K: diisli turbode ja ottomootorite turbode erinevused?

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
M
Postitusi: 1
Liitunud: 12.04.2008 21:22
Asukoht: Aruküla

K: diisli turbode ja ottomootorite turbode erinevused?

Postitus Postitas M »

Tere,
Kas diisli turbodel ja bensiinimootorite turbodel on mõni põhimõtteline erinevus?
kas ma olen õigesti aru saanud, et diisliturbod spoolivad madalamalt ja pööretevahemik on kitsam?
ehk siis erinevus on turbiinis mitte kompressoris või on ka kompressorid erinevad sama turbo puhul, näiteks kkk k-24, mida on OEMina pandud nii bensiinimootriga autodele (Audi RS 2 näiteks) kuid rohkem siiski diislitele (minu andemed pärinevad http://www.turbo-product.com/KKK/K24.ASP ja http://www.turboost.ru/catalog.php?fam=K24&page=1 )?
Kahe pedaaliga on jalgratas, autol on käigukast :D
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

oehh, vist ei viitsi....
Põhimõtte erinevus...võibolla küll, bensukatel käib väljalase sisselaskesse ja diislitel vastupidi...
Kamoon, oled sa uurind, mismooodi asjad käivad või ei viitsi ja lased selle teistel üle korrata?
Ühtteist erinevust on diisel- vs ottomootor, aga mitte turbote kohapealt.
Detonatsioon ja põlemine...
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

hents99 kirjutas:Detonatsioon ja põlemine...
Diisel ei tööta detonatsiooni põhimõttel.
Ise-süttimine ei pruugi põhjustada detonatsiooni ka bensiini mootoritel.

Kui isesüttimine aga toimub näiteks siis kui kolb on võib kogu segu põleda ära ilusti detonatsioonita enne kui kolb üles jõuab, aga siis on tulemuseks kolvi keskel suur auk.

detonatsiooni korral levib leek 2500m/s ja põlemise korral pigem 25m/s.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Sisuliselt detonatsioon ongi ju isepõlemine.

Edit: Isesüttimine siis, mis seal imelikku on?
Viimati muutis hents99, 17.01.2009 17:41, muudetud 1 kord kokku.
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Detonatsioon ongi põlemine sõna otses mõttes, lihtsalt põlemiskiirus on väga suur. "Isepõlemine" on täiesti arusaamatu termin. Kui mõeldi isesüttimist, siis ka see ei ole detonatsioon.

Aga turbote erinevuse kohapealt ei oska põhjapanevat vastust anda, ilmselt on küsimus kuuma koja parameetrites sest sama koguse sissehingatava õhu kohta peaks tulema diiselmootorist väiksem ruumala heitgaase.
TõnuriCCE
Postitusi: 128
Liitunud: 05.05.2006 14:37
Asukoht: Tallinn, Vigala

Postitus Postitas TõnuriCCE »

Detonatsioon

rõhu järsust suurenemisest põhjustatud erakordselt kiire (kuni 9000m/s) eksotermilise füüsikalis-keemiliste protsesside levik lõhkeaines, millega kaasneb lööklaine. Detonatsiooni eripäraks on see, et reaksioon kandub aines edasi lainetena ning reaktsiooni saadused liiguvad reaksiooniga samas suunas. Seega tekib lööklaine taga hõrendus.

Detonatsioon on iseloomulik brisantsetele (purustavatele) lõhkeainetele, millede mõjul lõhatav materjal laengu vahetus läheduses puruneb väikesteks tükkideks (mõnikord isegi pihustub). Detonatsiooni keemiline reaksioon toimub ainult lõhkeaine enese koostises oleva hapniku arvel.

lõhkeaine detoneerimisel vabaneb väga kiiresti (mõne millisekundi jooksul) suur hulk soojusenergiat (1.3-6.3MJ/kg). tekib hulgaliselt gaase (0,3-1,0m3/kg) ja kõrge rõhk. Rõhk võib teha mehhaanilist tööd.
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273
Vasta