BiTurbo VS Twin turbo

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

KinQpool
Postitusi: 16
Liitunud: 25.11.2007 21:25
Asukoht: tallinn

BiTurbo VS Twin turbo

Postitus Postitas KinQpool »

oskab keegi öelda nende vahet?
ise olen kuulnud, et Biturbo on nö. yhe toite pealt ja Twin turbo on eraldi õhuvõtu jne pealt..
parandage palun, kui eksin...
ja seletage ära siis nende omapärad ja jne.
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Vahet ei olegi, nimevahe lihtsalt. Bi - twin = topelt e. kaks turbot. Tehniline lahendus on vastavalt juba mootoris paiknevatele silindritele, kas siis rida või V tüüpi mootor. Või siis nii, nagu insenerid paremaks on pidanud.
nait
Postitusi: 18
Liitunud: 12.03.2006 20:22
Asukoht: L-Viru

Postitus Postitas nait »

umka
Postitusi: 232
Liitunud: 26.02.2006 2:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umka »

Bi-turbo: vaike ja suur. Algusest tootab vaike, parast suur
Twin turbo: 2 samasugust tootavad koos :roll:
Honda Civic Coupe 1.6T VTEC
[color=cyan]Powered by Honda-Racing![/color]
www.honda-tuning.org
225HP/305Nm
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

umka kirjutas:Bi-turbo: vaike ja suur. Algusest tootab vaike, parast suur
Twin turbo: 2 samasugust tootavad koos :roll:
Seda ei saa reeglina võtta, sest kasutatakse mõlemat pidi seda nimetust. Nii, et tegelikult ju vahet pole.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Jõuvanker
Postitusi: 186
Liitunud: 15.12.2004 21:49
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Jõuvanker »

Bi-turbo - 2 ühesugust turbot, kas V või pikema R mootori puhul. V6, V8 jne, kus mõlema silindrirea jaoks on omaette turbo. R6 mootoril näiteks 3 silindri jaoks üks, teiste 3 silindri jaoks teine turbo.

Twin-turbo - kasutatakse reeglina seda väljandit, kus järjestikku 2 turbot, üks suurem ,teine väksem vms.
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .
umka
Postitusi: 232
Liitunud: 26.02.2006 2:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umka »

twin - kaksik, ehk 2 samasugust turbot :roll:
Honda Civic Coupe 1.6T VTEC
[color=cyan]Powered by Honda-Racing![/color]
www.honda-tuning.org
225HP/305Nm
raunz
Postitusi: 26
Liitunud: 14.01.2007 23:43
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas raunz »

umka kirjutas:twin - kaksik, ehk 2 samasugust turbot :roll:
Twin ehk jah kaksik, kaks turbot koos, järjestiku

Bi-turbo, nagu eelnevalt öeldi, on kasutusel näiteks V mootoritel ja on mõlema silndrite poolte jaoks samasugune turbo (näit Audi 2.7 Bi-turbo)
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Mis te fantaseerite. "Twin" on ingliskeeles, "bi" kas ladina vmt lahedas keeles, aga tähendavad sama asja. Näiteks wikipedia sellist nimetust nagu "biturbo" ei kasuta, vaid suunab twinturbo lehele. Ehk et ikkagi tegu sama asja erinevate nimetustega. Iseasi jah et kahte turbot annab mitmet moodi kombineerida. 2 põhilist varianti ongi "Sequential" ja "Parallel", ehk et kas jadamisi või paralleelselt. Ja igast muid huvitavaid variatsioone annab veel tekitada.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
topgear
Postitusi: 390
Liitunud: 05.03.2005 18:01
Asukoht: .EU
Kontakt:

Postitus Postitas topgear »

uksk6ik kuidas kas twin v6i bi
kindlam, odavam ja muidugi lihtsam BIG SINGLE
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Eks see marketingi leiutis ole - "Bi-turbo" müüb paremini kui "2 tillukest turbot".
Minu poolest võiks paralleelsete turbode puhul selle Bi ja Twin jätta ütlemata - see rohkem kekutamise asi - over rated. Loomulik, et V mootori puhul on 2 väikest turbot - ja kui on 1 suur, siis seda võiks juba eraldi esile tuua. Sama lugu on nukkvõllidega - et kui sama võimsus on saavutatud 1 nukkvõlliga, siis see näitab midagi - kui aga kahe võlliga, siis on parem jätta mainimata.
Kui eesmärk pole võimalikult palju "eetriaega täita" ehk lobiseda siis turbode ja nukkvõllide arvu tasuks mainida siis kui see on normaalist erinev näiteks: Ford Sierra XR4x4 2.8T - V6 mootor 1 nukkvõll 1 turbo.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
KinQpool
Postitusi: 16
Liitunud: 25.11.2007 21:25
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas KinQpool »

aga on ka olemas xr4x4TT-ehk siis v6 ja kaks turbot...Twin siis..:D

aga ootaks veel arvamusi.. just tehnilisi.. kuidas toimivad jne,,,
aitäh siiamaani olevate asjalike vastuste eest:D
Kasutaja avatar
Indrek_s
Postitusi: 50
Liitunud: 08.09.2008 22:39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_s »

no kõik on ju seletatud.

Kui on 2 paralleelset V mootori puhul, siis toimivadki paralleelselt. kui on järjestiku pandud, siis lihtsalt katavad boostiga suurema pööretevahemiku ja ei lag-i
umka
Postitusi: 232
Liitunud: 26.02.2006 2:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umka »

No naiteks Tseremushkini Skyline, R6, aga tootab nii jarjestiku, kui ka parallelselt :shock:
http://www.honda-tuning.org/?p=224#more-224
Honda Civic Coupe 1.6T VTEC
[color=cyan]Powered by Honda-Racing![/color]
www.honda-tuning.org
225HP/305Nm
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

umka kirjutas:No naiteks Tseremushkini Skyline, R6, aga tootab nii jarjestiku, kui ka parallelselt :shock:
http://www.honda-tuning.org/?p=224#more-224
Tavaline paralleelne on ju... pole siin miskit järjestikku varianti.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Suletud