Ja eesmärk on puhtalt voolavuse parandamine või ökonoomsus?
Voolu kiirus pinnal läheneb nullile ja toru keskosas on ta maksimaalne.
Karedamal pinnal tekib n.ö. paksem seisev õhukiht (täis väikseid keeriseid) - seega mootrisse voolavale õhule "tundub" toru peenem. Peenemas torus tekib vaakum (takistus) väiksema õhuvoolu juures, samas sa ju ei tea kas see tekib 100 või 1000hj juures.
Ütleme, kui ehitad mootorit plaaniga 300hj ja tead, et toruläbimõõt on neil üksikutel maxvõimsus-hetkedel juba piirav (hammustab mõne hj ära), siis võiksid pinna teha siledama või toru jämedama - ja kaotad voolukiiruses 99.9% ajast, kui sa parasjagu ei kasuta seda 300hj. Voolukiirus on oluline näiteks selleks, et kui kolb liigub SL takti ajal üles ja üritab veel lahti oleva SL-klapi vahelt segu välja tagasi lükata, siis kiirelt (loe: peenem toru) pordist peale voolav õhk surub vastu kuni ideaal olukorras õhk seiskub klapipesa kohal täpselt selle sulgumise hetkel.
Kui teooria on kuiv siis.... S2000 torud ja pordid pole väga jämedad

Ja 1bariga võiks sealt ilusti 500hj voolata.
Peale selle on see seisev-turbulentne õhukiht eriti oluline mootori pool pihustit, kuna see takistab kütusel toru pinnale jõudmist ja seal selle kondenseerumist, mis tähendab, et silindrisse tilgub kütus, ja aurustumata kütus teatavasti ei põle.
Ma igaksjuhuks soovitaks sul jätta pihustitest alates kare pind, kasvõi karesta 100se paberiga - mingeid 1mm kõrgeid muhke pole vast vaja.
sry, aga olen portind vaid ühte kaant, ja seegi pole veel käiku läinud.