Sisselase - kas sile või karvane?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Sisselase - kas sile või karvane?

Postitus Postitas kilplane »

et siis kas sisselase (kolle, kaas jne) peaks olema sileda seinaga või pigem kare? sile, et libiseb :D aga karvane, et pidi õhus pööriseid tekitama ja seega küte paremini segunema/põlema.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Ja eesmärk on puhtalt voolavuse parandamine või ökonoomsus?
Voolu kiirus pinnal läheneb nullile ja toru keskosas on ta maksimaalne.
Karedamal pinnal tekib n.ö. paksem seisev õhukiht (täis väikseid keeriseid) - seega mootrisse voolavale õhule "tundub" toru peenem. Peenemas torus tekib vaakum (takistus) väiksema õhuvoolu juures, samas sa ju ei tea kas see tekib 100 või 1000hj juures.
Ütleme, kui ehitad mootorit plaaniga 300hj ja tead, et toruläbimõõt on neil üksikutel maxvõimsus-hetkedel juba piirav (hammustab mõne hj ära), siis võiksid pinna teha siledama või toru jämedama - ja kaotad voolukiiruses 99.9% ajast, kui sa parasjagu ei kasuta seda 300hj. Voolukiirus on oluline näiteks selleks, et kui kolb liigub SL takti ajal üles ja üritab veel lahti oleva SL-klapi vahelt segu välja tagasi lükata, siis kiirelt (loe: peenem toru) pordist peale voolav õhk surub vastu kuni ideaal olukorras õhk seiskub klapipesa kohal täpselt selle sulgumise hetkel.

Kui teooria on kuiv siis.... S2000 torud ja pordid pole väga jämedad :) Ja 1bariga võiks sealt ilusti 500hj voolata.

Peale selle on see seisev-turbulentne õhukiht eriti oluline mootori pool pihustit, kuna see takistab kütusel toru pinnale jõudmist ja seal selle kondenseerumist, mis tähendab, et silindrisse tilgub kütus, ja aurustumata kütus teatavasti ei põle.

Ma igaksjuhuks soovitaks sul jätta pihustitest alates kare pind, kasvõi karesta 100se paberiga - mingeid 1mm kõrgeid muhke pole vast vaja.
sry, aga olen portind vaid ühte kaant, ja seegi pole veel käiku läinud.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kilplane »

aga et siis mis maalt sisselase karvane siis peaks olema? kas sissepritse ei pihusta otse põlemiskambrisse? või japsidel pihustab poole tee peal porti või? :oops:
KillFrenzy
Postitusi: 110
Liitunud: 21.08.2005 14:17

Postitus Postitas KillFrenzy »

Enamus pritsed pihustavad jah kas kollesse või sisselaske porti. Otse sisse pritseks nimetatakse seda mis otse põlemiskambrisse pihustab. VAG'i TSI mootorid ja osad uuemad BMW'd sellega varustatud.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

kilplane kirjutas:aga et siis mis maalt sisselase karvane siis peaks olema? kas sissepritse ei pihusta otse põlemiskambrisse? või japsidel pihustab poole tee peal porti või? :oops:
Mis tähtsus sel küsimusel on kui sa pole oma silmaga mootorit näinud :) ? 99.5% sissepritsega bensiinimootoritest pihustab SL-kollektorist SL-pordi suunas - sõltub kui laialt pihustab, aga üldiselt ei tohiks "juga" toru seina puutuda enne kui pordis. Tõmba toru peegliks ja port 100se üle.
Karvane? Plaanid vana kasuka ära lõhkuda? Kata siis juba torud seest hai naha või pistriku-sulgedega, saab vähe libedam... :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kilplane »

näind ja nokkinud küll ant et karburaatoreid.
Vasta