Mazda RX-7 FC 1.3 Turbo II S5 `89 - IvarR
Mazda RX-7 FC 1.3 Turbo II S5 `89 - IvarR
Lisan siia siis ühe oma rx7-test millega plaanis lihtsalt ilusate ilmadega sõitma hakata. Ostetud sai 3nädalat tagasi ning mõlemas kambris kompresioon puudus. Seega sai võetud siis olemasolev S4 NA raud (1600km sõitnud) millele sai siis kogu turbokola külge keeratud.
Mootor:
13B NA 6port raudvara streetporditud ning kasutusel 9.0 surveastmega rootorite asemel 9.7 surveastmega rootorid.
13B TII S5 Divided entry väljalaskekollektor
13B TII S5 Divided entry Hitachi HT-18 turbo
13B TII S5 porditud sisselaskekollektor (kanalid 1.5korda suuremad)
13B TII S5 vahejahuti (asendub eesasetusega vahejahuti)
13B TII S5 õlipump
13B TII S5 veepump
13B TII S5 aju
jne...
Väljalase:
Custom 3" downpipe
3" kuni tagasillani ja sealt edasi 2.5" otseläbi.
Käigukast:
5 käiku orginaal (piisav kuni 600hj)
Tehase LSD differ (piisav kuni 600hj)
Veermik:
V-Maxx -35mm madaldusvedrud
Pidurid:
Ferodo klotsid ja S5 4kolviga sadulad ees
Salong:
Turbo II musta värvi sportsisu
Välimus:
Turbo II bodykit
Rehvid ja veljed:
17" Rial Viper valuveljed
225/45R17 Rehvid
Mootor:
13B NA 6port raudvara streetporditud ning kasutusel 9.0 surveastmega rootorite asemel 9.7 surveastmega rootorid.
13B TII S5 Divided entry väljalaskekollektor
13B TII S5 Divided entry Hitachi HT-18 turbo
13B TII S5 porditud sisselaskekollektor (kanalid 1.5korda suuremad)
13B TII S5 vahejahuti (asendub eesasetusega vahejahuti)
13B TII S5 õlipump
13B TII S5 veepump
13B TII S5 aju
jne...
Väljalase:
Custom 3" downpipe
3" kuni tagasillani ja sealt edasi 2.5" otseläbi.
Käigukast:
5 käiku orginaal (piisav kuni 600hj)
Tehase LSD differ (piisav kuni 600hj)
Veermik:
V-Maxx -35mm madaldusvedrud
Pidurid:
Ferodo klotsid ja S5 4kolviga sadulad ees
Salong:
Turbo II musta värvi sportsisu
Välimus:
Turbo II bodykit
Rehvid ja veljed:
17" Rial Viper valuveljed
225/45R17 Rehvid
Viimati muutis IvarR, 20.04.2010 15:08, muudetud 6 korda kokku.
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Võistlusautode ehitus.
Saadavusega on nii , et saksast võib neid tuua kuid enamustel on kohe mootoriremont ka ees.mall0c kirjutas:mmmõnus :D Üks lemmikumaid autosid Mazdalt. See kerekuju on lihtsalt nii super, imo kordi kõvem, kui uuem mudel.
Mis selliste autode hinnaklass üldse on ja saadavus?
Mina sain 1600km sõitnud mootoriga S4 NA (kere vajab keevitust) kätte ca 50K (täpset nr ei avalikusta) eest.
Turbokas millel mootoris surve puudus, kere jäänud saksas hiidrahe alla ning kõrvalistuja poolel on väiksed mõlgikesed kuid roostet pole. Samuti oli värv pleekinud. Hind ca 20K (täpset nr ei avalikusta).
Lisaks veel jupid jne siis peaks arvestama ca 100K kui soovid ühte korralikku stock autot.
Varuosi Eestist saada lootusetu(tihendikompl mootorile 55K), samuti ka korralikku mineraalõli.
Kõige mõttekam osta juppe Usa foorumitest või tellida Ebay-st.
Sõitmise kohapealt on funni rohkem kui sama HJ-ga kolbmootori puhul. Samuti kui on korralik mootor siis orginaal rauaga võimalik ka 500hj saavutada. 2gen puhul on mootor+käigukast jne tugevam kui 3gen omad.
Kuna eestis müüdav kütus pole just parimate hulgas siis mina kasutan premix-i ehk siis 100:1 segan bensu/mineraalõli.
IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Võistlusautode ehitus.
Usas oli just sama põlvkond ülipopulaarne. Sealt peaks tõesti juppe lihtsalt saama.
Euroopasse toodeti neid vähem. Wiki ütleb, et kokku seda põlvkonda 13B mootoriga on 272K tk. Samas uusi varuosi mootorile vist üldse enam saada polegi?
Välimus on (Y) ja vankelmootori sound on muusika kõrvadele
Edu projetkiga.
Euroopasse toodeti neid vähem. Wiki ütleb, et kokku seda põlvkonda 13B mootoriga on 272K tk. Samas uusi varuosi mootorile vist üldse enam saada polegi?
Välimus on (Y) ja vankelmootori sound on muusika kõrvadele

Edu projetkiga.
MKIV For Life!
Arki andmetega on mul ainukene Turbomootoriga 2gen isend Eestis. Vabalthingavaid on veel mõni peale minu oma. Sõitvaid vabalthingavaid rootormootoriga on 2tk.
1gen omasid on rohkem ning 3gen turbokaid on ka registris mõned.
OEM ehk tehase juppe tutikaid on ikka saada kuid hinnad on elukirved.
IvarR
1gen omasid on rohkem ning 3gen turbokaid on ka registris mõned.
OEM ehk tehase juppe tutikaid on ikka saada kuid hinnad on elukirved.
IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Võistlusautode ehitus.
www.rhdjapan.com Seal regad ära, siis näitab hinda koos Eestisse saatmisega. Hind muidugi kallim, kui ntx aasta tagasi, kuid valik on suur ja firma usaldusväärne.IvarR kirjutas: OEM ehk tehase juppe tutikaid on ikka saada kuid hinnad on elukirved.
IvarR
Mhmh seal on isegi kallimad hinnad kui Usast võtta.RFL kirjutas:www.rhdjapan.com Seal regad ära, siis näitab hinda koos Eestisse saatmisega. Hind muidugi kallim, kui ntx aasta tagasi, kuid valik on suur ja firma usaldusväärne.IvarR kirjutas: OEM ehk tehase juppe tutikaid on ikka saada kuid hinnad on elukirved.
IvarR
Usas on selline hea firma nagu atkins rotary kes pakub parimate hindadega oem juppe.
IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Võistlusautode ehitus.
Et siis vahepeal erilisi muudatusi pole olnud, vaevlesin terviseprobleemidega ja pidasin jaane jne.
Tõestuseks mõned pildid
:






Nüüd peaks siis võtma ja suure sitakihi maha pesema autolt ning ära poleerima ning mõned värviparandused tegema. Samuti ka kapoti alt puhtamaks ja rohkem korda ning lõplikult asja kokku panema.
Ootel on:
Vedrustus
3" väljalase
WB + kontroller
Sisselase
Veljed
jne.
IvarR
Tõestuseks mõned pildid







Nüüd peaks siis võtma ja suure sitakihi maha pesema autolt ning ära poleerima ning mõned värviparandused tegema. Samuti ka kapoti alt puhtamaks ja rohkem korda ning lõplikult asja kokku panema.
Ootel on:
Vedrustus
3" väljalase
WB + kontroller
Sisselase
Veljed
jne.
IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Võistlusautode ehitus.
Uuendaks ka siis teemat vahepeal.
Tehtud sai:
3" downpipe ning sirge toru kuni tagumise sillani ja sealt edasi on stock 2x2.5". Sellega sai tegelikult põrutud kuna rootormootori väljalase on kõvasti kuumem kui kolbmootori oma ning materjal mis muude autode puhul on vastu pidanud hakkas rootori tempide juures ise painduma.
JAW WB lambda+kontroller (jah kalibreerisin ära mitte ei pannud lampi külge). WB sai pandud 1.4m kaugusele turbost. Muidu lihtsalt sulab ära nagu näha on olnud. Segu on kohapeal käies 12.4-13.1 ja rõhualas 11.2-11.4. Võiks tegelt rohkem safe olla.
Uued veljed alla kruvitud, pole küll päris see mis soovisin aga arvestades hinda siis hetkel käib kah.

Samuti sai alla pandud ka V-Maxxi madaldusvedrud (coile tänavasõiduks ei taha)

Tänu rehvidele ja vedrustusele ma loodan et saab jõu lõpuks maha ka. Siiani on kõik sõidud tehtud orginaalmõõdus rehvidega ning lihtsalt pole pidamist kui turbo taha tuleb. Eks paistab. Sept alguses peaks ülevaatuse ka ära tegema ning siis saab tänavale sõitma.
Testimist on ootamas Rteki stage 1.8 ajumod ning uued pihustid (4x900cc)
IvarR
Tehtud sai:
3" downpipe ning sirge toru kuni tagumise sillani ja sealt edasi on stock 2x2.5". Sellega sai tegelikult põrutud kuna rootormootori väljalase on kõvasti kuumem kui kolbmootori oma ning materjal mis muude autode puhul on vastu pidanud hakkas rootori tempide juures ise painduma.
JAW WB lambda+kontroller (jah kalibreerisin ära mitte ei pannud lampi külge). WB sai pandud 1.4m kaugusele turbost. Muidu lihtsalt sulab ära nagu näha on olnud. Segu on kohapeal käies 12.4-13.1 ja rõhualas 11.2-11.4. Võiks tegelt rohkem safe olla.
Uued veljed alla kruvitud, pole küll päris see mis soovisin aga arvestades hinda siis hetkel käib kah.

Samuti sai alla pandud ka V-Maxxi madaldusvedrud (coile tänavasõiduks ei taha)

Tänu rehvidele ja vedrustusele ma loodan et saab jõu lõpuks maha ka. Siiani on kõik sõidud tehtud orginaalmõõdus rehvidega ning lihtsalt pole pidamist kui turbo taha tuleb. Eks paistab. Sept alguses peaks ülevaatuse ka ära tegema ning siis saab tänavale sõitma.
Testimist on ootamas Rteki stage 1.8 ajumod ning uued pihustid (4x900cc)
IvarR
Viimati muutis IvarR, 27.08.2009 10:09, muudetud 1 kord kokku.
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Võistlusautode ehitus.
Kaks varianti on kusjuures, kas lihtsalt buzzer ära nullida spidoblokis ning kaotada samas ka shift-buzzer, õlisurve buzzer, õlitaseme buzzer ehk kõik võimalikud ohutusteavitused. Või siis minna ja osta s5 uus spidoblokk. Hetkel üritan ebayst leida uut spidokat või siis lihtsalt plaati.mart154 kirjutas:Sa oma "mesilase suminast" salongis said lahti või sõidad ikka veel pinina saatel?
IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Võistlusautode ehitus.
Vahepeal sai siis imekombel "mesilase suminast" lahti ning aju pole enam Safe-Mode peal. Jahutusvedeliku kontrollsüsteem paranes ise ära miskitpidi.
Sai siis ka sõita natukene proovitud enne kui talveunne auto sai pandud. Auto liigub meeldivalt edasi ning kiirendades oli ka 3käigu alguses pidamiseprobleeme. Leeke loobib igal käiguvahetusel. Kahju ainult et lag on olematu ning ei ole labidaga selga tunnet mis enamustel turboautodel olemas on kuid samas tänavaautole parem lahendus vast kui seda effekti pole.
Lõpetaks hooaja siis ka pildiga:

IvarR
Sai siis ka sõita natukene proovitud enne kui talveunne auto sai pandud. Auto liigub meeldivalt edasi ning kiirendades oli ka 3käigu alguses pidamiseprobleeme. Leeke loobib igal käiguvahetusel. Kahju ainult et lag on olematu ning ei ole labidaga selga tunnet mis enamustel turboautodel olemas on kuid samas tänavaautole parem lahendus vast kui seda effekti pole.
Lõpetaks hooaja siis ka pildiga:

IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Võistlusautode ehitus.