Õli äravool

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Õli äravool

Postitus Postitas Fog »

Kuna turbo asub mootori "taga" siis minu talupojamõistus ütleb, et otse panni viimine ei ole hea mõte. Ehk siis kas number 2 lahendus on parem?
Pilt
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Õli tagasivool peab sul olema üle õlitaseme piiri.
Paljudel autodel kipub olema nii, et õlitase on kuni õlivanni servani ja vahest ei ole kuigi kerge tagasivoolu sinna tekitada.
Elektrilist õlipumpa on sul ka tarvis, kuna sul turbo ei asu õlitasemest kõrgemal ja vaja on, et turbo äravool tühjaks imetakse.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
golf
Postitusi: 67
Liitunud: 21.02.2006 15:04

Postitus Postitas golf »

Samas õli pealevool tuleb ju õlisurvega ,seega surub ta selle ka karterisse mingil määral.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Õli äravool turbost peab toimuma gravitatsiooni mõjul, kui see ei ole võimalik, siis tuleb kasutada äravoolul eraldi pumpa.
Tahate 2x ühte sama tööd teha, siis palun laske käia.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
erikred
Postitusi: 114
Liitunud: 12.12.2005 18:53

Postitus Postitas erikred »

kui sa seda foorumit nüüd vähe tähelepanelikumalt loed siis saad aru miks see kahjulik on.

Õli äravool karterisse peab olema vaba!

terv
erich

EDIT: mihkel jõudis natukene ette
128 KW ja 415 NM @ Dynomax
171 km/h @Saabspeed2009
ET 17,13@130km/h by G-Tech
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

Kas tõesti on kõigi jaoks pildi ülemine osa kõrvaltvaade. Ülemine osa on ikka altvaade.
Turbo äravoolu flants on pea 10cm kõrgemal kui õlitase, seega sellega probleemi ei teki *seistes*.
Küsimus ongi selles, et kiirendus näiteks 1G(lihtne arvutada) puhul toimub ju vedelikega mootoris sama, mis mootorit 45 kraadi pöörates.
Sellisel juhul on "tasapind" ju seesama 45 kraadi, ning tänu sellele turbo uppunud.
Rihmaratta juurest õlipanni minemise poolt räägib see, et õlipanni sisu ei saa voolikusse joosta sellisel juhul. Samas vastu räägib vooliku enda pikenemine.
Robo
Postitusi: 526
Liitunud: 01.05.2005 15:17

Postitus Postitas Robo »

Ühele poole pikk lauge kurv uputab siis ju ikkagi õli tagasivoolu :-D OK--niisama norin :) :!:
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Jaan »

Idee poolest peaks ju õlivannis olema plekk ka sees, millest all pool õli "seisab". Enda auto puhul õlivanni ülemisse serva ava tehes ei näe küll seda võimalust, et see õli nüüd kiirendades sealt pleki alt välja hakkaks meeletult tulema ja siis veel mööda seina ülesse sellisel määral, et toru otsa uputama hakkaks. :roll:
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

üks võimalus on teha jämeda toruga see tagasivool või üldse mitme toruga.
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

Jaan kirjutas:Idee poolest peaks ju õlivannis olema plekk ka sees, millest all pool õli "seisab". Enda auto puhul õlivanni ülemisse serva ava tehes ei näe küll seda võimalust, et see õli nüüd kiirendades sealt pleki alt välja hakkaks meeletult tulema ja siis veel mööda seina ülesse sellisel määral, et toru otsa uputama hakkaks. :roll:
Õige tähelepanek. Kui nüüd meenutada, siis on vist tõesti õlivannis päris korralik splash-shield ning ainult selle keskel auk kust pump läbi mahub, seega kui sellest kõrgemal äravool on, siis kõik korras.
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Jaan »

Kas plokki ei ole võimalik auku teha tagasivooluks. Poisid meil turbotavad zeteci põhjasid ja neile on küll suudetud plokist juba tagasivool tekitada. Endal ka sedasi asi lahendatud. Turbs asub küll ees, pean mainima.
Muidugi ei loe välja mis mootorist sa räägid, aga fordilisel saab teha näiteks nii:
enne
Pilt
ja pärast
Pilt
Reims
Postitusi: 273
Liitunud: 21.03.2006 14:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Reims »

mina tegin ka plokki,siis ära vool ikka vähe kõrgemal ka(Suur polt augu ees)
Pilt
Vasta