

kui pöörded ära ei taha kukkuda peale tuuritamist, siis võimalik, et sisselaske kollektor lekib.
meil olnud ka juhus, kui peale tuuritamist hakkasid pöörded end iseenesest koguma, aga see lekkis ikka meeletult. (tühipöördel suletud klapiga oli 0,6 bar vaakumit.)
töötav NB lambda peaks ikkagi pendeldama kindla intervalliga. kui ei siis midagi mäda.
vaata, et kõik pistikud ühendust saaksid ja oleks küljes. kui tihendipaberit/silikooni on,
siis võta ka see tühikäigu regulaator maha, tee sest puhtaks. minuoma oli suht umbes.
kui summuti ja selle ümbrusest mustaks tõmbab siis on segu liiga rikas.

moepärast võiksid ka ajule diagnosti teha, vaadata, mis too sulle tarka räägib.
mõõta ära vaakumi tühipöördel, võimalust on siis ka pensurõhu.

üks võimalik varjant on ka tühipööret lihtsalt kõrgemale tõsta.

kas sul manual on? võin sulle korraliku manuali saata, kus kõik lehed olemas, õiges järjekorras ja loetavad.


Edit:
manuali soovitused selleks juhuks:(kui välja sureb)
1)võta kütuseregulaatoril vaakum küljest ära vaata kas läks paremaks, (jah--> kontrolli kütuserõhku)
2)kontrolli tühipöörseid
3)kontrolli süütejuhtmeid(signaali)
4)kontrolli küünlaid jne..
5)kontrolli tühipöörete regulaatorit ja selle juhtmestikku.(AAC ja FICD)
6)ajule diagnst.

juhuks kui ebastamiilne tühipööre:
1)kontrolli sisselasketorustikku et lekkeid ei oleks
2)kontroli sädet.(eelmise 3, 4)
3)kütuserõhku(eelmise 1)
4)ühenda lambda lahti(paraneb, vaheta andur välja)
5)kontrolli süüte ajastust
6)kontrolli kompressiooni

kui tühipööre liiga aeglane:
1)süüte ajastus
2)sisselaske leke(torud või kolle)
3)kontrollida seguklappi ja selle kanaleid, et need umbes ei oleks.
4)kütuserõhku kontrollida.
5)kontrollida ajust õhulugejat ja temp andurit.
6)ühenda temp andur lahti, vaata kas paraneb.
Viimati muutis kilplane, 05.05.2011 0:38, muudetud 1 kord kokku.
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas Astrona »

Ürita käimas hoida ja selgitada, ega viga pole ühes pütis, tõmmates poolidel pistikuid ära.

Sisselaske leke? mis boostikell näitab? Kuigi see 0.65 ja muu seal juures peaks nagu rikast tähendama.

Või siis õhumõõdik õhtal, või leke kuskil MAFI ja Siibri vahel.

Eripakkumine oleks bena-regulaatori-voolik.

Pane uued küünlad kah. Mul Van'il läks korraks temp andur pekki, sõitsin siis 3km gar juurde, ja 8'st küünlast 7 enam sädet ei andnud, kui uus andur juba sees oli.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

mingit sorti manual on küll olemas jah.
Ei kujuta ette ültse mis see aju võib deagnosti asendis näidata, kuna mul on juhtmeid ikka kõvasti kärbitud.

Tühikäigul istub see odav auto gauge rõhukell vaakumi poole põhjas ilusti koguaeg.

Mis tal need tühikäigu mootorid on(A.A.C. F:I.C.D. ja külmkäivituse mootor)
Momendil on nii külmkäivituse mootori ots kui ka I.A.A. vooliku ots lahtine, kui mõlemast ühele näpp ette panna siis suri veel kiiremini kätte ära.

Seda F.I.C.D. asi mul enam ei toimeta, pole kunagi toimetanud, kuna see peaks olema konditsioneeri oma, et tõstab pöördeid 50rmp.

Küünlad said eile õhtul pandud uued alles. uutega kohe sama jama mis oli vanadega.

Vana lamda ei näidanud ültse midagi ja tollega käitus mootor ka samamoodi.
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas murjam »

juss kirjutas:Momendil on nii külmkäivituse mootori ots kui ka I.A.A. vooliku ots lahtine, kui mõlemast ühele näpp ette panna siis suri veel kiiremini kätte ära.
Aga see tähendab ju, et tühikäigu jaoks saab mootor õhku, mis ei tule läbi õhukulumõõtja. Seepärast välja surebki.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

Huvitav ongi, et kui tegin testsõitu siis polnud mingit probleemi, et ära sureks tühikäigul isegi siis kui õhulugeja tilpnes niisama, põõret ei lasknud lihtsalt üle 2500rmp.
Nüüdseks on tühipöörete õhk läbi õhulugeja veetud.
tühikäik on olemas AGA 800- 2500rmp. kui mootor on täiesti töö soe. Ei tahtnud eriti alla 1500rmp. kukkudagi.
Vahetasin ka lamda jälle ära. Selle lamdaga sama asi, et ei kõigu to näit eriti.
Nüüd käivitasin uuesti jahtunud mootorit, käis ainult 3 pajaga, jälle ei käinud see silinder millele oli eelmie küünal ära põlenud. Aga tühikäik oli ilusti 800rmp.:D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas Astrona »

Kui sa peale õhulekkega sõitmist pole ajule restarti teinud, siis ta mäletab seda!
Tühikäigu õhk peab kah ikka läbi MAFi tulema, enne kui edasi räägime :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

Kuidas tal see restart ajule käib?
Akuklemm on küll suht palju maha käinud.
Need eelmise posti tunnudes võib juba unustada, sain neist enamusest lahti. Üks küünal oli defektne ja sai ka pistikuid üle kobitud korralikult.

Sai seda aju näpitud ja ka manuali loetud muud midagi ei meelitanud välja kui ainult õhulugeja vea.

Aga seda viga ka enam ei näita, kuigi mootor ei lähe vahel üle 2500rmp. Ja siis gaasi natuke mängida siis jälle läheb pöördesse. Näitab ainult koodi 55.
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas kilplane »

aku klemm maha, siis teeb reseti.. mõned targad panevad aku klemmid ka kokku, et konded ja asjad tühjaks laeks.

kood 55 peaks tähendama et kõik on korras.

samas soovitaks ühulugejat testida.
manualis on ka kirjas, kuidas erinevaid komponende testida.

kui sul mootor pikalt seisnud, siis võimalik, et pihustitesse oli pentsu sisse jäänud, oli valge kivi peale tõmmanud ja nüüd siis tükike vbla ummistas ühe pihusti ära, segu läheb seal lahjaks ja põletab küünla maha.
või siis ikkagi tõmbab ühe sisselaske kanali vahelt õhku juurde ja tänu sellele läheb üks pütt lahjaks.

proovi ka astrona pakutud varjanti, et kui moto käib, sikuta copidel pistikuid ükshaaval maha, vaata, kas miskit muutub. kui 3 püti pealt töötab, siis vähemalt saab teada milline jukerdab. proovi siis küünlaid ringi tõsta ja vaata kas ikka sama pütt jukerdab, või viga uuesti küünlas.

kas mootorit remonditi kah või nii kuidas sa ta said, nii ta sinna ka vahele läks?
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

Kas see külmkäivituse klapp, mis hoiab mootoril pöördeid üleval peav sulguma täiesti?
Selles mõttes, et ei jakksa sealt midagi läbi puhuda. Manual väidab, et sooja mootoriga peab olema täiesti kinni vähemalt.
Panin siis mina talle juhtmed sappa, et ta ennast suleks aga ikka jõuan seal õhku läbi puhuda, sai ka teda läbi loputatud eriti ei aidanud.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas Astrona »

juss kirjutas:Kas see külmkäivituse klapp, mis hoiab mootoril pöördeid üleval peav sulguma täiesti?
Selles mõttes, et ei jakksa sealt midagi läbi puhuda. Manual väidab, et sooja mootoriga peab olema täiesti kinni vähemalt.
Panin siis mina talle juhtmed sappa, et ta ennast suleks aga ikka jõuan seal õhku läbi puhuda, sai ka teda läbi loputatud eriti ei aidanud.
Nu opelil oli see bimetall ketas vähemalt selline, et kui ta lahti oli, sai pliiatsi ikka läbi lükata.
Kui juhtmed vool peale panna, siis ta peaks küttekehaga soojendama bi-metalli kuni too vaikselt akna kinni paneb. Manual võib "täiesti kinni" all mõelda seda, et toru on kinni kaetud. Paraku ma ei tea kui tihke too peab olema. Siis puhasta segusiiber ja veendu, et see korralikult kinni käib, regullides seda kruvist. Ning siis keera lõpuks ka tühikäigusüsteemi küljes olev vist 10mm regull-polt nii sisse kui vaja. Kui pööred enam vähem, keera süüde täpseks, ja peale seda timmi veel õhu-polti. No ja mootor võiks kah siis soe olla ja lambda korralikult töötada, et ka sel ajal segu õige oleks, eriti peale aku-klemmi lahti olemist, kuna ta alustab ise-seadistamist rikka seguga. Stock nukkidega võiks vast 900rpm peal mingi -70KPa isegi olla. Aga kui sul vaakum juba paigas, siis võiks nagu muud asjad kah suht timmis olla. Ja mis turbo sul on ja veendu, et MAF ei näeks turbot (mingi põlv peab vahel olema).
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

Sai see külmkäivituse lisa õhu klapp ültse kinni pandud. Kuna ta ei sulgenud ennast piisavalt. Samas ega tühikäiku vaakum ei muutunud jäi ikka sinna 0.8 - 0.9 kanti.

Sai aju peale tulevad voolud kõik ära mõõdetud, kõik on nii nagu peab. Ainuke mis oli imelik oli nr. 29 klemm millele tuli aku vool peale, kuigi manual väitis, et peab tulema lamda näit(el. skeem jällegi näitab, et seal peabki olema aku vool 11-14v)

Külmalt käib enam-vähem, pöörded kõikuvad ca. 50 rmp.
Kui mootor on soojaks käinud siis vahel ei taha pöördesse minna (ainult2500rmp) ja järgmine moment kargab pöördesse.
Ja gaas maha lasta siis ei kuku pööre kohe tühikäigule vaid jääb üle 1000rmp ja siis mingi aja pärast kukub allapoole.
Peale iga käivitust hoiab mootor mingi aeg pöördeid üleval ja laseb ca 10sec pärast need tühikäigule.
Kui tuuritada on segu korras ja samas järgmine moment gaasi andes on segu olematu, segukell(nb) näitab täitsa nulli isegi vahel.

Mootorit pole lahti võtnud, tuli sõitva auto pealt ja läks tervenisti vahele, ainuke mis sai muudetud oli vl. kollektor. Turbo on ka originaal.
Õhulugeja ja turbo vahele jah jääb üks põlv.

Üks imelik asi veel, kui panin esimesed vendid järgi siis suri mootor ära tühikäigul. Samas kui panna tuled põlema ja keerutada rooli ei juhtu midagi. Ventikatele on veetud eraldi + juhe akult, salongis lihtsalt olemas sund käivitamiseks lüliti.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas Astrona »

TPS on paigas (kontaktid)?
TPSi potekat oled mõõtnud? Need kipuvad õli täis minema.
Süüde on stroboga paigas, ja õigesti mõõdetud?
CAS nuudi otsas ei loksu (0.1mm vms)?

Vaakum 0,8-0,9? Mis ühikut? -0.9bar oleks ulme kõve vaakum, ja 0.9bar on jällegi üle mõistuse kõrge vaakum, mis viitaks juba nukiajastusele.

Kui peale paarutamist käitub imelikult, see viitab et oled BOV'i installinud.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

TPS tundub, et toimetab normaalselt, kuna panin potekale testri külge ja näitas igas asendis ja näit liikus ilusti ühtlaselt. sai taga tükk aega mängitud.
Süüde on nii nagu oli ennem mind pandud. Üritan kuskilt strobo võluda (kahjuks ühelgi tuttaval pole)
GAS nuudi ots ei tundu loksuvat aga homme proovin ja katsun korra veel üle.

Vaakum jah ikka bar-des kuna mul see odav auto gauge boost kell mis näitab ka vaakumit. Ega se eriti usalduväärne kell pole aga midagi näitab.
Kaen homme ka nukkade ajastuse üle, kuigi peaks olema paigas.

Sai jah mingi odav BOV pandud aga ilmselt see on üks kurja juur mis lollusi teeb, eriti seda, et pöörded ei taha kohe ära kukkuda.
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

TPS sai veel näpitud ja testitud, toimib ilusti.
CAS-i nüüdil vasakule paremale keerates on lõtk olemas aga üles-alla, vasakule-premale liigutades pole lõtku.
Rihma märgid on paigas, õigemini olid paigas, pidin nukarattad maha võtma, et saaks ilusti CAS-i lõtke kontrillida.

Kas aju ei või kudagi villast panna, et kord läheb mootor pöörde ja järgmine moment ei lähe ja kord on segu normaalne ja järgmine moment segu olematu pöördel? Ja samas ei näita ühtegi errorit.
Vasta