1. leht 2-st

Tatech vabalthingaval BMW-l

Postitatud: 08.08.2005 12:33
Postitas Silwer
Ei ole küll turbomootoriga auto aga küll on progetava ajuga. Paigaldus ja esialgne seadistus sai lõpetatud eile õhtul.

Eesmärgiks oli kapotialune jätta võimalikult originaalilähedane ja see ka niivõrd/kuivõrd õnnestus. Esmapilgul võib silma jääda vaid sellele mootorile mitte just tavapärased süütepoolid ja süütevõimendi (pärit Audi 2,8 V6 mootori pealt), ning õhukulumõõtja puudumine.

Praegu on auto vaid sõites ja kasutades vaid tava lambdat seadistatud (Tabasalu kardirajal ja maanteel sõites). Täpsema seadistuse teeb lähiajal Helsingis düno pingil. Kuid "tagumikutunde" ja Tabasalu rajal väljasõidetud aegade järgi võib juba öelda, et päris hea on... :)

Mõned pildid lõpptulemusest: http://tatech.dc-ice.ee/home/gallery.php?kateg=4

Ja lühikirjeldus antud auto tehnika upgradest: http://www.carrating.org/car.php?2241

Postitatud: 08.08.2005 17:07
Postitas devilc
Räägi siis ringiaegadest kah. :)

Postitatud: 08.08.2005 17:07
Postitas xjan
IRW, ma kusjuures just mõtlesin, et kohe-kohe tuleb selline kommentaar :D

Postitatud: 08.08.2005 21:16
Postitas CPX
Auto ilus ja originaalilähedane tõesti aga mindki huvitaks need ringiajad Tabakal :roll:

Postitatud: 08.08.2005 21:33
Postitas Silwer
No arvestades seda, et kolm meest olid autos ja üks proovis samal ajal aju läpakaga seadistada olid head ajad küll... :)

Postitatud: 08.08.2005 22:54
Postitas devilc
Kui lõplikult seadistatud on, huvitaks tagasiside. Seda eelkõige külmkäivituse, külmalt ja väikese gaasiasendiga sõitmise jne kohta. WOT re¾iimis töötab kindlasti hästi enivei.

Postitatud: 09.08.2005 0:27
Postitas Silwer
Külmkäivitus on juba praegu ok (talve ilmade kohta ei oska küll infi veel anda) ja külmalt sõidab ka hästi. Vaid selle väikse gaasiga nn. cruisimine on vaja veel paika seadistada - mingil hetkel kipub segu liiga lahjaks jääma (ta on praegu vaid tavalise lambdaga kiirkorras paika pandud).

Postitatud: 14.08.2005 11:54
Postitas crisp
miks sa kunagi ei pane mõnda konkreetset arvu autod on sul väga soodsad ringi ajad väga head... rahvas nõuab numbreid!

Postitatud: 14.08.2005 14:29
Postitas Silwer
Mis arvu sa siis ootad?

Postitatud: 14.08.2005 19:12
Postitas crisp
palju on kolme inimesega pardal tabasalu ringi aeg? kas lend või paigalt start?

Postitatud: 14.08.2005 20:09
Postitas Silwer
No see number oli ikka viletsam kui mu senine parim ringiaeg - 51,14 lennust, seega ei ole selle numbriga siin mõtet uhkustada... :)

See 51,14 sai sõidetud kunagi selle ürituse raames: http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 74&start=0

Tava 2,5i mootoriga ja ilma lukuta diffriga.

Postitatud: 26.08.2005 8:24
Postitas Audiophile
Kui lõplikult seadistatud on, huvitaks tagasiside. Seda eelkõige külmkäivituse, külmalt ja väikese gaasiasendiga sõitmise jne kohta. WOT režiimis töötab kindlasti hästi enivei.
Cruisingut ja idlet suudab tatechi autoune täitsa hästi siluda. Sai seda oma autol just kogetud. IMO, igapäevakulgemiseks seadistamine on ikka palju rohkem aega nõudev kui ükskõik millise dragi vms "võistlusauto" tegemine. Minu ja silver autol on kasutatud audi S4 tühikäigu mootorit mida tatech juhib ja mis toimib suht hästi. Tean et osadel juhtudel kasutatakse ka Idle jaoks julmalt segusiibri järgi paika keeramist, võta nüüd kinni kumb õigem on.

M

Postitatud: 26.08.2005 9:43
Postitas Silwer
Audiophile kirjutas:
Tean et osadel juhtudel kasutatakse ka Idle jaoks julmalt segusiibri järgi paika keeramist, võta nüüd kinni kumb õigem on.

M
No see võib sobida vaid siis, kui autot kasutad vaid võistlemiseks. Igapäevaseks sõitmiseks on see lahendus pehmelt öeldes ebamugav.

Postitatud: 27.08.2005 20:15
Postitas Silwer
Pilt

Pilt

Nii Soomes käidud. Veetsime Xjaniga pea terve päeva Helsingi Ammatikorkeakoulu labori dünopingis.

Kõige esimese tõmbe tulemuseks oli 208hp / 153,5kw @ 5850rpm ja 262nm @ 5310rpm, see oli siis selle sama seadistusega mis siin Soomlased Eestis käies "tagumikutunde" järgi paika panid.

Edasi sai seadistatud süüte ja segu setinguid erinevatel koormustel ja 1,5h hiljem saime uue tulemuse 212hp / 156kw @ 6070rpm ja 266nm @ 5380rpm. Proovisime ka erinevaid nuka asendeid kuid need suurt efekti ei andnud.

Juurde tulnud mõned kw ja nm (võrreldes tagumikutunde järgi seadistatuga) tunduvad küll väiksed aga suurem vahe on just sees momendikõvera keskel ja auto reageerimises gaasile ning üldises erinevate koormustega sõitmisel mootori käitumisel - auto sõidab igas asendis paremini kui kunagi varem

Antud dünopink on kalibreeritud kuid vastavalt laboris töötavate inimeste kogemusele näitab u. 10% reaalsest jõust vähem - võrreldes siis teiste Soome dünopinkidega (ntx. pink kus seadistatakse Hestec'it) ja ka testides uusi autosid.

Seega peaksid mootori reaalsed näitajad olema järgmised:

233hp ja 293nm

Seal oli muudki huvitavat kui see dünopink, ntx. see: http://www.raceabout.fi/index_3.html ja see http://www.formula.stadia.fi

Postitatud: 28.08.2005 10:53
Postitas Raceboy
Silwer :), sry for my ignorance, aga su BMW'l on puudu veel üks asi: korralik turbo 8) Vabalthingava auto reaalselt võimsamaks tegemine on üks väga tänamatu tegevus kahjuks. Tulemus on hea ja reaalselt näha, aga lisades sinu setupile veel turbokompressori, hüppab su auto Indrek Ando autoga samasse võimsusklassi. Aga see on vaid mu isiklik arvamus :)