Aku küsimus
Aku küsimus
Lugesin ja ei leidnud arutelu akude teemal, kuna praegu on külm aeg ja akud hakkavad üles ütlema siis küsimus, et kas on eestis saada kuskilt kuivakut ja kas see tasub ennast ära tavapärase aku asemel, eriti just eesti kliimat arvestades? Viimati kui nägin siis hinnavahe ei olnud just eriti suur neil, kuid kas tasub panna kuiv aku peale, mis on väheke kergem, sama võimsuse juures ning võtab vähem ruumi, nimelt siis Fiat Coupe'l on aku koht suhteliselt pisike jäetud, see ümberringi kinnine.
Sooviks et keegi jagaks praktilisi kogemusi muidugi ka koht kust neid saada on oleks hea, sest varem leidsin neid TOP partsist ja isegi automaailmas oli olemas, kuid hetkel olen sellega jänni jäänud, olen ise kasutanud 2'l autol "USA akut" ja oma kogemused kahjuks ei sisalda -20 kuni -31 kraadiseid külmasid nagu siin olid ning mille tagajärjel mul opelil "korralik aku" lõhki külmas.
Sooviks et keegi jagaks praktilisi kogemusi muidugi ka koht kust neid saada on oleks hea, sest varem leidsin neid TOP partsist ja isegi automaailmas oli olemas, kuid hetkel olen sellega jänni jäänud, olen ise kasutanud 2'l autol "USA akut" ja oma kogemused kahjuks ei sisalda -20 kuni -31 kraadiseid külmasid nagu siin olid ning mille tagajärjel mul opelil "korralik aku" lõhki külmas.
Kindlasti ei "tasu" see ära mingile pisikesele fiatile. Kuivakusid olen näinud küll tavaautodel peal, enamasti on need ka diislid olnud. Eeliseks on suurem käivitusvool ja annab lõpuni seda 12v välja ka. Aga hinnad on siiski 2,5k alates minuteada. Kasutavad samuti igast helirõhu autod.
Fiatile sobilik aku ilmselt on ca 850-950 eek maks. Corvetil mul peal vähemalt selline 70Ah aku,kah pisike. See kuu ostetud.
Korralik aku = täis aku = ei külma lõhki. Ei ole vahet kas on USA või Euro toodang.
Fiatile sobilik aku ilmselt on ca 850-950 eek maks. Corvetil mul peal vähemalt selline 70Ah aku,kah pisike. See kuu ostetud.
Korralik aku = täis aku = ei külma lõhki. Ei ole vahet kas on USA või Euro toodang.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Ei tea kas on mõtet kuivakul. Ilmselt on sul aku lihtsalt nii tuksis. Mul seisis Coupe 2 päeva -28*C ja 55Ah aku tõmbas auto ka peale seismist käima probleemita. Kui on korralik aku siis ei tohiks probleemi olla... mul küll odavama otsa Sznjader aku, aga töötab ja paneb auto käima muretult.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Ise kindlasti plaanin kuiv-aku peale panna oma sõidukitele. Üks on diisel ka, mis vajab suuremat vurtsu.
+ Võidusõidumasinatele märgakut polegi lubatud.
Kuivakude numbrid on küll muljetavaldavad:
50Ah ja 2800A jne
Ma ise arvan, et sellise invest on päris hea. Ega tavaaku üldiselt üle 2-3a vastu ei pea.
+ Võidusõidumasinatele märgakut polegi lubatud.
Kuivakude numbrid on küll muljetavaldavad:
50Ah ja 2800A jne
Ma ise arvan, et sellise invest on päris hea. Ega tavaaku üldiselt üle 2-3a vastu ei pea.
Endal tööjuures ka kaks optima geelakut. Muidu on väga head asjad ja eriti positiivne on see et võib ka külili kasutada. Miskipärast on aga klemmid vastupidi kui enamustel akudel. Samuti pidavat olema neid akusid väga raske ellu äratada, kui on täiesti tühjaks lastud. Ei tea kas on tõsi või mitte. Sõbral oli optima miski 10a kasutuses enne kui otsa sai.
Mul Nissanil väike 11Ah 220A geel aku jäi autole peale, kui talveks seisma jätsin. Suvel polnd probleemi, eriti kui kuus mõned korradki sõitsin. See pikalt seistes läks nii tühjaks, et enam laadijat taha ei võtnud. Kandsin mõtteis juba kuludesse... Siis aga, panin puhurid peale ja 20V toitekale ja amprid põhja - noh esimesed tunda aega läks 0.00A, aga siis hakkas vaikselt kasvama, kuni lõpuks hakkas juba 1A vastu võtma, hommikuks oli täis. Eks akudel on muidugi "mälu", ja tühjaks lastud akust enam sama mahtuvust välja ei võta.Johnny kirjutas:Endal tööjuures ka kaks optima geelakut. Muidu on väga head asjad ja eriti positiivne on see et võib ka külili kasutada. Miskipärast on aga klemmid vastupidi kui enamustel akudel. Samuti pidavat olema neid akusid väga raske ellu äratada, kui on täiesti tühjaks lastud. Ei tea kas on tõsi või mitte. Sõbral oli optima miski 10a kasutuses enne kui otsa sai.
2800A? 13V juures on see ju 36KW, rohkem kui mõnel autol bensumootoris. Ise asi on muidugi see, et kui sinna 1000A taha panna siis sa ei saa sealt mitte enam 50Ah kätte, vaid heal juhul 10Ah, ehk siis poole minutiga on ta tühi.
Mul Chevy V8'al uus tavaline Varta 70Ah, ja seisku või pool aastat külmas, ikka läheb käima.
Aigo võibolla lihtsalt lihvis bensukal surveastme 20:1 peale ja nüüd on hädas

slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kui astrona väidetud geelaku eluiga on tõesti 8-9a (ise ei tea) siis esita endale küsimus - kas sina sõidad selle autoga niikaua ? Kui vastus on ei, on jätkuvalt ka geelaku küsimuse vastus EI. Minumõistuse jaoks siin pole üldse muud variantigi mida valida... 

ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Tere,
Meilt võib küsida BOSCH AGM (geelakud) ning OPTIMA RED-YELLOW-BLUETOP akusid. Paljud mudelid on olemas kohapeal.
hinnad u 3000-5000eek aku
Link ka kes kohe tellida tahadavad:
http://www.carshop.ee/tarvikud/elektrio ... ptima.html
Olavi
Meilt võib küsida BOSCH AGM (geelakud) ning OPTIMA RED-YELLOW-BLUETOP akusid. Paljud mudelid on olemas kohapeal.
hinnad u 3000-5000eek aku
Link ka kes kohe tellida tahadavad:
http://www.carshop.ee/tarvikud/elektrio ... ptima.html
Olavi
(Varuosad & Tuuning) CARSHOP.EE - KÕIGE SOODSAMAD VARUOSAD !
telefon 6701222 www.carshop.ee 24H | päringud ja hinnasoovid info@carshop.ee
telefon 6701222 www.carshop.ee 24H | päringud ja hinnasoovid info@carshop.ee
Lihtsalt täpsustuseks... Ma ei väitnud, et geelaku eluiga on 8-9a. See geelikas mul alles 1-2a vana (nissanil). 8-9a on ikka pliiaku (faitil) ja nii need pliiakud vist kestavadki - ja kulu on ~5-15krooni/kuuMaik kirjutas:Kui astrona väidetud geelaku eluiga on tõesti 8-9a (ise ei tea) siis esita endale küsimus - kas sina sõidad selle autoga niikaua ?

slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET