1. leht 2-st
Kahtlased kepsud. silm sinine :)
Postitatud: 04.02.2009 1:06
Postitas mart154
Ühesõnaga peale kepsude pesu tuli välja huvitav asi...
Nimelt osadel kepsudel on "silm sinine"

Sõna otseses mõttes, noh...
Samas, aru ma ei saa, kui see oleks mootori töötamisel tekkinud häving, siis peaks seda silma sees olevalt puksilt ka kindlasti näha. Ja kolvisõrmelt. Need on aga piltilusad.
Lisaks, kolvisõrm liigub ju kepsus üsna vähe. ainult mõned kraadid...
Üks mõte on, et mingi tehase karastuse teema, aga selle seab kahtluse alla fakt, et kuuest kepsust 4 on üsna sinised, 1 on kergelt sinine ja viimane on "valge" (see pruunikas ollus seal "valge" kepsu peal on õlijääk)
Ehk oskab keegi selgust asja luua?
NB! Pildid on SUUURED!

Postitatud: 04.02.2009 1:38
Postitas erik
Selline sinine värv tähendab seda, et detaili temperatuur on olnud mingi hetk u. 400 kraadi. Kollane u. 300. Järeldused võib mõni targem teha... minuarust aga on kuumus tulnud läbi kolvi põhja ja kepsu silma ülemised otsad termiliselt nahka keeranud. Selline termika mõjub terast pehmendavalt, iseasi kas keps nüüd oluliselt vähemvastupidavam oleks? Keps on ise ka suht pehmest aga sitkest terasest...
Postitatud: 04.02.2009 10:26
Postitas mart154
Kui see kuum oleks kolvi kaudu sinna jõudnud, siis peaks vist kolvil ja kolvi sõrmel kah seda näha olema?
Kolvi (alumiinium) värvumise kohta ei tea ma midagi, aga sõrmed oleks pidanud kah siniseks-kollaseks minema ju?
Postitatud: 04.02.2009 11:23
Postitas Moss
Kas need on ujuva sõrmega? Kui mitte siis sõrme paigaldamiseks kuumutatakse kepsu silm üles.
Keri umbes 45 sekki edasi:
http://youtube.com/watch?v=H2YrL3k__dA& ... 1&index=11
Postitatud: 04.02.2009 11:36
Postitas Mihkel
Antud kepsud onl ikka ujuva sõrmega.
Postitatud: 04.02.2009 12:02
Postitas Moss
Siis on ikka laagri töötemperatuur olnud selline suur. Õlitusavad kinni äkki?
Võimalik, et on ka mootorit kunagi varem remonditud. Sellest annavad märku näiteks erinevatesse kohtadesse sisse löödud numbrid-tähed mis ei peaks seal olema või meisli, torni vms täkked. Et lihtsalt valesti kokku pandud vms.
Postitatud: 04.02.2009 12:43
Postitas mart154
Mootor esimest korda peale tehases komplekteerimist lahti võetud 90% tõenäosusega, õlitusavad olid ilusti puhtad.
Lisaks, mulle ei mahu siiamaani pähe, et kuidas oleks saanud kõrge laagri töötemperatuur ainult ühe komponendi ära rikkuda ning teised ilusaks jätta???
Kepsu sees olev puks ja kolvisõrm on ilusad.
Ja tõesti, ujuva sõrmega kepsud...
Postitatud: 04.02.2009 14:28
Postitas Moss
Materjali erinevuse tõttu äkki? Suht lampi pakun siinkohal muidugi...
Postitatud: 04.02.2009 14:49
Postitas mulk
Teeks panuse sellele, et kepsu silma laiust 6igeks lihvides on saanud kergelt kuuma, erinevate toorikute laius on erinev olnud ja seet6ttu polegi k6ik silmad sinised.
Samas 400C ei tee kyll sellele materjaalile midagi, ei see karastu veel, ega ka muuda koostist vms.
Postitatud: 04.02.2009 15:36
Postitas Moss
Jah aga mul tekiks kohe küsimus, mis on vaja seda silma õhemaks - on need kolvis siis nii täpselt kolvisilmade vahel? Või tegu võttega kuidas kepsud kaalu saada ülevalt?
Postitatud: 04.02.2009 16:42
Postitas Astrona
Kas kolbidelt pole näha, et kepsusilm oleks ülevalt servast vastu kolbi hõõrdunud? Tundub, et sinisel silmal on õli-deposiidi-kiht juba maha põlenud. See seletaks, miks sõrm ja sõrme puks ilusad on.
Postitatud: 04.02.2009 16:51
Postitas mart154
Ja kordame veelkord
Midagi ei ole kuhugi vastu käinud, midagi ei ole kulunud, midagi ei ole paindunud, midagi ei ole ummistunud olnud... Vähemalt jälgi ei leia.
4 kepsu otsa on lihtsalt sinised

Postitatud: 04.02.2009 17:15
Postitas mulk
Kas nende siniste silmade küljed on paraleelsed, või on ülevalt kitsam?
Nii siis >>>
http://www.rosten-performance.com/image ... engine.jpg
Postitatud: 04.02.2009 17:25
Postitas mart154
Paralleelsed.
Või vähemalt 1mm täpsusega paralleelsed, mikromeetriga ei ole kallal käinud.
Postitatud: 04.02.2009 18:01
Postitas taxu
Pronkshülss on kepsu silmas kuumpressistuga. Need kuumutusjäljed võivad lihtsalt nende paigaldamisest jäänud olla.