Õlirõhku vähemaks...
Õlirõhku vähemaks...
Mis arvate mõttest, et keeraks pumbast õlirõhku vähemaks?
1. õlitus läheb kehvemaks
2. mootoril kergem pumpa ringi ajada
3. pole karta et kõik õli plokikaande pumbatakse ja et siis karter kuivaks jääb
4. pump kestab kauem
Kas pole mitte nii, et õlipump teeb isegi madalal pöördel hoides 3bari piisavalt tööd, ja tegelikult pole ikkagi vaja 7 bari @ 6000-8000RPM?
See pole päris aprilli nali.
1. õlitus läheb kehvemaks
2. mootoril kergem pumpa ringi ajada
3. pole karta et kõik õli plokikaande pumbatakse ja et siis karter kuivaks jääb
4. pump kestab kauem
Kas pole mitte nii, et õlipump teeb isegi madalal pöördel hoides 3bari piisavalt tööd, ja tegelikult pole ikkagi vaja 7 bari @ 6000-8000RPM?
See pole päris aprilli nali.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
-
- Postitusi: 79
- Liitunud: 11.06.2008 18:10
- Asukoht: tallinn
Ja siis on kepsusaaled kuival ja kepsud pooleks/väljas...
Usakatel näiteks kasutatakse oil restrictor'eid üles mineva õlihulga vähendamiseks.
http://rehermorrison.com/techTalk/24.htm
Usakatel näiteks kasutatakse oil restrictor'eid üles mineva õlihulga vähendamiseks.
http://rehermorrison.com/techTalk/24.htm
Muidugi võta õlirõhku vähemaks, siis pole vähemalt muret, et sa see hooaeg sõidad ja ongi Tanelil lihtsam 

Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Unustatakse ära, et õli mitte ainult ei määri, vaid ka jahutab hõõrdepindu. Ja kui hakata mootoril väänet kasvatama, siis seda enam on jahutust tarvis. Seega mitte vähendama, vaid tõstma pead õlirõhku. Ja ehk ka õli enda jahutust tõhustama.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Stockis on nõutud
* tühikäigul >0,8bar
* 3000RPM 3.5-4.1bar
ehk maanteel 3-4bar ja eks ta 7500rpm juures mingi 7 ette viskab, eriti kuna GT turbodel õli vooli väiksem ja pole ka hüdrotõukureid.
Kui näiteks pump võtab 5hj vähem võimust, võiks 170hp masinaga põhimõtteliselt 7000 asemel 6800 pealt käiku vahetada ilma võimsust kaotamata, ja saalede elu ei pruugigi raskem olla.
Kui rõhu langetamine on lollus võiks arvata, et tõstmine on hea mõte, ja peaksin regulaatorivedrule paksema seibi alla panema. Kuskil on ikkagi mingi kuldne kesktee, et miks tehases kohe 10bar peale pump pole pandud. Võibolla on ikkagi S13 saaleprobleemid sellest, et pumbal suur koormus ja 100000km pärast jääb lahjaks, ja teiseks suure tootlikusega ei jõua õli alla vajuda - enamasti see probleem aga vist pikkades kurvides. Plaaster selllele oleks muidugi lisa-tagasivoolud või väike elektriline pump, mis kaanest karterisse tagasi pumpaks.
tuttav rallisõitja ütles, et hoiab sõiduajal pöörded 6-8vahel ja ainus mis jälgib on, et õli rõhk oleks üle 5bari. Ise plaaniks kah samas vahemikus sõita.
Miks õli tuli süttib mingi 0.5 bari pealt olenematta pööretest, kui näiteks 4.5bar @ 7000RPM on hoopis ohtlikumalt madal surve kui tühikäigul 0.5? Kas pole lihtsalt viitsitud teha "tarka õli-tulukest" ? Hästi ei taha uskuda, kuna kiirusest sõltuva kojameeste rõhu regulaatoriga oli küll vaeva nähtud...
OK
Mis oleks siis ikkagi optimaalne kui sirgel teel 8000 pealt käike vahetada - 4, 5, 6, 7, 8, 9bar?
Arvan, et natuke rõhku tõsta pole ikka paha mõte, kuna määrib ikkagi paremini kõrgemal pöördel, ja kaane kogunev õlikogus peaks 6 pealt 7 peale tõstes kasvama ainult 8%.
1. aprill hakkabki lõppema... aga kui mitte väga tõsiselt võtta, siis on see ikkagi peaaegu arutamist väärt teema.
* tühikäigul >0,8bar
* 3000RPM 3.5-4.1bar
ehk maanteel 3-4bar ja eks ta 7500rpm juures mingi 7 ette viskab, eriti kuna GT turbodel õli vooli väiksem ja pole ka hüdrotõukureid.
Kui näiteks pump võtab 5hj vähem võimust, võiks 170hp masinaga põhimõtteliselt 7000 asemel 6800 pealt käiku vahetada ilma võimsust kaotamata, ja saalede elu ei pruugigi raskem olla.
Kui rõhu langetamine on lollus võiks arvata, et tõstmine on hea mõte, ja peaksin regulaatorivedrule paksema seibi alla panema. Kuskil on ikkagi mingi kuldne kesktee, et miks tehases kohe 10bar peale pump pole pandud. Võibolla on ikkagi S13 saaleprobleemid sellest, et pumbal suur koormus ja 100000km pärast jääb lahjaks, ja teiseks suure tootlikusega ei jõua õli alla vajuda - enamasti see probleem aga vist pikkades kurvides. Plaaster selllele oleks muidugi lisa-tagasivoolud või väike elektriline pump, mis kaanest karterisse tagasi pumpaks.
tuttav rallisõitja ütles, et hoiab sõiduajal pöörded 6-8vahel ja ainus mis jälgib on, et õli rõhk oleks üle 5bari. Ise plaaniks kah samas vahemikus sõita.
Miks õli tuli süttib mingi 0.5 bari pealt olenematta pööretest, kui näiteks 4.5bar @ 7000RPM on hoopis ohtlikumalt madal surve kui tühikäigul 0.5? Kas pole lihtsalt viitsitud teha "tarka õli-tulukest" ? Hästi ei taha uskuda, kuna kiirusest sõltuva kojameeste rõhu regulaatoriga oli küll vaeva nähtud...

Mis oleks siis ikkagi optimaalne kui sirgel teel 8000 pealt käike vahetada - 4, 5, 6, 7, 8, 9bar?
Arvan, et natuke rõhku tõsta pole ikka paha mõte, kuna määrib ikkagi paremini kõrgemal pöördel, ja kaane kogunev õlikogus peaks 6 pealt 7 peale tõstes kasvama ainult 8%.
1. aprill hakkabki lõppema... aga kui mitte väga tõsiselt võtta, siis on see ikkagi peaaegu arutamist väärt teema.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Noh mul polnud probleeme. Võibolla tekib probleem alles peale 10000km sõitmist, kui saaled jms pole päris uued ja kui pump on 100000km rasket elu nähes odava õliga, mida pole 3K tagant vahetatud, juba vähe kulunud, ja kuna tehases sai vedru vähe jäikSiim kirjutas:Sa tahad CA18DET mootoril õlirõhku langetada millega tal niigi on probleeme? Ja see pole nali?Astrona kirjutas: See pole päris aprilli nali.![]()

Võibolla on süüdi üldse see 9000RPM tahhokas

Kas kellelgi on ligipääsu varuosade numbritele. Huvitaks, kas paar aastat peale tootma hakkamist, kui autosid oli piisavalt testitud, tõstis nissan oma õlipumpadel rõhku, kuna mootorid jooksid kokku. Või on kellelgi andmeid kui tihti vahetati saalesid garantii ajal?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
4.5bar @ 7000RPM ei ole ohtlikult madal surve. Enamus autodel ongi maksimaalne õlirõhk sealkandis ja see saavutatakse juba keskpööretel, rõhuregulaator piirab edasise tõusu.
Ma eriti ei usu, et nissani mootoritel see asi teistmoodi on.
Antud teemast jääb mulle veel mõistmatuks:
Ma eriti ei usu, et nissani mootoritel see asi teistmoodi on.
Antud teemast jääb mulle veel mõistmatuks:
Milleks on vaja tootlikumat pumpa, kui kõrgetel pööretel läheb juba originaal pumbaga suur osa õlist läbi regulaatorklapi otse karterisse tagasi?juss kirjutas:Huvtav küll miks siis paljudel autodel vahetatakse õlipump tootlikuma vastu, mis töötavad suurtel pööretel pikemat aega ja suurel koormusel?