1. leht 1-st

Gaasivajutus tühikäigul

Postitatud: 24.09.2009 11:09
Postitas murjam
Tervist!

Tegemist on Nissani CA18DET mootoriga, millele paigaldatud Megasquirt-2 PCB 3.0, mis hetkel veel juhib ainult kütust.

Probleem on sellest, et kui mootor käib tühikäigul (ca 800 rpm) ning vajutada gaasi, ei tõuse pöörded kohe teravalt, vaid hetkeks (pool sekundit maksimaalselt) mootor puterdab, pöörded käivad kuskil 600 peal ära ja alles seejärel reageerib hästi gaasile.

Acceleration enrichment-iga ma eriti veel mänginud ei ole, sest sõites tundub kõik väga ideaalne, olen hoopis muutnud VE-tabeli abil 800rpm-i 60-100kpa kohal segu rikkamaks-lahjemaks. Praegu panin kohe päris rikkaks selles vahemikus ja natuke nagu tuleks paremini tühikäigust välja, kuid mitte ideaalselt.

Milline oleks teoreetiliselt õige kütusekogus/süütenurk tühikäigust välja tulemiseks?
Viga on ilmselt väga suure tõenäosusega hoopis vales süütenurgas sel hetkel (ei me ette tea, mida see stock aju mõtleb)?

Tegelikult juhtub sarnane pöörete kukkumine ka tühikäiku minnes, käiguga pidurdamise pealt, näiteks. "Over-run fuel cut"-i tehakse 1100rpm-ist kõrgemal.

Aitäh!
Mikk

Postitatud: 24.09.2009 11:27
Postitas Mihkel
Probleem suure tõenäosusega ikkagi acceleration enrichment-is.
Over-run tehakse tavaliselt tehaseautodel tunduvalt kõrgemal, kui 1100rpm.
Kõige hullem on over-run panna linnakiirusel täpselt sinna pööretevahemiku, kus tavaliselt sõidad, siis tekib meeldiv jõnksutamine.

Postitatud: 24.09.2009 11:55
Postitas hents99
+ ma olen täheldanud seda ka tühikäigumootori tööst sõltuvalt.
Ehk kui hästi on välja timmitud tühikäigumootor.

Mul oli säärane probleem ilma tühikäigumootorita, siis tahtis ka jõnksuga pöördesse minna. Nüüd tühikäigumootor korralikult järel ja ei jõnsuta enam.

Postitatud: 24.09.2009 13:17
Postitas murjam
hents99 kirjutas:ma olen täheldanud seda ka tühikäigumootori tööst sõltuvalt.
Ehk kui hästi on välja timmitud tühikäigumootor.

Mul oli säärane probleem ilma tühikäigumootorita, siis tahtis ka jõnksuga pöördesse minna. Nüüd tühikäigumootor korralikult järel ja ei jõnsuta enam.
See ilmselt probleemi põhjustabki. Mul hetkel pole tühikäigumootorit üldse.
Oskab keegi selgitada, mismoodi see vaakum siis seal mängib, et selline jõks tekib ja millised oleksid võimalikud lahendused?

Postitatud: 24.09.2009 13:23
Postitas Mihkel
Mul E30-nega oli sama keiss bi-metall tühikäiguklapiga, et tõmbas hinge kinni.
Nüüd Sierral oli algul sama jama aga siis vist ei olnud veel tühikäigumootor ilusti paika sätitud.
Igatahes nüüd käib päris hästi pöördesse, muutsin ainult acc. enr. settinguid veidi.

Postitatud: 04.10.2009 14:06
Postitas Astrona
Sul on accEnrich ikkagi peale keeratud aga sa lihtsalt ise pole seda muutnud? Tundub, et tõmbab hetkeks täis. Kui kiirenduspumba effekt on progemata, siis on see täiesti loomulik.

Peale selle vaata ka 800RPM 100KPa süüde poleks liiga varajane ja et seal segu ok oleks.
WB järgi üsna raske seda timmida, kuna ülerikastuse korral näitab vahelejätmise tõttu lahjat segu. Lihtsalt mängi parameetritega. Aja asi tühikäigul paika, aga siis hiljem käiguga sõites jälgi segu ja timmi üle, kuna tühikäigul paarutamine pole ju oluline.

Postitatud: 04.10.2009 21:13
Postitas Moss
Mihkel kirjutas: Kõige hullem on over-run panna linnakiirusel täpselt sinna pööretevahemiku, kus tavaliselt sõidad, siis tekib meeldiv jõnksutamine.
Thanks ;) Mu masinal vist ongi see värk. Homme uurin.

Re: Gaasivajutus tühikäigul

Postitatud: 04.10.2009 21:45
Postitas taxu
murjam kirjutas:Milline oleks teoreetiliselt õige kütusekogus/süütenurk tühikäigust välja tulemiseks?
Mikk
Mingi Boschi poolt avaldatud väide on selline, et parima tulemuse annab seguvahemik 11...12

Postitatud: 07.10.2009 0:55
Postitas Astrona
Mul on overrun fuel-cut kui >1600RPM ja TPS on tiba üle tühikäigu. Pole probleeme olnud.

Postitatud: 25.10.2009 13:31
Postitas murjam
See mure sai lahendatud. Muudetud acceleration enrichmenti, nagu Mihkel soovitas. Kuigi puterdamisest jäi alguses mulje, et segu on liig-rikas, oli tegelikult probleem ikkagi liiga lahjas segus sel hetkel.

Tänud, kes kaasa mõtlesid!