Tatech vabalthingaval BMW-l

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Tatech vabalthingaval BMW-l

Postitus Postitas Silwer »

Ei ole küll turbomootoriga auto aga küll on progetava ajuga. Paigaldus ja esialgne seadistus sai lõpetatud eile õhtul.

Eesmärgiks oli kapotialune jätta võimalikult originaalilähedane ja see ka niivõrd/kuivõrd õnnestus. Esmapilgul võib silma jääda vaid sellele mootorile mitte just tavapärased süütepoolid ja süütevõimendi (pärit Audi 2,8 V6 mootori pealt), ning õhukulumõõtja puudumine.

Praegu on auto vaid sõites ja kasutades vaid tava lambdat seadistatud (Tabasalu kardirajal ja maanteel sõites). Täpsema seadistuse teeb lähiajal Helsingis düno pingil. Kuid "tagumikutunde" ja Tabasalu rajal väljasõidetud aegade järgi võib juba öelda, et päris hea on... :)

Mõned pildid lõpptulemusest: http://tatech.dc-ice.ee/home/gallery.php?kateg=4

Ja lühikirjeldus antud auto tehnika upgradest: http://www.carrating.org/car.php?2241
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
devilc
Postitusi: 70
Liitunud: 01.12.2004 11:06

Postitus Postitas devilc »

Räägi siis ringiaegadest kah. :)
xjan
Postitusi: 236
Liitunud: 09.12.2004 19:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas xjan »

IRW, ma kusjuures just mõtlesin, et kohe-kohe tuleb selline kommentaar :D
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)
CPX
Postitusi: 54
Liitunud: 05.06.2005 11:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas CPX »

Auto ilus ja originaalilähedane tõesti aga mindki huvitaks need ringiajad Tabakal :roll:
Üritusteks välja rentida peotelk 5x8m.
Tel:56 484 989
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

No arvestades seda, et kolm meest olid autos ja üks proovis samal ajal aju läpakaga seadistada olid head ajad küll... :)
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
devilc
Postitusi: 70
Liitunud: 01.12.2004 11:06

Postitus Postitas devilc »

Kui lõplikult seadistatud on, huvitaks tagasiside. Seda eelkõige külmkäivituse, külmalt ja väikese gaasiasendiga sõitmise jne kohta. WOT re¾iimis töötab kindlasti hästi enivei.
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Külmkäivitus on juba praegu ok (talve ilmade kohta ei oska küll infi veel anda) ja külmalt sõidab ka hästi. Vaid selle väikse gaasiga nn. cruisimine on vaja veel paika seadistada - mingil hetkel kipub segu liiga lahjaks jääma (ta on praegu vaid tavalise lambdaga kiirkorras paika pandud).
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
crisp
Postitusi: 221
Liitunud: 27.02.2005 1:18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas crisp »

miks sa kunagi ei pane mõnda konkreetset arvu autod on sul väga soodsad ringi ajad väga head... rahvas nõuab numbreid!
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Mis arvu sa siis ootad?
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
crisp
Postitusi: 221
Liitunud: 27.02.2005 1:18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas crisp »

palju on kolme inimesega pardal tabasalu ringi aeg? kas lend või paigalt start?
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

No see number oli ikka viletsam kui mu senine parim ringiaeg - 51,14 lennust, seega ei ole selle numbriga siin mõtet uhkustada... :)

See 51,14 sai sõidetud kunagi selle ürituse raames: http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 74&start=0

Tava 2,5i mootoriga ja ilma lukuta diffriga.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

Kui lõplikult seadistatud on, huvitaks tagasiside. Seda eelkõige külmkäivituse, külmalt ja väikese gaasiasendiga sõitmise jne kohta. WOT režiimis töötab kindlasti hästi enivei.
Cruisingut ja idlet suudab tatechi autoune täitsa hästi siluda. Sai seda oma autol just kogetud. IMO, igapäevakulgemiseks seadistamine on ikka palju rohkem aega nõudev kui ükskõik millise dragi vms "võistlusauto" tegemine. Minu ja silver autol on kasutatud audi S4 tühikäigu mootorit mida tatech juhib ja mis toimib suht hästi. Tean et osadel juhtudel kasutatakse ka Idle jaoks julmalt segusiibri järgi paika keeramist, võta nüüd kinni kumb õigem on.

M
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Audiophile kirjutas:
Tean et osadel juhtudel kasutatakse ka Idle jaoks julmalt segusiibri järgi paika keeramist, võta nüüd kinni kumb õigem on.

M
No see võib sobida vaid siis, kui autot kasutad vaid võistlemiseks. Igapäevaseks sõitmiseks on see lahendus pehmelt öeldes ebamugav.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Pilt

Pilt

Nii Soomes käidud. Veetsime Xjaniga pea terve päeva Helsingi Ammatikorkeakoulu labori dünopingis.

Kõige esimese tõmbe tulemuseks oli 208hp / 153,5kw @ 5850rpm ja 262nm @ 5310rpm, see oli siis selle sama seadistusega mis siin Soomlased Eestis käies "tagumikutunde" järgi paika panid.

Edasi sai seadistatud süüte ja segu setinguid erinevatel koormustel ja 1,5h hiljem saime uue tulemuse 212hp / 156kw @ 6070rpm ja 266nm @ 5380rpm. Proovisime ka erinevaid nuka asendeid kuid need suurt efekti ei andnud.

Juurde tulnud mõned kw ja nm (võrreldes tagumikutunde järgi seadistatuga) tunduvad küll väiksed aga suurem vahe on just sees momendikõvera keskel ja auto reageerimises gaasile ning üldises erinevate koormustega sõitmisel mootori käitumisel - auto sõidab igas asendis paremini kui kunagi varem

Antud dünopink on kalibreeritud kuid vastavalt laboris töötavate inimeste kogemusele näitab u. 10% reaalsest jõust vähem - võrreldes siis teiste Soome dünopinkidega (ntx. pink kus seadistatakse Hestec'it) ja ka testides uusi autosid.

Seega peaksid mootori reaalsed näitajad olema järgmised:

233hp ja 293nm

Seal oli muudki huvitavat kui see dünopink, ntx. see: http://www.raceabout.fi/index_3.html ja see http://www.formula.stadia.fi
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Silwer :), sry for my ignorance, aga su BMW'l on puudu veel üks asi: korralik turbo 8) Vabalthingava auto reaalselt võimsamaks tegemine on üks väga tänamatu tegevus kahjuks. Tulemus on hea ja reaalselt näha, aga lisades sinu setupile veel turbokompressori, hüppab su auto Indrek Ando autoga samasse võimsusklassi. Aga see on vaid mu isiklik arvamus :)
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta