Metallist plokikaane tihendi pingutamine ?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Veix88
Postitusi: 34
Liitunud: 19.11.2008 14:21
Asukoht: Rakvere

Metallist plokikaane tihendi pingutamine ?

Postitus Postitas Veix88 »

Kas metallist plokikaane tihend tuleb kohe õige jõuga kinni keerata, või peab veel pärast peale pingutama, kui mootor on soojaks aetud ? Tihendiks on cometic ja mootor on opeli c20xe.
Marko
Postitusi: 760
Liitunud: 02.02.2005 17:43

Postitus Postitas Marko »

Opel c20xe / c20let puhul on soovitatud ARP poltidega 130NM pingutada.
Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
Veix88
Postitusi: 34
Liitunud: 19.11.2008 14:21
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Veix88 »

Seda jh, ei kasuta ARP polte. Nii et phmt tuleb siis plokaan metallist tihendi puhul kohe õige jõuga kinni keerata, ning hiljem ei pea uuesti pingutama, kui mootor on soojaks lastud ?`
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Vaata näiteks kuidas tehas ette näeb. Stock poltidega võid vast sellest lähtuda, kui tihendi endaga õpetust kaasa ei tulnud.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
stryk3r
Postitusi: 198
Liitunud: 30.09.2006 1:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas stryk3r »

Marko kirjutas:Opel c20xe / c20let puhul on soovitatud ARP poltidega 130NM pingutada.
kas X20XEV sama palju 130NM???
Marko
Postitusi: 760
Liitunud: 02.02.2005 17:43

Postitus Postitas Marko »

Originaal poltidega (pane uued) pinguta jah nii nagu tehas ette näeb, need võivad muidu venima hakata. C20xev kohta ei tea kuid ARP ütleb kui ei kasuta nende keermepastat siis 130NM ja kui pastat kasutatakse siis võib 110NM pingutada. Enda masinatel olen selle pasta pannud ja 130NM`ga kaane kinni tõmmanud. Pakun, et mõlemal mootoril ühine pingutus skeem.
Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Meil on olnud Cometicu ja Fel Pro MLS tihendeid vast 5'l mootoril. Probleeme ei mäleta.

Kolme ringiga kinni tõmmatud, tähtis, et viimane oleks eelmisest oma +30 Nm ja ühe liigutusega, muidu hõõrdejõud võib liiga vara kliki teha.

Peale käivitamist pole kunagi üle pingutanud ühelgi mootoril...
cthen
Postitusi: 249
Liitunud: 02.10.2008 18:22
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas cthen »

pr8 kirjutas:Meil on olnud Cometicu ja Fel Pro MLS tihendeid vast 5'l mootoril. Probleeme ei mäleta.

Kolme ringiga kinni tõmmatud, tähtis, et viimane oleks eelmisest oma +30 Nm ja ühe liigutusega, muidu hõõrdejõud võib liiga vara kliki teha.

Peale käivitamist pole kunagi üle pingutanud ühelgi mootoril...
Hetkel nii kinni:
STAGE 1---25 LB/FT 34NM
STAGE 2---42 LB/FT 56NM
STAGE 3---59 LB/FT 79NM
STAGE 4---75 LB/FT 100NM

Miks peab olema vähemalt 30nm ?
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

Alla 30nm momenti lisades ei ole võtmele lisatud moment piisavalt suur, et ületada poldi (mutri) pea ja seibi/kaane ja ka keerme hõõrdumisjõudu, et saavutada see lisa 30nm pingutust.
Näiteks ARP poltidel on ette nähtud ARP rasv ja plokikaane järelpingutusel (mootor kuumaks, täielikult jahtunuks tsükli järel) avatakse polt u. veerand kuni pool ringi, ning seejärel uuesti momenti, ps. olgugi, et moment on sama, mis mootori koostamisel, läheb mutter umbes võtme paksuse jagu rohkem kinni. :shock:
Originaal poltide puhul järelpingutust pole. Jutt audi 20vt R5 mootorist, originaal metalltihendiga.
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Vasta