4WD veoskeem

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

4WD veoskeem

Postitus Postitas ranz »

Kuna teise autoteemat ristustada ei tahaks enam siis teeme uue teema.
Et tuli siis päevakorda selline asi nagu 4WD dynostend ja siis 4WD mõõtmine vaid ühelt sillalt.
Audi puhul on vanematel mudelitel kasutatud vabasid diferentsiaale ja salongis on valida lisaks keskdifrilukk ja tagadifrilukk. Uuematel hakati kasutama torsen difreid keskel mis siis peaks automaatselt seda jõudu jagama esi ja tagatelje vahel. Jutud räägivad et audil peaks see veojõud jaotuma 30/70 või vastupidi 70/30 vahemikus ja liigutatakse siis vastavalt vajadusele. Kuid ise kodus tehtud test näitab natuke teist, kui nüüd üks tagaratas õhku tõsta hakkab see vabalt õhus ringi käima, natuke nagu tahaks auto ka liikuma hakata, kuid ei julgenud tungi peal seda gaasi hullult anda, kuid siduri sain täiesti lahti. Nüüd tagasild manuaalselt seest lukku ja jääb tagaratas seisma, sest tahetakse ju teist ka kaasa vedada. Kuid kui nüüd esiratas ülesse tõsta, siis enam tagasilla lukk ei aita, masin seisab kohapeal ja esiaratas käib vabalt ringi... mis peaks tähendama et vedu jaotatakse 0/100, 100/0?
Kusjuures V8 audidel on ka taga juba torsendiffer ja lülitit enam polegi ja sama peaks olema ka kõige uuematel.
Suuremalt jaolt käib minu jutt praegu siis alla 1994a masinate kohta, sest uuematega pole kokkupuudet olnud.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

4WD dynomiseks on vaja 4WD pinki. Miks muidu inimesed müüvad oma 2wd pinke maha, et 4wd pinki osta?

Ja uuematel Audidel ei ole minu teada taga torsenit. On tavaline lahtine differ ja veojõudu jagatakse läbilibiseva ratta pidurdamisega.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

See viimane asi on jah täiesti võimalik, sest topitakse ju elektroonikat masinattesse aina rohkem ja rohkem ning seal seesama hakkabki seda asja toimetama.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Joel
Postitusi: 109
Liitunud: 29.11.2004 18:45
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Joel »

Torsendiffer jaotab veojõudu normaalolukorras 50:50 ning on võimeline muutuma kuni 25:75 või 75:25. Torsendiffer ehk pöördemomendi tundlik differ vajab toimimiseks aga pöördemomenti mõlemal poolel, seega kui 1 ratas õhku tõsta (eeldusel, et nii esi- kui tagadiffer on avatud), siis ei liigu auto kuhugi ja keerutab seda ühte ülestõstetud ratast. Vana Coupe Quattro on ses suhtes hea masin, et tal on 3 avatud difrit, millest keskmine ja tagumine on manuaalselt lukustatavad, st. ainus võimalus, et auto ei liigu paigast on see kui maad puudutab ainult 1 esiratas. Kõigil muudel juhtudel läheb lukus difritega auto liikvele. Näiteks mul läks ükskord esimese pooltelje ots puruks ja auto jäi seisma - panin keskdifri lukku ja sõitsin tagaveolise Audiga :) parandusse...
[url=http://www.hot.ee/zernask]Liikurid[/url]
kristjan
Postitusi: 6
Liitunud: 09.02.2005 10:23

Postitus Postitas kristjan »

Silwer kirjutas:Ja uuematel Audidel ei ole minu teada taga torsenit. On tavaline lahtine differ ja veojõudu jagatakse läbilibiseva ratta pidurdamisega.
Tere,

natsa offtopic aga mitte eriti, kui huvitab millised 4WD skeemid on läbi aegade VW-Audi masinatele pandud, siis siin on inffi:

http://www.daniil.dds.nl/skoda/vag-4wd-types.html

kristjan
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Joel kirjutas:... seega kui 1 ratas õhku tõsta (eeldusel, et nii esi- kui tagadiffer on avatud), siis ei liigu auto kuhugi ja keerutab seda ühte ülestõstetud ratast...
See jutt on küll BS. Torsen on jah torque sensing see tähendab et jõud kantakse rattale millel on parem pidamine. Et kui ühe ratta üles tõstad siis see ratas mis maas on, hakkab vedama. Kui ülestõstetud ratas ringi käib on tegu avatud difriga, mis on enamustel autodel.
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

godzila kirjutas:
Joel kirjutas:... seega kui 1 ratas õhku tõsta (eeldusel, et nii esi- kui tagadiffer on avatud), siis ei liigu auto kuhugi ja keerutab seda ühte ülestõstetud ratast...
See jutt on küll BS. Torsen on jah torque sensing see tähendab et jõud kantakse rattale millel on parem pidamine. Et kui ühe ratta üles tõstad siis see ratas mis maas on, hakkab vedama. Kui ülestõstetud ratas ringi käib on tegu avatud difriga, mis on enamustel autodel.
Sa natuke mõtle oma jutu üle ikka järgi või uuri maad enne kui tõukama kukud. Oman nimelt ise Audi B4 quattrot millel on keskel torsen differ ja kui sa ükskõik mis ratta õhku tõstad seisab auto lihtsalt kohapeal. Tagaratta puhul aitab difrilukk, kuid esiratta puhul pole muud kui mängi ise piduriga kui just veojõukontrolli pole.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Mnjah et töötada saaks peavad mõlemad rattad veerema, seega tekitasin järjekordselt segadust. Vähemalt enam ma oma viga ei korda.

Torseni kohta http://www.flashoffroad.com/features/To ... _works.htm

Head lugemist. Kui vaja võin tõlkida ka.
jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas jk »

Natuke erinevate LSD kirjeldusi ja võrdlusi:
http://kmhafer.datsun510.com/Subaru.htm ... what%20are
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Vasta