1. leht 2-st
Paukumine käiguvahetustel.
Postitatud: 12.07.2005 0:30
Postitas quattromees
Et millest tekib? Põlemata bensiin plahvatab väljalaskekolles? Eriti hea näide oli speedestil Indrek Ando 3-seeria BMW, mis igal käiguvahetusel paukus. Leegid kõhu all tulid arvatavasti avatud wastegatest, mis otse välja suunatud.
Postitatud: 12.07.2005 1:53
Postitas rosco
+ kuuesajane põmm paukus kah kurjalt

Postitatud: 12.07.2005 8:52
Postitas Kuuno
põlemata kytus jah mis plahvatab kuumas väljalaske torustikus
Postitatud: 19.07.2005 0:20
Postitas Kpt. Trumm
Hestec-i süüte katkestus käigu vahetusel. Selle ajuga saame kasvõi käiguga pidurdusel sumpsist leeklambi välja võluda.
Postitatud: 19.07.2005 0:29
Postitas crisp
Postitatud: 19.07.2005 13:18
Postitas Raceboy
Vabalthingavgi korraliku summutiga ja enam-vähem plokikaanega lööb tagant käiguvahetusel leegi välja.
Postitatud: 20.07.2005 15:28
Postitas Axxept
kas see ei ole tingitud sellest, et turborõhk on üleval?
st käiguvahetusel mitte ei kuku ära vaid peal koguaeg?
ralliautodel vähemalt on nii...
Postitatud: 20.07.2005 19:02
Postitas Raceboy
Eem, loe par rida ülevaltpoolt: isegi vabalthingaval paugub. Ja ei ole see ei lakituungu ega muu virma leivanummer, vaid täiesti normaalne nähtus, mis teatud tehniliste lahendustega kaasneb.
Postitatud: 21.07.2005 10:36
Postitas Silwer
Axxept kirjutas:kas see ei ole tingitud sellest, et turborõhk on üleval?
st käiguvahetusel mitte ei kuku ära vaid peal koguaeg?
ralliautodel vähemalt on nii...
See asi on tiba vastupidi, nimelt paugub ta selleks et hoida turborõhku üleval, mitte et turborõhu üleval olemise tõttu paugub.
Postitatud: 21.07.2005 12:15
Postitas xjan
prooviks ka selgitada veelgi täpsemalt:
"Paukumist" saab esile kutsuda kahel erineval moel, rääkides siis just programmeeritavatest ajudest.
1) süütekatkestus käiguvahetuseks
2) anti-lag e. paugutaja justnimelt turbo pöörete hoidmiseks
Mõlema kohta leiab netist piisavalt lugemist ja ma ei hakka välja tooma eraldi nende vajaduslikkust jms juttu, kuid põgusalt:
1) Süütekatkestus käiguvahetuseks - aktiveerub nupuga käigukangil, katkestades mootori süüte teatud ajahetkeks, võimaldab vahetada käike ilma sidurita. Kasutatav eelkõige otselülitusega kastil, tavakastile pole see lahendus just mõeldud.
2) Aktiveerub seadistatud piirides gaasi maha lastes, teatud kraadide võrra keeratakse süüdet hilisemaks, lisaks aktiveerub samal hetkel ka solenoidklapp, mis juhib lisaõhku mootorisse (gaasiklapp on ca. 95% kinni ja õhku siiski on juurde vaja), lisaks pihustatakse ka juurde veel kütust. Küttesegu väga hilise süütenurga abil süttib kui väljalaskeklapp on juba avatud, lisaks aitab küttesegu plahvatama panna ka väljalaskekollektori kuumus. Pauk käib enne turbot/turbo kuumas osas ning see annab tiivikule vajalikke lisapöördeid. Päris suur koormus kaasneb sellega turbo kuuma osa kojale ja väljalaskekollektorile.
Postitatud: 26.07.2005 15:54
Postitas Taavi
Kuid millest tuleb paukumine piirajasse lastes?
Postitatud: 26.07.2005 19:27
Postitas xTc
Taavi kirjutas:Kuid millest tuleb paukumine piirajasse lastes?
kodune ülesanne.. mõtle välja :D
Postitatud: 28.07.2005 14:08
Postitas zoom1
Millest tuleb paukumine kiirendamise ajal, ehtne näide Kaido krummi bmw rock race ajal?
Postitatud: 28.07.2005 16:44
Postitas totuke
zoom1 kirjutas:Millest tuleb paukumine kiirendamise ajal, ehtne näide Kaido krummi bmw rock race ajal?
võimalik et saab lihtsalt palju küttet ja kõik ei jõua ära põleda ehe näide elust enesest tuntud kiisu 52-53 mis pauguvad ka nii mis kole
Postitatud: 28.07.2005 17:13
Postitas tt
Minu auto paukus samuti sest kõrgetel pööretel läks just enne käiguvahetust segu liiga rikkaks - aitas kivide vahetus.