Turbo on nn split-tüüpi kuuma poolega (kus on kaks sisenemisauku).
Kui nüüd kollektorit teha, kas mootori tööjärjekorral ja torude suunamisel on mingi seos?
Soomlastel on tavaliselt sedasi, et 1-3 pott lähevad ühte porti ja 4-6 teise. See oleks ka loogiline, sest tööjärjekorra järgi lööb peale 1. silindrit 5. silinder - ehk siis rõhulained tulevad ühte-teise mingi süsteemi järgi.
Siin on kõiksugu Supra vms 6potiste mehi - kuidas peaks seda kollet tegema?
minul läks turbosse üks auk ja viisin kõik 6 toru korraga kokku. Omaloogika järgi teeksin kaheauguga nii, et jaotaksin süütejärjekorra järgi torud ära nii, et lööks kordamööda ühte ja teise auku
Nii ongi õige, et esimesed 3 ühte ja teised teise. Siis ei ole ühte auku puhuvatel silindritel kunagi väljalaskeklapid korraga lahti. R4 puhul on 1 ja 4 koos ning 2 ja 3.