1. leht 1-st
Küsimused ca18et teemal...
Postitatud: 21.10.2008 22:19
Postitas _siim_
1)turbo on garret m10,see pole vist originaal(48/63)
milleks selline üldse võimeline on
2)kas on võimalik paigaldada 0,75 saalesi,sees hetkel 0,50
endale tundus küll juba see jõle paks.
Kuna eestis on veel meistrimehi kes saaledele paberit alla panevad,pean kõik uuesti üle tegema

mingi ime läbi oli kolmas saale kuivale jäänud,vända õlikanalis polnud õlist märkigi,neljas oli kah kriibitud,aga veel laiali ei läinud,raamid ka imelikud ja metallisodi täis,karterist leidsin sulanud alu ja muud soga :D
3)millest võis tekkida fuel cut,kui rõhk hakkas kasvõi natukene üle nulli minema,rahulikult gaasi põhja vajutades oli ok,järsult vajutades jäi 4000 juurde piirama,kas asi võib olla vidinas boost controller,võtsin vooliku lahti selle küljest ja mitte midagi ei muutunud
Ei tulnud siia vastuseid nõudma,mõtlesin ehk on kellelgi sellega mõni kogemus,ja lõpuks
äkki vedeleb kellelgi selle mootori väntvõlli,kuna see tundub olevat viimases remondis,siis vist sellega pole midagi enam teha.
taketist pakkus max mõõduks 0,51 saalesi.
Postitatud: 22.10.2008 15:30
Postitas zoom1
Kui sul on wastegate vooliku vahel boost controller ja sa selle lahti ühendad, siis on sul autol max rõhk mida turbo suudab puhuda, ning orig aju korral tekib fuel-cut.
Postitatud: 22.10.2008 20:56
Postitas _siim_
Ei,mitte seal,sellele jookseb sisselaske kollest peenike voolik külge,tundus mulle nagu map andur,aga peal on kirjas boost control.
Imelik tundub veel see,et külmast osast jookseb pisike voolikujupp otse wastegate klapi külge,ma ei saa aru mismoodi sellel siis rõhk õigeks regullitakse,varras pole ka regullitav.
Re: Palju küsimusi ca18et teemal...
Postitatud: 22.10.2008 23:02
Postitas murjam
_siim_ kirjutas:3)millest võis tekkida fuel cut,kui rõhk hakkas kasvõi natukene üle nulli minema,rahulikult gaasi põhja vajutades oli ok,järsult vajutades jäi 4000 juurde piirama,kas asi võib olla vidinas boost controller,võtsin vooliku lahti selle küljest ja mitte midagi ei muutunud
Fuel cut tekib originaalajuga ikkagi rõhu järgi, viga milleski muus. Mittetoimiv/mitteühenduses õhukululugeja või leke sisselaskes, näiteks.
Postitatud: 22.03.2009 22:23
Postitas _siim_
Äratan vana teema jälle üles,kuna leidsin vana turbo kuumosast WG juurest laiali jooksvad praod ning Wg käib nagu tallesaba kinni lahti siis mis turbo oleks selle mootori jaoks kõige soodsam/parem valik? jääb esialgu suht stock,tahaks selle ilusti käima saada siis mõtleb edasi.
Üks suht teemaväline küsimus on ka... ehk on kellelgi aimu mis selle mootori max võimsusevaru on korraliku juhtimisega,DET-il on seda päris korralikult aga ET?
Postitatud: 22.03.2009 23:40
Postitas Astrona
_siim_ kirjutas:Äratan vana teema jälle üles,kuna leidsin vana turbo kuumosast WG juurest laiali jooksvad praod ning Wg käib nagu tallesaba kinni lahti siis mis turbo oleks selle mootori jaoks kõige soodsam/parem valik? jääb esialgu suht stock,tahaks selle ilusti käima saada siis mõtleb edasi.
Üks suht teemaväline küsimus on ka... ehk on kellelgi aimu mis selle mootori max võimsusevaru on korraliku juhtimisega,DET-il on seda päris korralikult aga ET?
Neid kokkulastud turbosi peaks ikka leidma, kus kuumkoda veel terve - endalgi peaks üks olema, millel küll turbiin käis kojas, kui see peaks huvitama. Soodsam/parem on ikka stock turbo

kui lihtsalt paremat tahad, siis võibolla mõni kuullaager väiksem turbo.
Üldiselt normaalsetel autodel (Opel jms v.a. ford

) peaks varu ikka +50...100% kanti olema. Ja ega see CADET kah mingi ulme asi pole - juba +100% juures lendavad nii kepsud kolvid kui ka sidur jms. Ikkagi datsun - ei midagi üleliigset. "CA18ET" rohkem ikkagi uunikumide valdkonnast, ja ega DET'ga tegelejaidki peetakse ajaloolasteks. Odavaim asi mis võimsuse tõstmiseks saad teha on vast ikkagi korralik CA18DET või SR20DET soetada. Samas kui ntx 170hj teeb sind õnnelikuks, siis võid veel "ET"'ga ehk toime tulla, installides korraliku cooleri ja tõstes natuke ~+0.2bar rõhku ja hoolitseda kütuse peale andmise eest. samas ega ma ET'dest ei tea kah midagi - on vist vanema tüübi CA18DET'i veel vanem ühenukine ilma coolerita pritsungiga eellane.
Postitatud: 23.03.2009 17:50
Postitas _siim_
coolerit pole jah,ma katsun turbo pealt info kätte saada lähipäevil,originaal see pole sellest ma sain aru juba
Postitatud: 23.03.2009 20:53
Postitas Fog
Sellise suhteliselt low-end projekti puhul ma ei välistaks ka neid hiina imesid. T3/T4 .50ar comp, .63ar turbine. Peaks kuskil 3500 peal juba korralikult puhuma.
Kui sa mu Fiero alla vaatasid, siis seal oli täpselt see. Boost on minul olemas alla 2000rpm-i (3,8L * umbes 70% täiteaste).
1,8 mootoril mis on ilmselt ka parema(~85 @ 3500) täiteastmega tähendab see ~3480rpm-i peal on sama väljalaske gaasi kogus olemas == turbiin sama kiirelt pöörlemas.
Manuaali otsas oleks fun-i küllaga, tomaadi otsas natukene nigel igapäevaselt, siis peaks ikka T25 poole vaatama.
Postitatud: 24.03.2009 13:03
Postitas Astrona
Fog kirjutas:Sellise suhteliselt low-end projekti puhul ma ei välistaks ka neid hiina imesid. T3/T4 .50ar comp, .63ar turbine. Peaks kuskil 3500 peal juba korralikult puhuma.
Tal masinal ju 99KW turboga, ehk NA'na on see mingi 90hj mootor (2x väiksem kui näpitud CA18DET).
IMO .63AR on mõtekas alates 350..400hj kuni 500hj. Ja spooliks antud mootoriga 0.1bar @ 5000RPM 3. käiguga.
.64, mis on T25 flantsiga koda, on enam kui küll. Tollega saaks kolmandaga ehk 4000 peal vaakumist välja.
Pakun, et isegi T28 S14 pealt tunduks seal peal suurena (0.1bar @ 2.käik 3500RPM vms, mis on enamuste jaoks rohkem kui nad linnavahel ja maanteel tahaks peenestada). T25 CA28DET pealt oleks siuke paras - tunduks suuremana kui stock turbo, ja lubaks kuni 100% võimsuse kasvu kui kõik muu on tehtud ja +50% ilma suurema vaevata.
Postitatud: 24.03.2009 14:45
Postitas Fog
Astrona kirjutas:Tal masinal ju 99KW turboga, ehk NA'na on see mingi 90hj mootor (2x väiksem kui näpitud CA18DET)...
Võibolla, igatahes minu rakenduses on spoolimise koht umbestäpselt 55kw peal NA puhul. Ei tea mis pöördel see ET mootor NA-na sellist võimsust evib.
Postitatud: 24.03.2009 17:02
Postitas Astrona
Fog kirjutas:Astrona kirjutas:Tal masinal ju 99KW turboga, ehk NA'na on see mingi 90hj mootor (2x väiksem kui näpitud CA18DET)...
Võibolla, igatahes minu rakenduses on spoolimise koht umbestäpselt 55kw peal NA puhul. Ei tea mis pöördel see ET mootor NA-na sellist võimsust evib.
Paraku on 55kw selle mootori kohta vist tõesti viimane lõpp
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_CA_ ... A18.28i.29
CA18ET pärineb CA18(i) (vist kutsutakse ka CA18E) mootorist mis on 91hj(68kw) @5200RPM.
Üsna masendav, eriti kui võrrelda, et CA16DE on 122hp (91 kW) @6400, või mu kunagise 1982a sohc opeliga kus 1.8L/115hj@5800RPM.
Graafikut ei leidnud aga 5200rpm/68kw x 55ks = 4200RPM, arvestades et 5000 peal vääne kukub kiiremini kui 4000 peal - tal peaks 55kw olema u. 4100RPM. Aga Fog'i mootoril käivad pulsid tihemini kuna arvatavasti rohkem pütte jms - ehk ikkagi 4200RPM tuleks vaakumist välja - kui kõik nagu uus, kui nukid vanad süüde nii nagu kunagi keegi pani, siis karta on et enne 5000 seal rõhku ei teki, ja 5200 on juba stock max hp koht ja võiks nagu gaasi maha juba lasta
Edit: unustasin veel mainida, et kuna ET versioonil on arvatavasti CR kah madalam ja nukid lahjemad, ja olukord on veelgi masendavam. Kuulsin, et Bauhaufis hinnad all, ehk saab köie kah odavamalt.
Postitatud: 24.03.2009 20:21
Postitas _siim_
irw,tundub jah suht masendav :D
hetkel pealolev turbo on garret t-10 kirjaga külmaosa ar 43? kuumaosa pealt ei leidnud numbrit,vesi/õli tüüpi