Kahtlased kepsud. silm sinine :)

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Kahtlased kepsud. silm sinine :)

Postitus Postitas mart154 »

Ühesõnaga peale kepsude pesu tuli välja huvitav asi...

Nimelt osadel kepsudel on "silm sinine" :)
Sõna otseses mõttes, noh...

Samas, aru ma ei saa, kui see oleks mootori töötamisel tekkinud häving, siis peaks seda silma sees olevalt puksilt ka kindlasti näha. Ja kolvisõrmelt. Need on aga piltilusad.

Lisaks, kolvisõrm liigub ju kepsus üsna vähe. ainult mõned kraadid...

Üks mõte on, et mingi tehase karastuse teema, aga selle seab kahtluse alla fakt, et kuuest kepsust 4 on üsna sinised, 1 on kergelt sinine ja viimane on "valge" (see pruunikas ollus seal "valge" kepsu peal on õlijääk)


Ehk oskab keegi selgust asja luua?

NB! Pildid on SUUURED!


Pilt Pilt
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Selline sinine värv tähendab seda, et detaili temperatuur on olnud mingi hetk u. 400 kraadi. Kollane u. 300. Järeldused võib mõni targem teha... minuarust aga on kuumus tulnud läbi kolvi põhja ja kepsu silma ülemised otsad termiliselt nahka keeranud. Selline termika mõjub terast pehmendavalt, iseasi kas keps nüüd oluliselt vähemvastupidavam oleks? Keps on ise ka suht pehmest aga sitkest terasest...
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Kui see kuum oleks kolvi kaudu sinna jõudnud, siis peaks vist kolvil ja kolvi sõrmel kah seda näha olema?


Kolvi (alumiinium) värvumise kohta ei tea ma midagi, aga sõrmed oleks pidanud kah siniseks-kollaseks minema ju?
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Kas need on ujuva sõrmega? Kui mitte siis sõrme paigaldamiseks kuumutatakse kepsu silm üles.

Keri umbes 45 sekki edasi: http://youtube.com/watch?v=H2YrL3k__dA& ... 1&index=11
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Antud kepsud onl ikka ujuva sõrmega.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Siis on ikka laagri töötemperatuur olnud selline suur. Õlitusavad kinni äkki?

Võimalik, et on ka mootorit kunagi varem remonditud. Sellest annavad märku näiteks erinevatesse kohtadesse sisse löödud numbrid-tähed mis ei peaks seal olema või meisli, torni vms täkked. Et lihtsalt valesti kokku pandud vms.
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Mootor esimest korda peale tehases komplekteerimist lahti võetud 90% tõenäosusega, õlitusavad olid ilusti puhtad.

Lisaks, mulle ei mahu siiamaani pähe, et kuidas oleks saanud kõrge laagri töötemperatuur ainult ühe komponendi ära rikkuda ning teised ilusaks jätta???

Kepsu sees olev puks ja kolvisõrm on ilusad.


Ja tõesti, ujuva sõrmega kepsud...
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Materjali erinevuse tõttu äkki? Suht lampi pakun siinkohal muidugi...
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

Teeks panuse sellele, et kepsu silma laiust 6igeks lihvides on saanud kergelt kuuma, erinevate toorikute laius on erinev olnud ja seet6ttu polegi k6ik silmad sinised.
Samas 400C ei tee kyll sellele materjaalile midagi, ei see karastu veel, ega ka muuda koostist vms.
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Jah aga mul tekiks kohe küsimus, mis on vaja seda silma õhemaks - on need kolvis siis nii täpselt kolvisilmade vahel? Või tegu võttega kuidas kepsud kaalu saada ülevalt?
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Kas kolbidelt pole näha, et kepsusilm oleks ülevalt servast vastu kolbi hõõrdunud? Tundub, et sinisel silmal on õli-deposiidi-kiht juba maha põlenud. See seletaks, miks sõrm ja sõrme puks ilusad on.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Ja kordame veelkord :)

Midagi ei ole kuhugi vastu käinud, midagi ei ole kulunud, midagi ei ole paindunud, midagi ei ole ummistunud olnud... Vähemalt jälgi ei leia.

4 kepsu otsa on lihtsalt sinised :)
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

Kas nende siniste silmade küljed on paraleelsed, või on ülevalt kitsam?

Nii siis >>>
http://www.rosten-performance.com/image ... engine.jpg
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Paralleelsed.

Või vähemalt 1mm täpsusega paralleelsed, mikromeetriga ei ole kallal käinud.
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Pronkshülss on kepsu silmas kuumpressistuga. Need kuumutusjäljed võivad lihtsalt nende paigaldamisest jäänud olla.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Vasta