K: Turbotamisega

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

grimes
Postitusi: 15
Liitunud: 13.11.2008 5:09
Asukoht: Tallinn-LAAGRI-Harjumaa

K: Turbotamisega

Postitus Postitas grimes »

Nii sai siis mõeldud tükk aega, kas teemat teha või mitte.
Igatahes tegin ja suured palved mul.

Kuna turbo alal olen täielik võhik. Siis tekib kindlasti palju rumalaid küsimusi.
Muidu ikka autosid näppinud hobina juba 8-heksa aastat. Küll vabalthingavana.

Täpsemalt mureks siis mõte proovida turbo paigaldada oma väikesele punnile. Autoks siis Nissan Micra 1,2 40kw 91a ...
Auto niiöelda sport versjoon. Orig laiendid ja pool korv istmed jne .. ok ei puutu teemasse.
Iseenesest auto on tore. Ja veel toredam oleks ta natukene erksamalt liikuma saada. Kuna auto ju kaalub vaid 750kg...

Nimelt juba suur küsimärk on. Kui raske on karpa mootoriga asi toimima saada. Lambda ja elektroonikat karpa küljes natuke on. (doonor samasugune ja puudub enamjaolt elektroonika, lambda ja vaakum voolikuid jne.

Iseenesest ei soovi mingeid ulme jõude saavutada. Sai lihtsalt youtubest videosi vaadatud ja märkasin sama mootoriga turbotatud micrat (sõitis naeruväärse 0,3bar-iga väga nobedalt) . Sellest hakkas ka mõte liikuma.
Mingilmääral olen asjaga kursis, kuidas ikka turbotada. Kuhu, mis käib, õlitused, jahutused vms iganes.

ET siis ka plaan on esialgu saada tööle sammuti 0,3bari pealt. Et mootor esialgu kannataks. Hiljem jõuab kolvide, kepsude, väntadeni kui vaja ja huvi suurem on.
Kas 0,3bariga peab juba surveastet madaldama ? Topelt plokikaane tihend ?
Siis tuleks kollet kohendada turbo jaoks jne. Esialgu soetan ühe pisikese turbokese. Siis vajalikke lõdvikuid, torusi ja intercoolerit, rõhukella, el bensupumpa, kütusesurveregulaatorit.

Et siiski suure ringi küsimus. Kui lihtne/raske on saada asi toimima just karpaga (Kui üldse on). Huvi lihtsalt asi järgi proovida... Asja tegemisega läheks mul kindlati veel kaks kuud aega. Selleajaga proovin informatsjooni võimalikult palju koguda ja jubinaid kokku hankida.

Suured tänud ette, kes viitsiks nõu anda. Aidata mõningaid jubinaid pakkuda, informatsjooni. Kuidas mis ja kõige parem teha jne.
Võin lisada ka homme mõningaid pilte täpsemalt mootorist.
Aigo
Postitusi: 1100
Liitunud: 29.07.2007 22:41
Asukoht: tartumaa nõo lähistel

Postitus Postitas Aigo »

alusta sellest et loe korralikult siin foorumist teemasid

http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=1821

alusta sellest.
Pilt
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

Teemasse eriti süvenemata võin öelda, et sul pole turbot vaja. keerukus ja fun factor pole nii pisikese mootori kohapeal just parim. Mina vaataksin näiteks G40/G60 laaduri poole. Paljud probleemid jäävad ära, ning lisaboonusena saad torq madalal rohkem kui turboga.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Surveaste su autol 9,0:1 - Langetada pole tarvis
Süüde on jagajaga ja reguleeritav - Tuleb samuti kasuks
Kuna enamus na karpasid ei kannata läbi puhumist siis soovitan teha "draw through" süsteem (Toksi se sõnadepaar selle foorumi otsingusse)
Sinu soovitud mikrorõhu jaoks vajaliku koguse bensiini imeb sealt karpast välja küll. Proovimise ja seadistamise ajaks pead kusagilt wideband lambda komplekti laenama.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

See karpateema on ka siit palju läbi käinud.
Ehk tasuks mõelda kasutatud MegaSquirdi(progeaju) peale.
Aegajalt on ka siin foorumis Ostu/müügi rubriigist mõni läbi käinud.
grimes
Postitusi: 15
Liitunud: 13.11.2008 5:09
Asukoht: Tallinn-LAAGRI-Harjumaa

Postitus Postitas grimes »

Aigo kirjutas:alusta sellest et loe korralikult siin foorumist teemasid

http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=1821

alusta sellest.
Tänud lingi eest. Aga enamjaolt sellest olin teadlik, mis seal ikka kirjas on. Ja seal samas ikkagi mainitud nagu pritsungitele. Suurem miinus minujaoks ongi nagu siis karpa.
Fog kirjutas:Teemasse eriti süvenemata võin öelda, et sul pole turbot vaja. keerukus ja fun factor pole nii pisikese mootori kohapeal just parim. Mina vaataksin näiteks G40/G60 laaduri poole. Paljud probleemid jäävad ära, ning lisaboonusena saad torq madalal rohkem kui turboga.
Nagu aru sain, siis soovitasid mind kompressori paigaldamise poole ?
Kui nii... siis tahaks siiski proovida turbotada. Vaevalt ,et see esimene ja viimane proovimine oleks ;)
jeff01 kirjutas:Surveaste su autol 9,0:1 - Langetada pole tarvis
Süüde on jagajaga ja reguleeritav - Tuleb samuti kasuks
Kuna enamus na karpasid ei kannata läbi puhumist siis soovitan teha "draw through" süsteem (Toksi se sõnadepaar selle foorumi otsingusse)
Sinu soovitud mikrorõhu jaoks vajaliku koguse bensiini imeb sealt karpast välja küll. Proovimise ja seadistamise ajaks pead kusagilt wideband lambda komplekti laenama.
ET siis -Karpa-Turbo-Mootor ... hmmm see süsteem tundub jälle kuidagi keerukam mingil moel. Kas tavamoodi ei ole võimalik ? Muidu proovi see karpa saada veel sellisesse asendisse. ET tal ujukiruum kuivaks ei jääks jne.
Turbo peaks saama väljalaske kolle juurde suht ilusti.
KaroK kirjutas:See karpateema on ka siit palju läbi käinud.
Ehk tasuks mõelda kasutatud MegaSquirdi(progeaju) peale.
Aegajalt on ka siin foorumis Ostu/müügi rubriigist mõni läbi käinud.
Nii "Progreaju"
Tõesti rumal küsimus kindlasti. Aga kuhu selle asja ma vahele peaksin ehitama karpa mootoriga... ??? Ok saan aru, mingi elektroonika tal on... kuna lambda on juba suur tegur. Ja ka mõned andurid karpas.
Ehk siis järelikult peab olema ka kusagil mingi pisemat sorti aju ??? :roll:
Aa ja mida see progreaaju muidu karpa mootril teeks ? Pritsungil saan aru, et muudab segu teatud pööretel. MIs turbomootoril oluline.


Ok peale selle veel üks küsimus ka.
Karpat vist väga tihendama ei pea... Tubrotamise jaoks... Peaks ju selle närused 0,3 bari välja kannatama ? Kui suurem rõhk läbi käima panna, siis arvatavasti vaja ka karpat juba tihendama hakata.
T6nis
Postitusi: 160
Liitunud: 09.12.2004 19:55

Postitus Postitas T6nis »

Kui paned progeaju siis enam pole karpat vaja.
grimes
Postitusi: 15
Liitunud: 13.11.2008 5:09
Asukoht: Tallinn-LAAGRI-Harjumaa

Postitus Postitas grimes »

T6nis kirjutas:Kui paned progeaju siis enam pole karpat vaja.
Jaa see tähendab pritsungi peale panemist ???
See ei ole ju kah niisama lihtne. Eestis neid pritsungiga varjante nagu eriti ei liigu. Ja vaevalt see lõbu üldse odav olema hakkaks :roll:
TopFuelFunnyCar
Postitusi: 56
Liitunud: 17.05.2006 18:45
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas TopFuelFunnyCar »

Ehk üks lihtsamaid variante oleks võtta kogu pritsung mõne turboga varustatud auto pealt, siis on kindel, et kõik asjad on 100% olemas. Kindlasti otsida sel juhul selline millel ka väntvõlli andurit lihtne oleks ümber tõsta, osadel on andur mujal või polegi sellist. Sisselaskesse pihusti kohtade tegemine ei tohiks ka keerukas töö olla. Ehk on isegi parem teha need kohe plokikaane külge. Alumiiniumist pihusti pesad treida ja keevitada sisselaske külge või lihtsalt sisselaskesse augud puurida, pihustid tuleb ka väga täpselt suunata klappide poole (vist oli nii). Kütuselatti pole ka raske teha. No ja ülejäänud ongi enamvähem andurite ühendamine, juhtmete vedu jne jne. Arvan, et tuleks vägagi "budget" projekt. Jõudu ja tugevat kannatust ehitamisel :)

Alternatiiv elektroonilisele pritsele on mehaaniline pritse. Seda peaks olema veel lihtsam paigaldada. Ladale ehk sobiks mingi 2 liitrise mootori süsteem. Samas sellega võin vägagi puusse panna, targemad abistavad.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

grimes kirjutas:
T6nis kirjutas:Kui paned progeaju siis enam pole karpat vaja.
Jaa see tähendab pritsungi peale panemist ???
See ei ole ju kah niisama lihtne. Eestis neid pritsungiga varjante nagu eriti ei liigu. Ja vaevalt see lõbu üldse odav olema hakkaks :roll:
Kui paned progetava aju siis kogu pritse koosnebki pmt segusiibrist, mille küljes on potekas, paarist temp andurist ja mootori pöörete lugemise andurist :)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

jeff01 kirjutas: Kui paned progetava aju siis kogu pritse koosnebki pmt segusiibrist, mille küljes on potekas, paarist temp andurist ja mootori pöörete lugemise andurist :)
map võiks ka olla
Jan san
Postitusi: 51
Liitunud: 13.11.2008 21:35
Asukoht: Viljandi-Tartu

Postitus Postitas Jan san »

Kui juba tähe närimiseks läks siis mina paneks pihustid ka ikka külge pritse puhul :)
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

jh pihustid unustasin ja mapi jätsin välja kuna ei tahtnud asja keeruliseks ajada (Isegi odavama otsa ajudel on MAP sees ja lisakulutuse ja lisakeerukusena seda vooliku vedamist ei saa väga võtta)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
grimes
Postitusi: 15
Liitunud: 13.11.2008 5:09
Asukoht: Tallinn-LAAGRI-Harjumaa

Postitus Postitas grimes »

Hmm... ET siis järelikult tuleb esialgu mõelda pritsungi peale. See peale ehitada ja alles siis vaatama turbo süsteemi värki ?

Mis hinnaga ja millise litraasiga mootori pealt oleks mõtekas see pritsungi süsteem pärida ? Golf 2 1,8 ? Passat 2.0 ? E36 1,8 ? Sierra 2.0 (dohc, ohc) ?


ET siis karpaga tööle saamis mõtte võib kohe peast ära kaotada ? :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=oyi-mGXj ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=EKELcSQH ... re=related
Mul endal sama mootor mis sellelgi. Endal küll esiots veits ümaram, teised tuled , mis ei oma tähtsust.
Ei saa videost hästi aru. Aga tundub ,et sellel ka pritse peal ?

Iseenesest mul on siis doonor olemas. Mille pealt saaks jubinaid võtta ümber ehituseks... Sisselaske kolle, kuhu pihustid puurida ja pihusti latt paigaldada.
Kuhu aga väntvõlli anduri panema peaks ? Kas rihma pealt lugema vms ?
TopFuelFunnyCar
Postitusi: 56
Liitunud: 17.05.2006 18:45
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas TopFuelFunnyCar »

Rihma ratta külge jah.
Vasta