Vaakumiga boosti juhtimine
Postitatud: 30.09.2009 0:14
Tekkis mõte.
Võtame tavalise ühekambrilise heitklapi aktuaatori. Puurime aktuaatori kambrisse väikse augu ja laseme sinna vaakumi sisse (näiteks pidurivõimendist).
Tulemus võiks olla kiirem spool ja parem rõhu hoidmine seda eriti: nõrga aktuaatori vedru, suht kõrge TIP'i ja MBC'ga.
Olukord - tahame hoida 1bar, aga stock vedru on 0.7bar peal koos ja WG lahti, ning WG hakkas avanema juba 0.4bar pealt - spool kehv rõhk väike.
Paneme vahele tavalise MBC (kuul-vedru) ja keerame selle jäikuse nii, et max boost oleks 1bar... Rõhk kõrgem, aga MBC lekib ikka nii palju, et kasvõi TIP (turbiini sisend rõhk) praotab WG varem kui vaja, mistõttu spool natuke venib, ning peale seda võib tulla spaik (spooli lõpus hetkeline soovitust kõrgem rõhk) enne kui rõhk 1bar peal enam vähem stabiliseerub. Ning on oht, et kui rõhk hakkab langema, siis MBC sulgub, aga WG membraan jääb täidetuks rõhuga, mistõttu boost kukub veelgi.
(MBC'de lekkimise tõestuseks on tähelepanek, et boosti tõstes paraneb ka spool.)
Nüüd aga teemas välja pakutud süsteemiga. Vaakum hoiab WG klappi kõvasti (50KPA vms) kinni, nii et väike TIP ega suvalised pulsid kollektoris ei pane veel membraani vedrut kokku tõmbuma. Isegi kui MBC juba lekib ja täidab aktuaatori-kambrit - pole seal ülerõhku ja vedru puhkab kuni MBC pilu muutub suuremaks kui vaakumi ots.
Nipp ongi selles, et aktuaatori vaakumi ots peab olema boosti otsast kordi väiksem. 3x väiksema otsa puhul teeb 50KPa vaakumit 1barise rõhuga membraani absoluutrõhuks 187.5KPa ehk 0.87bar boost.
Peale kirjutamist muidugi meenus, et ma ei tea kuda täpselt 2 kambrilised WG'id töötavad
2 Kambriga saaks kasutada muidugi seda eelist, et boost ei täida vaakumkanistrit/pidurivõimendit vms. Aga selle võib lahendada spets WG-vaakum-potskuga.
Aitäh ka "Garaazile" - nii on pudelil kirjas
Võtame tavalise ühekambrilise heitklapi aktuaatori. Puurime aktuaatori kambrisse väikse augu ja laseme sinna vaakumi sisse (näiteks pidurivõimendist).
Tulemus võiks olla kiirem spool ja parem rõhu hoidmine seda eriti: nõrga aktuaatori vedru, suht kõrge TIP'i ja MBC'ga.
Olukord - tahame hoida 1bar, aga stock vedru on 0.7bar peal koos ja WG lahti, ning WG hakkas avanema juba 0.4bar pealt - spool kehv rõhk väike.
Paneme vahele tavalise MBC (kuul-vedru) ja keerame selle jäikuse nii, et max boost oleks 1bar... Rõhk kõrgem, aga MBC lekib ikka nii palju, et kasvõi TIP (turbiini sisend rõhk) praotab WG varem kui vaja, mistõttu spool natuke venib, ning peale seda võib tulla spaik (spooli lõpus hetkeline soovitust kõrgem rõhk) enne kui rõhk 1bar peal enam vähem stabiliseerub. Ning on oht, et kui rõhk hakkab langema, siis MBC sulgub, aga WG membraan jääb täidetuks rõhuga, mistõttu boost kukub veelgi.
(MBC'de lekkimise tõestuseks on tähelepanek, et boosti tõstes paraneb ka spool.)
Nüüd aga teemas välja pakutud süsteemiga. Vaakum hoiab WG klappi kõvasti (50KPA vms) kinni, nii et väike TIP ega suvalised pulsid kollektoris ei pane veel membraani vedrut kokku tõmbuma. Isegi kui MBC juba lekib ja täidab aktuaatori-kambrit - pole seal ülerõhku ja vedru puhkab kuni MBC pilu muutub suuremaks kui vaakumi ots.
Nipp ongi selles, et aktuaatori vaakumi ots peab olema boosti otsast kordi väiksem. 3x väiksema otsa puhul teeb 50KPa vaakumit 1barise rõhuga membraani absoluutrõhuks 187.5KPa ehk 0.87bar boost.
Peale kirjutamist muidugi meenus, et ma ei tea kuda täpselt 2 kambrilised WG'id töötavad

Aitäh ka "Garaazile" - nii on pudelil kirjas
