1. leht 1-st

Metallist plokikaane tihendi pingutamine ?

Postitatud: 26.04.2009 22:54
Postitas Veix88
Kas metallist plokikaane tihend tuleb kohe õige jõuga kinni keerata, või peab veel pärast peale pingutama, kui mootor on soojaks aetud ? Tihendiks on cometic ja mootor on opeli c20xe.

Postitatud: 26.04.2009 23:41
Postitas Marko
Opel c20xe / c20let puhul on soovitatud ARP poltidega 130NM pingutada.

Postitatud: 27.04.2009 0:01
Postitas Veix88
Seda jh, ei kasuta ARP polte. Nii et phmt tuleb siis plokaan metallist tihendi puhul kohe õige jõuga kinni keerata, ning hiljem ei pea uuesti pingutama, kui mootor on soojaks lastud ?`

Postitatud: 27.04.2009 0:17
Postitas Mihkel
Vaata näiteks kuidas tehas ette näeb. Stock poltidega võid vast sellest lähtuda, kui tihendi endaga õpetust kaasa ei tulnud.

Postitatud: 27.04.2009 0:23
Postitas stryk3r
Marko kirjutas:Opel c20xe / c20let puhul on soovitatud ARP poltidega 130NM pingutada.
kas X20XEV sama palju 130NM???

Postitatud: 27.04.2009 0:31
Postitas Marko
Originaal poltidega (pane uued) pinguta jah nii nagu tehas ette näeb, need võivad muidu venima hakata. C20xev kohta ei tea kuid ARP ütleb kui ei kasuta nende keermepastat siis 130NM ja kui pastat kasutatakse siis võib 110NM pingutada. Enda masinatel olen selle pasta pannud ja 130NM`ga kaane kinni tõmmanud. Pakun, et mõlemal mootoril ühine pingutus skeem.

Postitatud: 29.04.2009 8:31
Postitas pr8
Meil on olnud Cometicu ja Fel Pro MLS tihendeid vast 5'l mootoril. Probleeme ei mäleta.

Kolme ringiga kinni tõmmatud, tähtis, et viimane oleks eelmisest oma +30 Nm ja ühe liigutusega, muidu hõõrdejõud võib liiga vara kliki teha.

Peale käivitamist pole kunagi üle pingutanud ühelgi mootoril...

Postitatud: 29.04.2009 17:22
Postitas cthen
pr8 kirjutas:Meil on olnud Cometicu ja Fel Pro MLS tihendeid vast 5'l mootoril. Probleeme ei mäleta.

Kolme ringiga kinni tõmmatud, tähtis, et viimane oleks eelmisest oma +30 Nm ja ühe liigutusega, muidu hõõrdejõud võib liiga vara kliki teha.

Peale käivitamist pole kunagi üle pingutanud ühelgi mootoril...
Hetkel nii kinni:
STAGE 1---25 LB/FT 34NM
STAGE 2---42 LB/FT 56NM
STAGE 3---59 LB/FT 79NM
STAGE 4---75 LB/FT 100NM

Miks peab olema vähemalt 30nm ?

Postitatud: 29.04.2009 19:56
Postitas mulk
Alla 30nm momenti lisades ei ole võtmele lisatud moment piisavalt suur, et ületada poldi (mutri) pea ja seibi/kaane ja ka keerme hõõrdumisjõudu, et saavutada see lisa 30nm pingutust.
Näiteks ARP poltidel on ette nähtud ARP rasv ja plokikaane järelpingutusel (mootor kuumaks, täielikult jahtunuks tsükli järel) avatakse polt u. veerand kuni pool ringi, ning seejärel uuesti momenti, ps. olgugi, et moment on sama, mis mootori koostamisel, läheb mutter umbes võtme paksuse jagu rohkem kinni. :shock:
Originaal poltide puhul järelpingutust pole. Jutt audi 20vt R5 mootorist, originaal metalltihendiga.