Sierra 2.1 OHC turbo, 1990, pintoturbo

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
pintoturbo
Postitusi: 8
Liitunud: 03.08.2008 9:32
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Sierra 2.1 OHC turbo, 1990, pintoturbo

Postitus Postitas pintoturbo »

Kuna minu ohc turbotamise projekt on jõudnud "isesõitvasse" faasi, siis mõtlesin,et torkan ta siia ka üles...

erilised tundemärgid :
sierra cosworth ilma cosworthi mootorita :)
pinto plokk, 93mm V6 fordi kolvid + cossu kepsud.
8.5 surveaste
Hiina T3 turbo, originaal cooler, bailey BOV
Weber-Marelli L6 ecu koos tundmatu chipiga, peaks stage 1 olema,aga armastab miskipärast 3bar map-i.

olemasolevad pildid on kole udused,
seega panen vaid lingid:
http://193.40.7.231/DSC00005.JPG
http://arconet.ee/DSC00027.jpg
http://arconet.ee/DSC00030.jpg
http://arconet.ee/DSC00031.jpg
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Päris ilusa tööga maha saanud, mis mootori juhtimist sa kasutad?
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
pintoturbo
Postitusi: 8
Liitunud: 03.08.2008 9:32
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas pintoturbo »

jeff01 kirjutas:Päris ilusa tööga maha saanud, mis mootori juhtimist sa kasutad?
L6 nagu üleva kirjas,ehk siis tagaveolise cosworthi originaal .
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Sry jah, ei märganudki kuigi arvasin, et lugesin läbi :(
Se suva chip seal sees on vabalthingava või turbo jaoks mõeldud?
Kui sõidukorras ta juba on....st et kas on juba ka selge kuidas ta selle ajuga käitub?
Kust kohast selline kollektor pärineb?
Viimati muutis jeff01, 21.12.2008 19:44, muudetud 1 kord kokku.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Cosworth`i fordi mootorid enamuses ikka turboga. Milleks vabalthingavale siis 3 bar MAP andur?!
pintoturbo
Postitusi: 8
Liitunud: 03.08.2008 9:32
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas pintoturbo »

see l6 on ikka turboaju jah, segadust tekitab see, et stage 1 all mõeldakse cossu puhul tavaliselt lihtsalt turbomapi muutmist ja kui juba map vahetatakse,siis on see stage 2 ..
Aga kui ta mul 3bar mapiga käib ilusti ja 2bar mitte,siis las ta olla :)

Kuna siin on suht palju huvilisi küsinud,kuidas fordi turbotada ja mis maksab,siis võin ka oma tegevusest väikse ülevaate anda. Kokkuvõte on see,et cosworth osta oleks odavam,aga nii on huvitavam..

alustuseks mootori kapremont. Oli plaan panna 92mm VW sepiskolvid, aga mingid "insenerid" oskasid silindrid ovaalseks hoonida, niiet viisin Liguri juurde ja tegime 93mm.

Kulu - ca 10K - puurimine 1800, kolvid 4K, kepsupoldid,tihendid.
Aju ebayst - 4K , 325cc pihustid ca 2K , turbo 5K, kollektor norrast, 6K,aga väga ilus selle eest :) Cossu kepsud jebaist. 2K.
Anduritekomplekt 2K . Cosworthi karter 2K.
Kogu selle moosi kokkupanek - hooratas 9poldi pealt 6 peale, andurite kinnitused, turbo õlitus, summuti ehitus - Reinsalu Spordis. 2 nädalat tööd sõbrahinnaga..
Lisaks veel see,et ovaalsed silindrid avastasime siis,kui auto juba täiesti koos oli, non-turbo versioon tuli tallinna kandist väidetavalt täiesti kapremondituna :)
Aga nojah,nüüd on vähemalt perfektne - karterituulutuse võib vabalt salongi tuua, sealt ei tule tõesti midagi.
Esmaspäeval ülevaatus ja siis proovin g-techiga mingid orienteeruvad numbrid ka saada.
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Mul seisab juba pikka aega pinto-turbomootor. St raua osa. Sepistatud sisu, o-ringitud kaas, turbo joaks nukkvõll jne. Suured klapid roostevabast.
Vahepeal sai isegi turbokolle keevitatud, kuid pole nagu kere, kuhu panna, siis sai kolle + turbo ära müüdud.

Nüüd siin tuntakse ikka paari tuhande eest huvi, eks aeg näitab, kas saab rakendust kellegi auto vahel. Potensiaalne huviline olemas, aga ta pakub vahetust stock pritsuga pinto vastu. :D

Aju oli MS plaanitud. Kuna nii rikas pole, et tehaseauto aju kasutada.
pintoturbo
Postitusi: 8
Liitunud: 03.08.2008 9:32
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas pintoturbo »

njah, mõtlesin ise ka alguses ms-peale,aga kuna originaal ka suht samasse hinnaklassi jäi (võrreldes valmis ms-iga, oma tinutamist ma niipalju ei usalda), ja juhtmestik olemas oli,siis läks originaal peale. Kas see sinu turbo-alumine ots on cosworthi v pinto väntvõlliga?
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

pintoturbo kirjutas:njah, mõtlesin ise ka alguses ms-peale,aga kuna originaal ka suht samasse hinnaklassi jäi (võrreldes valmis ms-iga, oma tinutamist ma niipalju ei usalda), ja juhtmestik olemas oli,siis läks originaal peale. Kas see sinu turbo-alumine ots on cosworthi v pinto väntvõlliga?
Ausalt öeldes ma ei tea täpselt. Pidavat olema kangeimad jupid, mis andis leida. Kolvid tehti custom`id. Mina sain selle mootori sealtmaalt, kus ta juba oli valmis tehtud. Kuna mehaanilise pritsega teda tööle panna ei tahtnud, siis olid järgi jäänd progeajud.

Ise tinutamata eelistan iga kell hinna suhtes VEMS`i. Lõin hinnad kokku ja VEMS ei tule kallim kui MS - see selleks. Mõni kasutab üldse 100x kallimaid ja ütleb, et elektroonika on ühes teistmoodi kui esimeses.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Mul ka samasugune projekt käimas. Pole siiani veel odavamat mootorit olnud kui Pinto mida remontida.
Ise kavatsen stock 2.0 alumist ja ülemist otsa kasutada.
Ajuks mul loomulikult MS, kuna lolli ei viitis mängida mingi lambiseadega.
Kui aeg käes, et turbo juba kolle otsas istub, siis kaalun ka teema tekitamist.

Üldiselt on mul sama raha eest, millega mõnele mootorile vaevalt remondi saab juba terve Sierra tehnika poeuutest juppidest koosnev (sillad + vedrustus + mootor).
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
pintoturbo
Postitusi: 8
Liitunud: 03.08.2008 9:32
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas pintoturbo »

Nii, nüüd paar kuud sõidetud ja midagi ära pole lagunenud.
Hetkel olen ka ajuvalikuga rahul, tänavakoormusel käib kenasti lambda järgi (kuni 0.5barini) ,reipama sõidu jaoks on jällegi 2 mänguasja mida MS-ile vist pole veel tehtud- ALS ja launch.
ALS on küll väga leebe hetkel.
Vahepeal on peale aretatud roolivõim ja ette quaife torsen, järgmisena tahaks keskele 50:50 jaotust. Sellega saab vist suurem aretus läbi mõneks ajaks,kuna algav ralli- ja rallikrossi hooaeg nõuab oma.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Launch control on MS-il ammu ilma olemas.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
pintoturbo
Postitusi: 8
Liitunud: 03.08.2008 9:32
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas pintoturbo »

Ok, unustasin,launch on jah.
Aga kas ta süüdet ka keerata oskab,et koormuseta boosti juba üles saab - praegu hoiab mul launchiga ca 1.2-1.3 bari 4000p juures.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Launch ju selles seisnebki, et kohapeal boost üles saada süüte retardiga.
Vabalthingaval ta lihtsalt toob piiraja nö. madalamale.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta