1. leht 3-st
Õlirõhku vähemaks...
Postitatud: 01.04.2009 17:12
Postitas Astrona
Mis arvate mõttest, et keeraks pumbast õlirõhku vähemaks?
1. õlitus läheb kehvemaks
2. mootoril kergem pumpa ringi ajada
3. pole karta et kõik õli plokikaande pumbatakse ja et siis karter kuivaks jääb
4. pump kestab kauem
Kas pole mitte nii, et õlipump teeb isegi madalal pöördel hoides 3bari piisavalt tööd, ja tegelikult pole ikkagi vaja 7 bari @ 6000-8000RPM?
See pole päris aprilli nali.
Postitatud: 01.04.2009 17:15
Postitas traktorist
oleks minu teha ma võtaks üldse õlipumpa maha siis pole vähemalt õli viga
Postitatud: 01.04.2009 17:26
Postitas Astrona
traktorist kirjutas:oleks minu teha ma võtaks üldse õlipumpa maha siis pole vähemalt õli viga
2. variant on panna teise mootori otsa kah käigukast, millega reguleeriks õlipumba ja geneka kiirust.
Postitatud: 01.04.2009 18:10
Postitas pr8
Ja siis on kepsusaaled kuival ja kepsud pooleks/väljas...
Usakatel näiteks kasutatakse oil restrictor'eid üles mineva õlihulga vähendamiseks.
http://rehermorrison.com/techTalk/24.htm
Postitatud: 01.04.2009 19:17
Postitas Laisu
ma arvasin et mõnivend mind enam üllatada ei suuda oma L... , kuid võta näpust.

Postitatud: 01.04.2009 19:29
Postitas juss
Huvtav küll miks siis paljudel autodel vahetatakse õlipump tootlikuma vastu, mis töötavad suurtel pööretel pikemat aega ja suurel koormusel?
Ennem võta veepump tagant! Veepump asendatakse elektrilisega.
Võib ka veel keneka ära võtta, kui on hea aku!
Postitatud: 01.04.2009 21:51
Postitas ivar
Astrona kirjutas:Kas pole mitte nii, et õlipump teeb isegi madalal pöördel hoides 3bari piisavalt tööd, ja tegelikult pole ikkagi vaja 7 bari @ 6000-8000RPM?
Kas nissanil on originaalis nii kõrge õlirõhk?
Postitatud: 01.04.2009 23:09
Postitas Mihkel
Muidugi võta õlirõhku vähemaks, siis pole vähemalt muret, et sa see hooaeg sõidad ja ongi Tanelil lihtsam

Postitatud: 01.04.2009 23:36
Postitas taxu
Unustatakse ära, et õli mitte ainult ei määri, vaid ka jahutab hõõrdepindu. Ja kui hakata mootoril väänet kasvatama, siis seda enam on jahutust tarvis. Seega mitte vähendama, vaid tõstma pead õlirõhku. Ja ehk ka õli enda jahutust tõhustama.
Postitatud: 01.04.2009 23:43
Postitas Astrona
Stockis on nõutud
* tühikäigul >0,8bar
* 3000RPM 3.5-4.1bar
ehk maanteel 3-4bar ja eks ta 7500rpm juures mingi 7 ette viskab, eriti kuna GT turbodel õli vooli väiksem ja pole ka hüdrotõukureid.
Kui näiteks pump võtab 5hj vähem võimust, võiks 170hp masinaga põhimõtteliselt 7000 asemel 6800 pealt käiku vahetada ilma võimsust kaotamata, ja saalede elu ei pruugigi raskem olla.
Kui rõhu langetamine on lollus võiks arvata, et tõstmine on hea mõte, ja peaksin regulaatorivedrule paksema seibi alla panema. Kuskil on ikkagi mingi kuldne kesktee, et miks tehases kohe 10bar peale pump pole pandud. Võibolla on ikkagi S13 saaleprobleemid sellest, et pumbal suur koormus ja 100000km pärast jääb lahjaks, ja teiseks suure tootlikusega ei jõua õli alla vajuda - enamasti see probleem aga vist pikkades kurvides. Plaaster selllele oleks muidugi lisa-tagasivoolud või väike elektriline pump, mis kaanest karterisse tagasi pumpaks.
tuttav rallisõitja ütles, et hoiab sõiduajal pöörded 6-8vahel ja ainus mis jälgib on, et õli rõhk oleks üle 5bari. Ise plaaniks kah samas vahemikus sõita.
Miks õli tuli süttib mingi 0.5 bari pealt olenematta pööretest, kui näiteks 4.5bar @ 7000RPM on hoopis ohtlikumalt madal surve kui tühikäigul 0.5? Kas pole lihtsalt viitsitud teha "tarka õli-tulukest" ? Hästi ei taha uskuda, kuna kiirusest sõltuva kojameeste rõhu regulaatoriga oli küll vaeva nähtud...

OK
Mis oleks siis ikkagi optimaalne kui sirgel teel 8000 pealt käike vahetada - 4, 5, 6, 7, 8, 9bar?
Arvan, et natuke rõhku tõsta pole ikka paha mõte, kuna määrib ikkagi paremini kõrgemal pöördel, ja kaane kogunev õlikogus peaks 6 pealt 7 peale tõstes kasvama ainult 8%.
1. aprill hakkabki lõppema... aga kui mitte väga tõsiselt võtta, siis on see ikkagi peaaegu arutamist väärt teema.
Postitatud: 02.04.2009 0:11
Postitas Siim
Astrona kirjutas:
See pole päris aprilli nali.
Sa tahad
CA18DET mootoril õlirõhku langetada millega tal niigi on probleeme? Ja see pole nali?

Postitatud: 02.04.2009 0:28
Postitas Astrona
Siim kirjutas:Astrona kirjutas:
See pole päris aprilli nali.
Sa tahad
CA18DET mootoril õlirõhku langetada millega tal niigi on probleeme? Ja see pole nali?

Noh mul polnud probleeme. Võibolla tekib probleem alles peale 10000km sõitmist, kui saaled jms pole päris uued ja kui pump on 100000km rasket elu nähes odava õliga, mida pole 3K tagant vahetatud, juba vähe kulunud, ja kuna tehases sai vedru vähe jäik
Võibolla on süüdi üldse see 9000RPM tahhokas

Ja kindlasti ka masina hind - kui ta maksaks me turul 200000eek, siis suvakülavend ei laseks 20000km sama õliga enne kui edasi müüb.
Kas kellelgi on ligipääsu varuosade numbritele. Huvitaks, kas paar aastat peale tootma hakkamist, kui autosid oli piisavalt testitud, tõstis nissan oma õlipumpadel rõhku, kuna mootorid jooksid kokku. Või on kellelgi andmeid kui tihti vahetati saalesid garantii ajal?
Postitatud: 02.04.2009 0:33
Postitas Siim
ma olen kahe erineva sisuga pumpasi leidnud CA pealt. Esimene oli 1991.a auto peal. Teine 1992.a auto peal. Mõlemad EURO turu omad

Postitatud: 02.04.2009 0:43
Postitas ivar
4.5bar @ 7000RPM ei ole ohtlikult madal surve. Enamus autodel ongi maksimaalne õlirõhk sealkandis ja see saavutatakse juba keskpööretel, rõhuregulaator piirab edasise tõusu.
Ma eriti ei usu, et nissani mootoritel see asi teistmoodi on.
Antud teemast jääb mulle veel mõistmatuks:
juss kirjutas:Huvtav küll miks siis paljudel autodel vahetatakse õlipump tootlikuma vastu, mis töötavad suurtel pööretel pikemat aega ja suurel koormusel?
Milleks on vaja tootlikumat pumpa, kui kõrgetel pööretel läheb juba originaal pumbaga suur osa õlist läbi regulaatorklapi otse karterisse tagasi?
Postitatud: 02.04.2009 1:31
Postitas george16v
Suurtel pööretel hakkab vänt tänu tsentrifugaal jõududele õli väga kiiresti enda seest välja loopima ja sellisel juhul on hea kui pumbast ikka midagi juurde ka tuleb.