1. leht 1-st
Õli äravool
Postitatud: 05.05.2008 12:55
Postitas Fog
Kuna turbo asub mootori "taga" siis minu talupojamõistus ütleb, et otse panni viimine ei ole hea mõte. Ehk siis kas number 2 lahendus on parem?

Postitatud: 05.05.2008 14:54
Postitas Mihkel
Õli tagasivool peab sul olema üle õlitaseme piiri.
Paljudel autodel kipub olema nii, et õlitase on kuni õlivanni servani ja vahest ei ole kuigi kerge tagasivoolu sinna tekitada.
Elektrilist õlipumpa on sul ka tarvis, kuna sul turbo ei asu õlitasemest kõrgemal ja vaja on, et turbo äravool tühjaks imetakse.
Postitatud: 08.05.2008 20:51
Postitas golf
Samas õli pealevool tuleb ju õlisurvega ,seega surub ta selle ka karterisse mingil määral.
Postitatud: 08.05.2008 21:45
Postitas Mihkel
Õli äravool turbost peab toimuma gravitatsiooni mõjul, kui see ei ole võimalik, siis tuleb kasutada äravoolul eraldi pumpa.
Tahate 2x ühte sama tööd teha, siis palun laske käia.
Postitatud: 08.05.2008 21:45
Postitas erikred
kui sa seda foorumit nüüd vähe tähelepanelikumalt loed siis saad aru miks see kahjulik on.
Õli äravool karterisse peab olema vaba!
terv
erich
EDIT: mihkel jõudis natukene ette
Postitatud: 09.05.2008 6:16
Postitas Fog
Kas tõesti on kõigi jaoks pildi ülemine osa kõrvaltvaade. Ülemine osa on ikka altvaade.
Turbo äravoolu flants on pea 10cm kõrgemal kui õlitase, seega sellega probleemi ei teki *seistes*.
Küsimus ongi selles, et kiirendus näiteks 1G(lihtne arvutada) puhul toimub ju vedelikega mootoris sama, mis mootorit 45 kraadi pöörates.
Sellisel juhul on "tasapind" ju seesama 45 kraadi, ning tänu sellele turbo uppunud.
Rihmaratta juurest õlipanni minemise poolt räägib see, et õlipanni sisu ei saa voolikusse joosta sellisel juhul. Samas vastu räägib vooliku enda pikenemine.
Postitatud: 09.05.2008 20:46
Postitas Robo
Ühele poole pikk lauge kurv uputab siis ju ikkagi õli tagasivoolu

OK--niisama norin

Postitatud: 11.05.2008 20:56
Postitas Jaan
Idee poolest peaks ju õlivannis olema plekk ka sees, millest all pool õli "seisab". Enda auto puhul õlivanni ülemisse serva ava tehes ei näe küll seda võimalust, et see õli nüüd kiirendades sealt pleki alt välja hakkaks meeletult tulema ja siis veel mööda seina ülesse sellisel määral, et toru otsa uputama hakkaks.

Postitatud: 12.05.2008 3:37
Postitas Mardo
üks võimalus on teha jämeda toruga see tagasivool või üldse mitme toruga.
Postitatud: 12.05.2008 11:36
Postitas Fog
Jaan kirjutas:Idee poolest peaks ju õlivannis olema plekk ka sees, millest all pool õli "seisab". Enda auto puhul õlivanni ülemisse serva ava tehes ei näe küll seda võimalust, et see õli nüüd kiirendades sealt pleki alt välja hakkaks meeletult tulema ja siis veel mööda seina ülesse sellisel määral, et toru otsa uputama hakkaks.

Õige tähelepanek. Kui nüüd meenutada, siis on vist tõesti õlivannis päris korralik splash-shield ning ainult selle keskel auk kust pump läbi mahub, seega kui sellest kõrgemal äravool on, siis kõik korras.
Postitatud: 15.05.2008 0:24
Postitas Jaan
Kas plokki ei ole võimalik auku teha tagasivooluks. Poisid meil turbotavad zeteci põhjasid ja neile on küll suudetud plokist juba tagasivool tekitada. Endal ka sedasi asi lahendatud. Turbs asub küll ees, pean mainima.
Muidugi ei loe välja mis mootorist sa räägid, aga fordilisel saab teha näiteks nii:
enne

ja pärast

Postitatud: 15.05.2008 9:07
Postitas Reims
mina tegin ka plokki,siis ära vool ikka vähe kõrgemal ka(Suur polt augu ees)
