1. leht 2-st

mix diisel niimoodi koriseb?

Postitatud: 01.09.2008 22:35
Postitas andu123
Konkreetne küsimus siis, et mis põhjustab diiselmootoritel sellise iseloomuliku "koriseva" heli. Oskab keegi sellepeale midagi kosta. :)

Postitatud: 02.09.2008 15:10
Postitas jannuhellu
ERITI SIIS KUI 5ndaga 50 lasta :D

Postitatud: 02.09.2008 18:36
Postitas gaiar200
liiga varajane süüde

Postitatud: 03.09.2008 12:51
Postitas andu123
...et siis kõikidel disladel on liiga varajane süüde?

Postitatud: 03.09.2008 14:07
Postitas erikred
diisli normaalset korisevat häält põhjustab põlemisprotsess e. diiselmootoris on selleks kontrollitud detonatsioon.

terv
erich

Postitatud: 03.09.2008 17:10
Postitas Astrona
erikred kirjutas:diiselmootoris on selleks kontrollitud detonatsioon.
detonatsioon :lol:
Ega igasugune süttimine pole veel detonatsioon. Diisel mootor ei ole detonatsiooni-mootor.

Kahjuks ei tea millist korisevat häält silmas peetakse. Ja üldse võib jääda loll mulje, et nii lolli teemasse vastata :oops: .

Postitatud: 03.09.2008 17:24
Postitas marauder
Astrona kirjutas:
Kahjuks ei tea millist korisevat häält silmas peetakse. Ja üldse võib jääda loll mulje, et nii lolli teemasse vastata :oops: .
Ma küll sain küsimusest aru(ma loodan).
Nimelt mis pöhjustab seda diislile iseloomulikku kõrinat(möni vaiksem, möni valjem). Nagu bensukad töötavad vaikselt, siis diislid körisevad. Miks? Tahaks isegi teada :p

Postitatud: 03.09.2008 18:05
Postitas gaiar200
diisel mootoris surutakse küte kokku mille tagajärjel see plahvatab sellest ka suurem klõbina taoline heli kuna plahvatus on tugevam

Postitatud: 03.09.2008 22:03
Postitas marauder
No aga miks möni vaiksemalt köriseb kui teine. Näiteks Honda diisel versus transit :-D

Postitatud: 03.09.2008 22:19
Postitas Molotov51
See on enamasti seotud ikkagi kõrgsurvepumba ehitusega. Klogin just nimelt siis. Plunserid vanadel vene traktoritel olid ju puht tuimad kolb pumbad ja ka hääl räige.

Postitatud: 04.09.2008 8:26
Postitas uhti
Uuemad diislid käivad selle pärast vaikselt,et neil on surveaste oluliselt väiksem kui vanadel.

Postitatud: 05.09.2008 11:04
Postitas juss
Transitid Sellepärast, et neil pidi olema suurema survega kõrgsurve pump ja ,et moto vaiksemalt käiks hakati tootma pumppihustitega mootoreid, kuid minuarust ei käinud nood esimesed küll vaiksemalt.
Enamus uuemad diislid on turbokad, just selle pärast on neil surveaste madalam, kuna diisli jõud sõltub samamoodi nagu pentsukaski ikkagi surveastmest.
Kui süüde vale diislil siis ta ka käib teravamalt ja kui külm moto käima panna siis ta ei käi ühtlaselt, Kui süüde palju hiline siis ajab sinist ja selline tunne on, et mõni pada ei toimiks.

Postitatud: 05.09.2008 15:01
Postitas Jõuvanker
Diiselmootori põlemisprotsess toimub just nimelt detoneerides. Varakult algav ning pikaldane põlemisprotsess, mis kandub üle paisumisprotsessi.

Ei määra müra tugevusele suurt kõrgsurvepumba ehitus, vaid just põlemisprotsess, mida mõjutab surveaste, pihustuskvaliteet, õhu segunemine kütuseuduga, pritseajastus jms.

Laevadiislid on ürgvanade KKP-dega ning ei urise suurt midagi ;)

Postitatud: 05.09.2008 15:49
Postitas Astrona
Jõuvanker kirjutas:Diiselmootori põlemisprotsess toimub just nimelt detoneerides. Varakult algav ning pikaldane põlemisprotsess, mis kandub üle paisumisprotsessi.
Oot, kust raamatust see nüüd tuli?
Diisel või mitte, aga detonatsioon ei ole pikaldane põlemisprotsess :lol:.
Miks on põlemine ja paisumine eraldi protsessid? Kas on võimalik põletada ilma paisumiseta? Pidasid "põlemisprotsessi" allsilmas "süttimisprotsessi"?
Turbodiislitel on küll madalam surveaste, aga selle võrra või tavaliselt isegi rohkem kui selle võrra, lükatakse turboga rõhku ette, et kokku võttes on TD mootori põlemise tipprõhk (mis on mingid kraadid peale ü-s-s) kõrgem kui madalama surveastmega D mootori tipprõhk.

Postitatud: 05.09.2008 18:54
Postitas erikred
diiselmootori kohta nüüd otse detonatsioon-mootor öelda on nüüd küll jah vale. Detonatsiooni puhul oli juttu vist midagi ülehelikiirustel liikuvatest rõhulainetest. Detonatsioon-mootoritest rääkides peaks jõudma kuskile lennundusse ja reaktiivmootoriteni. Aga samas on ta bensuka meestele seletades kõige lähedasem kirjeldus diisli põlemisprotsessist. Kõik ilusa rikub ära seesama diisel mis ei ole nõus piisavalt kiiresti põlema ja protsess kuidas kütus saadakse silindrisse.. Samas diisli süttimishetk on ikkagi piisavalt järsk et anda kolvile selline litakas mis omakorda annab diiselmootorile iseloomuliku hääle. Olen kuulnud ka diislit millel klapiajam tegi kõvemat häält kui põlemisprotsess, aga sellel oli süüde megahiline ja küte väga maha keeratud. Ega ta raip ei liikunud kah eriti tänu sellele.

Mina suutsin oma diisli korra bensuaurude peal tööle panna( iseenese laiskus peale cooleri loputamist bensiiniga) vot see oli jah vähe käredam hääl mis siis sealt kapoti alt tuli :lol: seda kutsume siis päris detonatsiooniks.

Vanematel turbodiislitel jäid surveastmed ka üle 20, tänapäeval on see kuskil 15 kandis. Lisaks tänu uutele materjalidele on ka nad külmalt vaiksemad. Põhiline mis vanadel mootoritel külmalt häält teeb on silindris loksuv kolb. Üheks põhjuseks võib ka lugeda puuduvat heliisolatsiooni, ega need vanad ka hullu häält ei tee kui korralikult pealt/alt kaetud on. Enamikel on aga need alumised katted kindlasti puruks sõidetud või ära võetud.

terv
erich

terv
erich