4WD veoskeem
4WD veoskeem
Kuna teise autoteemat ristustada ei tahaks enam siis teeme uue teema.
Et tuli siis päevakorda selline asi nagu 4WD dynostend ja siis 4WD mõõtmine vaid ühelt sillalt.
Audi puhul on vanematel mudelitel kasutatud vabasid diferentsiaale ja salongis on valida lisaks keskdifrilukk ja tagadifrilukk. Uuematel hakati kasutama torsen difreid keskel mis siis peaks automaatselt seda jõudu jagama esi ja tagatelje vahel. Jutud räägivad et audil peaks see veojõud jaotuma 30/70 või vastupidi 70/30 vahemikus ja liigutatakse siis vastavalt vajadusele. Kuid ise kodus tehtud test näitab natuke teist, kui nüüd üks tagaratas õhku tõsta hakkab see vabalt õhus ringi käima, natuke nagu tahaks auto ka liikuma hakata, kuid ei julgenud tungi peal seda gaasi hullult anda, kuid siduri sain täiesti lahti. Nüüd tagasild manuaalselt seest lukku ja jääb tagaratas seisma, sest tahetakse ju teist ka kaasa vedada. Kuid kui nüüd esiratas ülesse tõsta, siis enam tagasilla lukk ei aita, masin seisab kohapeal ja esiaratas käib vabalt ringi... mis peaks tähendama et vedu jaotatakse 0/100, 100/0?
Kusjuures V8 audidel on ka taga juba torsendiffer ja lülitit enam polegi ja sama peaks olema ka kõige uuematel.
Suuremalt jaolt käib minu jutt praegu siis alla 1994a masinate kohta, sest uuematega pole kokkupuudet olnud.
Et tuli siis päevakorda selline asi nagu 4WD dynostend ja siis 4WD mõõtmine vaid ühelt sillalt.
Audi puhul on vanematel mudelitel kasutatud vabasid diferentsiaale ja salongis on valida lisaks keskdifrilukk ja tagadifrilukk. Uuematel hakati kasutama torsen difreid keskel mis siis peaks automaatselt seda jõudu jagama esi ja tagatelje vahel. Jutud räägivad et audil peaks see veojõud jaotuma 30/70 või vastupidi 70/30 vahemikus ja liigutatakse siis vastavalt vajadusele. Kuid ise kodus tehtud test näitab natuke teist, kui nüüd üks tagaratas õhku tõsta hakkab see vabalt õhus ringi käima, natuke nagu tahaks auto ka liikuma hakata, kuid ei julgenud tungi peal seda gaasi hullult anda, kuid siduri sain täiesti lahti. Nüüd tagasild manuaalselt seest lukku ja jääb tagaratas seisma, sest tahetakse ju teist ka kaasa vedada. Kuid kui nüüd esiratas ülesse tõsta, siis enam tagasilla lukk ei aita, masin seisab kohapeal ja esiaratas käib vabalt ringi... mis peaks tähendama et vedu jaotatakse 0/100, 100/0?
Kusjuures V8 audidel on ka taga juba torsendiffer ja lülitit enam polegi ja sama peaks olema ka kõige uuematel.
Suuremalt jaolt käib minu jutt praegu siis alla 1994a masinate kohta, sest uuematega pole kokkupuudet olnud.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Torsendiffer jaotab veojõudu normaalolukorras 50:50 ning on võimeline muutuma kuni 25:75 või 75:25. Torsendiffer ehk pöördemomendi tundlik differ vajab toimimiseks aga pöördemomenti mõlemal poolel, seega kui 1 ratas õhku tõsta (eeldusel, et nii esi- kui tagadiffer on avatud), siis ei liigu auto kuhugi ja keerutab seda ühte ülestõstetud ratast. Vana Coupe Quattro on ses suhtes hea masin, et tal on 3 avatud difrit, millest keskmine ja tagumine on manuaalselt lukustatavad, st. ainus võimalus, et auto ei liigu paigast on see kui maad puudutab ainult 1 esiratas. Kõigil muudel juhtudel läheb lukus difritega auto liikvele. Näiteks mul läks ükskord esimese pooltelje ots puruks ja auto jäi seisma - panin keskdifri lukku ja sõitsin tagaveolise Audiga
parandusse...

[url=http://www.hot.ee/zernask]Liikurid[/url]
Tere,Silwer kirjutas:Ja uuematel Audidel ei ole minu teada taga torsenit. On tavaline lahtine differ ja veojõudu jagatakse läbilibiseva ratta pidurdamisega.
natsa offtopic aga mitte eriti, kui huvitab millised 4WD skeemid on läbi aegade VW-Audi masinatele pandud, siis siin on inffi:
http://www.daniil.dds.nl/skoda/vag-4wd-types.html
kristjan
See jutt on küll BS. Torsen on jah torque sensing see tähendab et jõud kantakse rattale millel on parem pidamine. Et kui ühe ratta üles tõstad siis see ratas mis maas on, hakkab vedama. Kui ülestõstetud ratas ringi käib on tegu avatud difriga, mis on enamustel autodel.Joel kirjutas:... seega kui 1 ratas õhku tõsta (eeldusel, et nii esi- kui tagadiffer on avatud), siis ei liigu auto kuhugi ja keerutab seda ühte ülestõstetud ratast...
Sa natuke mõtle oma jutu üle ikka järgi või uuri maad enne kui tõukama kukud. Oman nimelt ise Audi B4 quattrot millel on keskel torsen differ ja kui sa ükskõik mis ratta õhku tõstad seisab auto lihtsalt kohapeal. Tagaratta puhul aitab difrilukk, kuid esiratta puhul pole muud kui mängi ise piduriga kui just veojõukontrolli pole.godzila kirjutas:See jutt on küll BS. Torsen on jah torque sensing see tähendab et jõud kantakse rattale millel on parem pidamine. Et kui ühe ratta üles tõstad siis see ratas mis maas on, hakkab vedama. Kui ülestõstetud ratas ringi käib on tegu avatud difriga, mis on enamustel autodel.Joel kirjutas:... seega kui 1 ratas õhku tõsta (eeldusel, et nii esi- kui tagadiffer on avatud), siis ei liigu auto kuhugi ja keerutab seda ühte ülestõstetud ratast...
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Mnjah et töötada saaks peavad mõlemad rattad veerema, seega tekitasin järjekordselt segadust. Vähemalt enam ma oma viga ei korda.
Torseni kohta http://www.flashoffroad.com/features/To ... _works.htm
Head lugemist. Kui vaja võin tõlkida ka.
Torseni kohta http://www.flashoffroad.com/features/To ... _works.htm
Head lugemist. Kui vaja võin tõlkida ka.
Natuke erinevate LSD kirjeldusi ja võrdlusi:
http://kmhafer.datsun510.com/Subaru.htm ... what%20are
http://kmhafer.datsun510.com/Subaru.htm ... what%20are
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5