Õli püüdmise paak ja Õli jahuti mÕte?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
riceboy
Postitusi: 236
Liitunud: 13.12.2004 1:09

Õli püüdmise paak ja Õli jahuti mÕte?

Postitus Postitas riceboy »

Oil catch tank siis kas ma saan oigesti aru et asja mote on:

1. pyyda oli kinni enne sisselaskess minekut (intercooleri torustik)

2. siis on mingi jutt gaasidest mida pole mootori tagasi hea lasta ja need jaavad catch tanki? Et muidu madaldaksid oktaani arvu?

Mis tast siis kasu on?

Tegu lihtsa paagiga ja voolikut vaja niiet ise meisterdamiseks paras asi ja odav ka...muidugi Cusco jne on poleeritud ja laigivad rohkem :lol:

Pilt

Olen vaatand autode spec-e ja olijahutid on 200-300hj masinatel peal kohati. Tegu kalli systeemiga ju ikka mingi point on. Mootor tootab teaduparst sooja oliga koige paremini ja ka oli kaitseomadused on siis parimad....miks yldse jahutada selliste masinate oli?

Pilt
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

No õlipüüdja kohta sa oled ise vastanud ju kõikidele küsimustele. Lisaks veel see, et õline intercooler ei jahuta piisavalt hästi õhku.

Lisaks veel siis õliradika kohta:

Vajalik autodel mis sõidavad suurel koormusel pikemat aega. Ntx ringraja või ralli autod. Saksas paigaldatakse standardina pea kõikidele võimsamatele autodele - osadele lihtsalt toru radikas (BMW 325i), teistele analoogne süsteem nagu sinu poolt näidatud pildil (Audi S4) ja paigaldatakse neid tänu suurtele kiirustele kiirteedel.

Turbo autol aitab radikas ka maha jahutada õli mis turbost läbi käinud.

Minu arvamus: kui ringrajal ei käi ja piirdud vaid tavalise linna ja maantee liiklusega ning sõidad aeg-ajalt 400m siis Eesti oludes ei ole see radikas vajalik.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Aga kuidas paigaldata turbo autole õli radikat peale turbot, seal peab ju vaba vool olema karterisse, st ei tohu olla mingeid takustusi nagu näiteks radikas ja pikki voolikuid.

Kas enne turbot on mõtet seda panna?
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

Oil catch tank`i või air/oil separator`it nagu teda veel nimetatakse olen ka enda masinal katsetanud. Ei pea tõesti mingi kallis asi olema. Minu oma oli tehtud 1l metallpurgist ja oligi rohkem katsetamiseks. Peale mõnda tuhandet km vaatasin sisse ja kui tõdesin et asi täiesti kuiv võtsin ta üldse ära. Kujutan ette, et kasu võib olla väga suurte siserõhkudega või lihtsalt kulunud mootori puhul.
Õli jahutuse vajalikuse saad teada ainult õli temperatuuri mõõtes.
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Blu
Postitusi: 35
Liitunud: 03.01.2005 12:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Blu »

Õlijahuti idee on rohkem mootori üldtemperatuuri alla toomises, ühtlustamises, kui ainult turbo õli jahutamises.

Ja ühendatakse ikka filtri ja õlipumba vahele...

Ehk suurematest turbotest ja muudest modifikatsioonidest tulenevalt või
jahutusvedeliku temperatuur tõusta liiga palju enne kui termostaat jõuab
avaneda.
Õlijahutid tuleks kõik installida õlitermostaadiga mis tähendab siis, et
jahutist lastakse õli läbi ainult nt. alates 100 kraadist.
Loving the AWD
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ahto42 »

Kas õlijahuti tuleb kindlasti filtri juurde ühendada?
Mul masinal lihtsalt keeruline see töö, kuna diislil filter suur ja pikk, siis praegu enamvähem täpne ruum seal filtri enda eemaldamiseks/paigaldamiseks. Mõtlesin, paigaldada vaakumpumba õlituse vahele: õlivõtt plokist>oilcooler>vaakumpump>tagasijooks karterisse. Mis oleksid sellise süsteemi vead turbodiisli puhul? Effektiivsus vist küll lagneb, aga nii oleks mul kõige lihtsam seda asja teha. Mu masinal üldse õlivõtt turbole ja vaakumpumbale ühest kohast, ehk õlifiltri, anduri ja vesi/õli coolerist teisel poolt plokki. Nüüd ongi ristilõtku puksid kulunud jälle.
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ahto42 »

:?:
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

ahto42 kirjutas:Kas õlijahuti tuleb kindlasti filtri juurde ühendada?
Mul masinal lihtsalt keeruline see töö, kuna diislil filter suur ja pikk, siis praegu enamvähem täpne ruum seal filtri enda eemaldamiseks/paigaldamiseks. Mõtlesin, paigaldada vaakumpumba õlituse vahele: õlivõtt plokist>oilcooler>vaakumpump>tagasijooks karterisse. Mis oleksid sellise süsteemi vead turbodiisli puhul? Effektiivsus vist küll lagneb, aga nii oleks mul kõige lihtsam seda asja teha. Mu masinal üldse õlivõtt turbole ja vaakumpumbale ühest kohast, ehk õlifiltri, anduri ja vesi/õli coolerist teisel poolt plokki. Nüüd ongi ristilõtku puksid kulunud jälle.
Sinu pakutud süsteemi puhul jääks õlijahuti paralleelselt mootori, turbo jne õlikanalitega ? Kuna õlijahuti torud on jämedad, kaob sellise süsteemi puhul õlirõhk mootorist ja turbost.
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ahto42 »

Vist ikka ei jääks paraleelselt, sest mõte oli panna jadas vaakumpumba õlitusega, st et radikast läheks veel edasi vaakumpumpa ja sealt tagasivoolu. Keegi soovitas et turbo õlitusele jadamisi S või mingi muu kujul vasktoru stange juurde viia, umbes nagu roolivõimujahutus.
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Minu viga.
Niimoodi ühendades tõesti ei kao rõhk süsteemist.

Kuid selle süsteemi puuduseks on seljuhul väikse voolukogus õlijahutis.
Filtri juurde ühendatud radikast käib läbi kogu õli, sinu mõeldud süsteemist väike osa.
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ahto42 »

Sandwich plaadi jaoks tõesti ruumi ei ole, Mõtlesingi, et teen siis mõlemale liinile jahuti vahele, vaakumpumba liinile siis radikaga ja turbo liinile lihtsa vasktoruga.
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
Kasutaja avatar
eclipse
Postitusi: 342
Liitunud: 29.11.2004 11:51
Asukoht: Tln 53 814 024

Postitus Postitas eclipse »

Palju sul õli temp on?
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ahto42 »

Kahjuks temp mõõtmise võimalus puudub.
Leidsin ka paraja Mondeo roolivõimuõli jahutustoru, millel ribid peale joodetud, et siis turbo õlitusele jadasse vahele panna. Kui pikk võib üldse turbo õlitusvoolik olla, teisisõnu õli teekond õlivõtust turboni?
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Maik »

Auto kapoti all peaks kõik need teekonnad piisavalt lühikeseks jääma,et probleemi ei tohiks tekkida.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Kasutaja avatar
eclipse
Postitusi: 342
Liitunud: 29.11.2004 11:51
Asukoht: Tln 53 814 024

Postitus Postitas eclipse »

Diislitel ju temperatuurid madalad, miks seda vaja? Mõõda ennem ära, kui mõtetut tööd ette hakkad võtma.
Vasta